Gå til innhold

Augustfest 2013 - Rowdy - På beina igjen


Anbefalte innlegg

Flotte skyer og speiling! God stemning også, får lyst til å väre der. :) Området til venstre drar blikket siden det er mörkt og "tungt" (godt mulig dog at det ser mer balansert ut i större utgave). Kanskje lyse opp skyggene enda litt mer der? Bare litt, så det fortsatt ser naturlig ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fine bilder så langt, likte særlig sykkelen og flaska :)

Takker! Er vel de jeg er mest fornøyd med selv. Synes det er et noe vanskelig emne å holde gang i.

 

Flotte skyer og speiling! God stemning også, får lyst til å väre der. :) Området til venstre drar blikket siden det er mörkt og "tungt" (godt mulig dog at det ser mer balansert ut i större utgave). Kanskje lyse opp skyggene enda litt mer der? Bare litt, så det fortsatt ser naturlig ut.

Ja, var veldig flott der i går :) Jeg synes bildet ble litt mørkt selv i denne lille versjonen. Høyreklikk -> åpne bildet i ny fane er trikset her. Sitter på en ny pc her, men mener at lys og fargekalibreringen skal være nogenlunde likt som før. Uansett, enig med deg. Det er ganske skyggefullt der når sola står bak i virkeligheten, men jeg tør ikke dra opp skyggene for mye. Det blir fort seende grøtete ut. Takk for kommentar!

Lenke til kommentar

Hei. Fiffig ordspill :-) Liker at du har fått med både (to) Lyspunkt og resten av bildet forespeiler hverdagen. God bedring. Godt at du klarer å få tatt bilder selv når du er skadet.

Morsomt at du så ordspillet :) Begynner å bli bedre nå, men noen perspektiver er litt vanskelig å få til. Da jeg tok bilde av flaska var det kjekt å ligge på et teppe.
Lenke til kommentar

Bilde 6 ble veldig pent! Så vakkert, enkelt og rofullt.

 

Takker! Er vel de jeg er mest fornøyd med selv. Synes det er et noe vanskelig emne å holde gang i.

 

 

Ja, var veldig flott der i går :) Jeg synes bildet ble litt mørkt selv i denne lille versjonen. Høyreklikk -> åpne bildet i ny fane er trikset her. Sitter på en ny pc her, men mener at lys og fargekalibreringen skal være nogenlunde likt som før. Uansett, enig med deg. Det er ganske skyggefullt der når sola står bak i virkeligheten, men jeg tør ikke dra opp skyggene for mye. Det blir fort seende grøtete ut. Takk for kommentar!

 

Ja, lyser man opp skyggene altfor mye så blir det lett "HDR-look". Takk for tipset om höyreklikk!

Lenke til kommentar

9. August. Det første som slår meg er nettopp tittelen din. Stillhet. Fin harmoni og flott lys. God kontrast. Egentlig et ganske kjedelig objekt, men likevel komposisjonen gjør det spennende. Det er flott når vannet er så blankt og stille.

Takk! Sleit litt med å få med kun stråene i den vinkelen uten å havne i vannet :wee:

 

Bilde 6 ble veldig pent! Så vakkert, enkelt og rofullt.

Takker, Helena!

 

Flott bilde i dag, godt og "mykt", sort/hvitt var absolutt riktig her

Takk! Har sett en del S/H bilder som ser litt diffuse ut. Vet ikke om man må bruke spesiell software for å få det sånn som jeg tenker på, men her har jeg dratt ned clarity- slideren en del.
Lenke til kommentar

Kjedelig turvær i dag, så tok en tur ned i treningsrommet i kjelleren.

Lot 50mm være med som eneste objektiv.

 

Bilde 7 - 11 Augus: Trening

 

9487597356_73024f1f88_z.jpg

 

Canon EOS 60D

Shutter Speed 1/80 s

F-Number f/1.8

ISO 160

Flash Off, Did not fire

Lens Model EF50mm f/1.8 II

Date/Time Original 11.08.2013 16:25:26

Endret av Rowdy
Lenke til kommentar

Jeg får ikke åpnet bildet til noe større versjon. Ingenting skjer når jeg trykker på det...

 

Men uansett synes jeg at den ødelagte plastikkmutteren var en fin detalj som sammen med merket i hjørnet på rammeverket viser slitasje på apparatet.

Jeg legger inn bildene fra Flickr på en litt spesiell måte. Ved å høyreklikke og åpne i ny fane får du det større.

Jeg bor i en blokk, og apparatene i treningsrommet er donert av beboere her. Litt slitt, men de funker. Ikke verst å ha den muligheten hjemme.

 

Knakende flotte bilder siden sist jeg var på besøk.

 

Bilde 6 var jo i særklasse. Men siste bildet var også skikkelig stilig.

Vignetteringen forsterket intrykket og ga meg en "in your face" påminnelse at jeg bør begynne å trene igjen.

Tusen takk for kommentar! Det var hyggelig å høre. Har trent veldig lite med apparater selv, men det gir en god samvittighet og følelse :)

 

Treningsmaskina var flott og diffus, ser nesten tåkete ut der inne.

Takk! Jeg forsøkte å få til noe sånt for å gjøre bildet litt mer spennende. Artig med stor blenderåpning i blant. Har i tillegg dratt ned clarity i etterkant. Endret av Rowdy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...