Gå til innhold

Augustfest 2013 - BjørnÅgeS - Fastoptikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

12. August: Fin stor blender. Enkelt minimalisme. Interessant og god komposisjon med fine farger.

13. August: Fine detaljer og annerledes farger. Jeg liker bilder i regn, de er litt mer sjeldne.

14. August: Bildet kunne vært fint. Komposisjonen er ikke så gal, men her teknikken ødelagt bildet ditt. Merkelig jeg har ikke sett noe av det på min Sigma 50mm.

Lenke til kommentar

15.august: Tid for innhøsting.

Bøndene hadde det travelt i finværet idag - da det er meldt regn igjen i morgen.

Tok med 5D og 85mm 1.8 på turen med bikkja i dag,

1/250s, F8 og iso 100

 

9519546330_1a4def63c3_z.jpg
Fikk med et pent ugress som ikke ble utvalgt i dag,

Sigma 30mm er ikke glad i motlys, nei. Det har jeg også erfart :)

Men stilig bilde for det. Ser du får mye ut av GX1-en din.

Takk, GX1 er meget trivelig som et kamera nummer 2. Lett å ta med og bra betjening og sensor.

12. August: Fin stor blender. Enkelt minimalisme. Interessant og god komposisjon med fine farger.
13. August: Fine detaljer og annerledes farger. Jeg liker bilder i regn, de er litt mer sjeldne.
14. August: Bildet kunne vært fint. Komposisjonen er ikke så gal, men her teknikken ødelagt bildet ditt. Merkelig jeg har ikke sett noe av det på min Sigma 50mm.

Takk for positive kommentarer :) . Tror nok Sigmalux og Sigma's m4/3 30 F2.8 har "noe" forskjellig optisk konstruksjon. Sigmalux er vel noen tusen dyrere. Tror heller ikke noen teknikk her kunne unngått flare på dette motivet med dette objektivet. (Som Tomsi sier over er ikke dette objektivet glad i motlys) Men har du forslag til forbedringer på innstillinger tas de mot med takk :)

Lenke til kommentar

16.august: Bladlus og dråper.

5D med 50mm1.8: 1/100s, F8 og iso1600 og 32mm mellomring.

 

9524413488_e21efabe51_z.jpg
Botanisk hagespørsmål i spoiler: Noen som vet hva dette er? En klatrebusk i hagen har etter flere år plutselig produsert mange vakre belger. (Kunne kanskje brukt dette som dagens bilde)

 



Syns bildet av hunden var stemningsfult og pent!

Takk

 



Fine, gyldne høstfarger i bildet av innhøstingen

Takk

 



Flotte bilder. Likte spesielt godt fjøset, samt de lastebilene du la i en spoiler 11 aug.

Det var et godt valg å ha fokus på kornet.

takk

Lenke til kommentar

17.august: Gammel traver.

Matrand cup i helga og fant denne gamle flottheten.

GX1 med 14mm 2.5; 1/320s, F3.5 og iso 160. Fremkalt med gammalt foto i LR

 

9538546663_dba8b08fa1_z.jpg
18.august: Fotballaktion på Matrand
GX 1 med 14mm. 1/640s, f4 og iso 160
9538553771_2902df0193_z.jpg
Med 50 mils kjøring med campingvogn og fotballcup - ble det lite tid til foto denne helgen Moro var det likevel.

Kjempeflotte bilder fra Hedmark, og fin komposisjon og skarphet/ skarphetsområde på bladet og vanndråpene.

Selv skal jeg til Løten neste helg. Håper på noen flotte motiver derfra!

Takk, men Toten er på den andre siden av Mjøsa Den rette vil noen si. Landskapet er jo mye likt.

 

Fantastiske farger på 15 August bilde

Takk for kommentaren.

 

Mange nye fine bilder, ser jeg.

Intressant flare-effekt i 14.august! Kanskje ikke så vakkert, men kult og jeg liker det.

15. August er nydelig! Flott komposisjon, farger og motiv.

16. august med dråpene ble også pent.

Takker - måtte vente lenge for å få trøskeren i riktig posisjon

 

Kommer tilbake for å kommentere andre tråder senere i uken.

Lenke til kommentar

19.august: Miksebord.

Skolestart. Lyden være god, når rektor ønsker velkommen til nytt skoleår.

GX1 med 14mm, 1/60s, F3.2 og iso250

 

9549763688_6b2cc1724d_z.jpg

 

Gikk en tur i skogen og ser at høsten er på vei. Høstfargene kommer, men bildet ble for rotete til å ta med i festen.

 

Det var en flott kjøredoning fra 17 august, stilige linjer og tydeligvis godt vedlikeholdt av en sikkert stolt eier.

Takk, tror nok eieren var fornøyd

Lenke til kommentar

16 august: Fine detaljer og fint lys. Fin skarphet og fin komposisjon.

17 august: Flott objekt. Stilig at du har brukt en litt "gammeldags" fargetone. Det gjorde bildet interessant.

18 august: Barnefotball er bare herlig. Masse flotte farge og fine detaljer. Jeg synes det er interessant å se alle folkene rundt og se hva fokus alle forskjellige har. Her er det mange historier i ett bilde.

19 august: Fine linjer og god fokus. Kanskje et litt kjedelig objekt. Da var spoileren mye mer spennende. Herlige farger.

Lenke til kommentar

20.august: Motlys del 2

GX1 med 14mm 2.5, 1/125s, F13 og iso160

Hadde voldsomme flares med Sigma 30mm ved samme motiv og ca samme tidspunkt og lysforhold. Gjør samme forsøk med Pansonic 14mm og får som ventet mye mindre flare. Dette egner seg bedre i kraftig motlys.

 

9557841100_ae7174afdb_z.jpg

15.8 var nice, og fargetoningen slik jeg liker. Enig i at miksepulten var et godt valg. :)

Takk

 

Kjempeflott av lastebilen og miksebordet.

 

Pent med vignetteringen i lastebilbildet og fint fokus/ blendervalg av bordet.

 

Artig "høstbilde" i spoiler.

takk for kommentaren.

 

Liker bladlus og dråper bildet. Det som ligger i spoileren der er det som vi hobbybotanikere kaller ei plante. For å være mer spesifikk: "ei plante med litt sånn rødt på." Håper dette var til god hjelp! (Bare spør dersom det skulle være noe).

 

Ble et bra resultat med gammel look på en gammel traver.

Takk for oppklarende botanisk forklaring - nå slipper jeg å lure på hva dette er :) En grønn plante med litt sånn rødt på¨. :green:

 

16 august: Fine detaljer og fint lys. Fin skarphet og fin komposisjon.

17 august: Flott objekt. Stilig at du har brukt en litt "gammeldags" fargetone. Det gjorde bildet interessant.

18 august: Barnefotball er bare herlig. Masse flotte farge og fine detaljer. Jeg synes det er interessant å se alle folkene rundt og se hva fokus alle forskjellige har. Her er det mange historier i ett bilde.

19 august: Fine linjer og god fokus. Kanskje et litt kjedelig objekt. Da var spoileren mye mer spennende. Herlige farger.

Takker for hyggelig tilbakemelding.

 

Flere fine bilder her. Liker de regntunge prestekragene, miksebordet, 13.april. Totenlandskap i regn , hunden, stien den første og barna som fisker.

Takk for hyggelig tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...