Gå til innhold

Augustfest 2013 - BjørnÅgeS - Fastoptikk


Anbefalte innlegg

Augustfest 2013 - BjørnÅgeS - Fastoptikk

Bruker: BjørnÅgeS

Deltagernivå: Kandidat

Tema: fastoptikk.

Utstyr :Canon 5d mkII med 40mm, 50mm 1.8, 85mm 1.8 og Panasonic GX-1 med 14mm 2.5 og Sigma 30mm 2.8.

 

Prøver meg igjen med en ny fest. Skal gjennomføre denne bedre enn junifesten, som ble meget amputert pga ferieforberedelser og jobb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3.august: Fisketur i gråvær. (Brummundal) Ungene må lære seg å fiske. Fikk ingenting, men moro å prøve :)

Exif. Panasonic GX-1 med Sigma 30mm 2.8, 1/640s, F2.8 og Iso 160

9439047142_8afee0c867.jpg

3august_Fisketur i gråvær (1 of 1).jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

4.August: På tur langs Nitelva (Lillestrøm)

 

Exif: Panasonic GX-1 med Sigma 30mm 2.8, 1/400s, F13 og160

9436269741_b53456fd99.jpg

4august_På tur langs Nitelva (1 of 1).jpg by Bjorn Age Sather, on Flick'r

 

SIgma 30mm er jeg godt fornøyd med - mye fotoglede for en rimelig penge.

 

Lite tid til foto denne helgen, men har trykket på utløseren noen ganger. Jobb igjen i morgen så vi får hvordan festen utvikler seg. Skal bli flinkere til å lese og kommentere andre tråder. :hmm:

Lenke til kommentar

5. august ble pent, synes jeg! Fin stemning og farger, og fokus på kornet funker ganske bra. Siden bygningen er dominerende går blikket direkt dit og da er det litt forstyrrende at den ikke er i fokus. Kanskje hadde det värt bedre med et litt lavere perspektiv, så at man så bygningen gjennom kornet?

 

2. august er et intressant (men ekkelt :) ) bilde.

Lenke til kommentar

6.august: Krysantemum.(tror jeg)

Canon 5d MkII med 40mm 2.8

1/640s, f4 og iso800

 

9453319548_2e6c3c6bb4.jpg

IMG_2309.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

Jeg er ikke så plaget av bondegården er ute av fokus; men jeg synes at bildet har litt mye magenta-stikk; tror det kunne fungert å endre hvitbalansen noe.

Ser at det er et ørlite magentastikk :) takk for at du ser det.

 

5. august ble pent, synes jeg! Fin stemning og farger, og fokus på kornet funker ganske bra. Siden bygningen er dominerende går blikket direkt dit og da er det litt forstyrrende at den ikke er i fokus. Kanskje hadde det värt bedre med et litt lavere perspektiv, så at man så bygningen gjennom kornet?

 

2. august er et intressant (men ekkelt :) ) bilde.

 

Prøvde med lavere perspektiv men kornet var såpass tett, at jeg ikke fikk med låven. (synes den er en del av bakgrunnen.)

 

Takker for kommentarer på bildene.

Lenke til kommentar

Jeg synes at 5. august er i særklasse det beste bildet ditt til nå. Veldig fin DoF. Flotte detaljer og fint lys på "Kornåkeren" i forgrunnen. Veldig riktig komposisjon og kameravinkling. Kunne tenkt meg litt mer luft til høyre for huset, ellers et veldig bra bilde. Flott du har fått med fargeinfo i himmelen, lett for at den hadde blitt utbrent.

 

Bilde 3: Fisketur var et koselig bilde. Gir barndomsminner det der. Fin balanse og god eksponering.

Fin dybde.

 

Bilde 6: Fine sterke farger og fin dybde. Flott lys. Litt rotete komposisjon ødelegger helhetsinntrykket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...