Gå til innhold

Augustfest 2013 - Rowdy - På beina igjen


Anbefalte innlegg

Aha! Der fikk jeg det til, ja! Takk for at du forklarte hvordan jeg får det stort :)

Bare hyggelig :) Fins et par andre metoder via Flickr og har jeg sett. En hvor link til bildet står under, og en hvor kun bildet vises som her, bortsett fra at venstreklikk fungerer. (Tror jeg) Får prøve meg fram neste gang.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare hyggelig :) Fins et par andre metoder via Flickr og har jeg sett. En hvor link til bildet står under, og en hvor kun bildet vises som her, bortsett fra at venstreklikk fungerer. (Tror jeg) Får prøve meg fram neste gang.

Jeg fjerner de to siste linjene i HTML/BBC koden fra Flickr, da slipper man de stående under bildet. (Bruker størrelsen Medium 640, da blir bildet ganske stort når man klikker det opp)

Lenke til kommentar

Jeg fjerner de to siste linjene i HTML/BBC koden fra Flickr, da slipper man de stående under bildet. (Bruker størrelsen Medium 640, da blir bildet ganske stort når man klikker det opp)

Da fikk jeg endret metode på dagens bilde. Sleit fælt med å finne koden nå som Flickr er forandret.

Synes det er greit å linke rett fra Flickr, siden man får et stort nok bilde for visning, og dersom man er interessert kan man alltids få sett det større :)

 

Treningsmaskinen enkel og grei. Fin fokus og fin stor blender. Det gjorde seg med litt vignettering.

Jeg tok flest bilder av hele apparatet. Ikke lett å få med hele og litt til på 50mm/crop innendørs, og jeg la fokus på helt feil sted.

Takker så mye for kommentar, og for å alltid være standhaftig med å kommentere andres bilder :)

Lenke til kommentar

Hvordan i all verden kom du deg ut i eplehagene ;-) Dette var noe annerledes fra deg. Da de andre bildene med unntak av flaska er noe mørke og dystre så er dette lyst og fargerikt. Flott grønnfarge. Vegen innover skaper fin dybde. Gresset helt nærmest er ikke så interessant så jeg kunne tenkt meg at du hadde vinklet kameraet litt mer opp og fått horisonten litt lenger ned i bildet og fått mer himmel, for det blir litt trangt i toppen.

Lenke til kommentar

Vakkert, grønt og storslagent.....

Flott i Lier nå :) Glad jeg ikke trenger å begrense meg til Drammen denne festen. Noe eget med jordene i Lier.

 

Hvordan i all verden kom du deg ut i eplehagene ;-) Dette var noe annerledes fra deg. Da de andre bildene med unntak av flaska er noe mørke og dystre så er dette lyst og fargerikt. Flott grønnfarge. Vegen innover skaper fin dybde. Gresset helt nærmest er ikke så interessant så jeg kunne tenkt meg at du hadde vinklet kameraet litt mer opp og fått horisonten litt lenger ned i bildet og fått mer himmel, for det blir litt trangt i toppen.

Ja, når du sier det, så er ikke bildene jeg har lagt ut akkurat happy :) Ikke meningen, men sånn blir det. Jeg skulle slå ihjel en time i dag, og da passet det godt å stoppe ved denne eplehagen. Har en annen ide derfra til en annen dag.

 

Meningen var å øke inntrykket av dybden i veien ved å kjøre vidvinkel nær bakken. Det ble kanskje litt vel, ja. Holdt på å legge ut en croppet versjon med litt mer himmel, men følte jeg fravek ideen for mye ved å bruke den. Her er den:

post-74309-0-06969800-1376426253_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Et "jysla" flott bilde som viser eplemosten i sin naturlige form. Eneste som mangler er en tank med kullsyre, så hadde bildet vært komplett :)

Hahaha, veldig bra :) Bøndene i området du bor, har vel en tank på fjøset :D

 

Det siste spoiler bildet ble etter min mening mye bedre. Her ble det med ett en ryddigere komposisjon i tillegg. Veldig bra. Jeg er glad du ikke tok med Tone Dameli i eplemost jungelen, det hadde blitt for mye.

Takk! Alltid godt å få tilbakemelding. Lett å låse seg fast i en idè. Du tenker på frøken Tone Mapping, altså?

 

Liker heisbildet ,fint lys og riktig tittel.

Eplehagen var også flott, hadde kanskje gjort seg med enda mere himmel her,men veldig fine og klare farger :)

Takker så mye :) Artig at Sony RX100 kan bidra litt her også. På bildet av heisen altså.

 

 

 

I dag bærer det til skogs. Har fått låne en sykkeltilhenger til å ha telt og utstyr i, så skal det bli kos å ta bilder.

Lenke til kommentar

Det ble en fin overnatting i skogen. Til tross for sykkel med henger som bærehjelp, ble det veldig god trening.

 

Det ble ikke veldig mange bilder da det regnet en del. Jeg valgte å legge ut det bildet her, da det illustrerer stemningen best. Vanlig råkonvertering + sepia og noe justering i levels til slutt.

 

Bilde 9 - 14 August: Kveld i skogen

 

9514099241_6d84270c40_z.jpg

Canon EOS 60D
Shutter Speed 30 s
F-Number f/8
ISO 100
Exposure Bias Value 1.00 eV
Focal Length 17 mm (croppet noe)
Lens Model EF-S17-55mm f/2.8 IS USM
Date/Time Original 14.08.2013 22:06:35
Dagens bilde er tatt på samme sted. Mitt første makrobilde av et insekt faktisk. Ikke noe storslagne greier, men morsomt å se hvordan den lille saken egentlig ser ut. Jeg valgte det bildet her med stor blenderåpning på grunn av litt for mye støy på de andre bildene. Bildet er croppet ganske mye
Bilde 10 - 15 August: Lille Petter edderkopp

9516888154_62a30a2fa3_z.jpg

Canon EOS 60D
Shutter Speed 1/80 s
F-Number f/2.8
ISO 125
Metering Mode Spot
Flash Off, Did not fire
Lens Model EF-S60mm f/2.8 Macro USM
Date/Time Original 15.08.2013 10:03:23
Endret av Rowdy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...