Gå til innhold

Augustfest 2013 - Rowdy - På beina igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilde 9 var trollsk, vakkert og stilrent. Bilde 10 var en morsom komposisjon med fine farger.

 

 

Kveld i skogen var et fint bilde.rolig og harmonisk med fine refleksjoner i vannet.

Et stilig macrobilde også: )

 

 

Som de to over sier, flott stemning i skogen. Edderkoppen synes jeg var meget tøff. Litt uvanlig vinkling som passer utmerket. Flott komposisjon og farger.

 

 

Det var en slags stillhet og ro i skogs bildet, likte det

 

 

Takker så mye for hyggelige kommentarer :)

Lenke til kommentar

Jeg likte veldig godt bilde 9. Pirkemodus: Ville croppet de 1,5 trærne på høyre side og på venstre side croppet litt slik at ikke terrenget der "får lov til" å stige igjen.

 

Tipper overnattingen var kjekk. Hm - alt for lenge siden jeg overnattet ute. Kanskje en god idé du ga meg om å komme seg ut i sovepose.

Endret av Mr. Sanders
Lenke til kommentar

Jeg synes du leverer jevnt over gode bilder. 9. August ble meget bra!!

Tusen takk, det var veldig hyggelig å høre

 

Jeg likte veldig godt bilde 9. Pirkemodus: Ville croppet de 1,5 trærne på høyre side og på venstre side croppet litt slik at ikke terrenget der "får lov til" å stige igjen.

 

Tipper overnattingen var kjekk. Hm - alt for lenge siden jeg overnattet ute. Kanskje en god idé du ga meg om å komme seg ut i sovepose.

Takk! Ja, helt enig i croppeforslaget. Man ser ikke skogen for bare trær alltid Har croppet litt fra venstre fra før, men burde tatt mer begge sider, ja.

 

Ja, ta deg en tur ut! Det er foreløpig perfekt temperatur.

 

Liker dypet og fargene i bilde 8! Er dog enig med Substitute at det kanskje ble litt mye gress.

Flott stemning, lys og speiling i bilde 9.

Edderkoppen er godt komponert og har perfekt fokus og fine (ekkle ) detaljer.

Takk! Ja, prøver å ta meg selv i å få med mer av det øverste i landskapsbilder. Har en tendens til å ha med for mye bakke.

Du skulle sett edderkoppen forstørret x5 i liveview der den hoppet opp og ned i skjermen pga vind i spindelvevet. Grøsset litt på ryggen da

Endret av Rowdy
Lenke til kommentar

I går ble det en liten tur ut for å forsøke å få med en blomst på brikken.

Utvalget var ikke stort der, men jeg fant en prestekrage. Brukte trådløs blits med diffuserpanelet dratt ned. Første gang jeg prøver dette. Får prøve med softbox på neste gang. Croppet, endret perspektiv, softet ned og endret fargetemperatur

 

Bilde 11 - 18 August: Her står jeg

 

9546411502_6cffe2abae_z.jpg


Canon EOS 60D
Shutter Speed 1/250 s
F-Number f/13
ISO 100
Focal Length 60 mm
Lens Model EF-S60mm f/2.8 Macro USM
Date/Time Original 18.08.2013 19:07:53

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kveld i skogen: Her har du klart å formidle en fin stemning. Lyset og refleksjonen liker jeg veldig godt. Normalt så liker jeg ikke sephia, men her vil jeg si at det skaper et annerledes preg. Fint utført.

 

Lille Petter edderkopp: Kult navn. Flotte farger og fin komposisjon. Jeg kunne tenkt meg en litt mindre blender og fått mer detaljer i edderkoppen, men det er absolutt et spennende bilde. Veldig fint lys og god kontrast.

 

Prestekrage: Mitt første intrykk er at dette er et spennede bilde. Lyset nede til venstre er det som gjør dette flott. Fine detaljer og farger.

 

Tre flotte bilder som du skal være fornøyd med :-)

Endret av Substitute
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oi oi oi, jeg har vært ute av festlighetene i noen dager nå, og kommer inn til disse nye bildene her.

 

Det meste har allerede blitt sagt, men jeg synes likevel de tre siste var vinnerbilder. Skogsbildet var nydelig, edderbildet var ekkelt (som det skal være) og blomsterbildet var utsøkt. Et lys og diffus herlighet som jeg gjerne skulle fått til selv.

 

Med fare for å høres ut som Gunvor Hals, men jeg tar gjerne et Da Capo av dette :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kveld i skogen: Her har du klart å formidle en fin stemning. Lyset og refleksjonen liker jeg veldig godt. Normalt så liker jeg ikke sephia, men her vil jeg si at det skaper et annerledes preg. Fint utført.

 

Lille Petter edderkopp: Kult navn. Flotte farger og fin komposisjon. Jeg kunne tenkt meg en litt mindre blender og fått mer detaljer i edderkoppen, men det er absolutt et spennende bilde. Veldig fint lys og god kontrast.

 

Prestekrage: Mitt første intrykk er at dette er et spennede bilde. Lyset nede til venstre er det som gjør dette flott. Fine detaljer og farger.

 

Tre flotte bilder som du skal være fornøyd med :-)

 

Oi oi oi, jeg har vært ute av festlighetene i noen dager nå, og kommer inn til disse nye bildene her.

 

Det meste har allerede blitt sagt, men jeg synes likevel de tre siste var vinnerbilder. Skogsbildet var nydelig, edderbildet var ekkelt (som det skal være) og blomsterbildet var utsøkt. Et lys og diffus herlighet som jeg gjerne skulle fått til selv.

 

Med fare for å høres ut som Gunvor Hals, men jeg tar gjerne et Da Capo av dette :)

 

 

Ja, 18. August ble ganske artig med lyset på den måten. Skarpt og godt komponert.

 

 

Den 60mm'n macro er bra, den samme som jeg har.

 

 

Veldig enig med ringperm, utsøkt bilde!

 

Hjertelig takk for kommentarer, alle sammen!

Lenke til kommentar

I går ble det en liten skogstur der jeg bor. Jeg fant ikke noe som helst interessant å ta bilde av bortsett fra eventuelt makro, men det har det blitt litt mye av i denne tråden i det siste.

 

Prøver meg med dette. Bommet og stilte inn til kun jpg, men av en eller annen merkelig grunn stilte jeg inn hvitbalansen. ACDSee gir en muligheten til å redigere jpg og raw likestilt, men her har jeg bare brukt Orton- innstilling for å få frem ønsket effekt.

 

Bilde 12 - 19 August: Lysning

 

9555547926_459ff9227d_z.jpg

Model Canon EOS 60D
Shutter Speed 1/50 s
F-Number f/5.6
ISO 400
Exposure Bias Value 1.00 eV
Focal Length 35 mm
Lens Model EF-S17-55mm f/2.8 IS USM
White Balance Details Shade
Date/Time Original 19.08.2013 15:12:51

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lysningen var fin med fine sterke farger. Masse flotte grønnyanser. Det var litt sjenerende med det utbrente området i lysningen. Selv om ACDSee kan stille jpg og raw likestilt, så vil det aldri være helt likestilt, da det er mye mer info i en råfil å hente ut etterpå. Jeg likte også veldig godt atmosfæren. Det gir en god og varm sommerfølelse.

Lenke til kommentar

Det var en nydelig lysning.....

Takk! Var flott lys der i går. Vanskelig å fange stemningen.

 

Lysningen var fin med fine sterke farger. Masse flotte grønnyanser. Det var litt sjenerende med det utbrente området i lysningen. Selv om ACDSee kan stille jpg og raw likestilt, så vil det aldri være helt likestilt, da det er mye mer info i en råfil å hente ut etterpå. Jeg likte også veldig godt atmosfæren. Det gir en god og varm sommerfølelse.

Takk! Orton overdriver litt, men lysningen var rimelig utbrent fra før :) Selv undereksponering fungerte ikke i går. Det var bekmørkt i skogen der, med sollys i hullene.

Jeg mente ikke at man kan få samme resultat fra jpg og raw, selv om det så ut som jeg mente det. Bare samme slidere, i motsetning til Canon DPP for eksempel.

 

Har egentlig kuttet ut raw+jpg i kameraet nå. Eneste minuset for meg er at raw filene har lettere for å gå i stykker. Opplevde nettopp at en drøss med raw var ødelagt fullstendig eller delvis. Da ble det straks ny pc med bedre støtte for bla. 3tb harddisk.

(Dagens raw prat slutt)

 

Nydelig resultat "Bilde 11 - 18 August: Her står jeg"/

Mykt, varmt lys. Meget pent.

Tusen takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...