Gå til innhold

Augustfest 2013 - Rowdy - På beina igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilde 11 ble veldig pent! Liker de "softe" og varme fargertonene og de fine detaljene.

Liker også bilde 12. Herlige gröne toner, lys og stemning. Dog enig med Substitute om de utbrendte områdene.

 

Det er egentlig ikek så lett å ta skogbilder med slik enorm dynamisk kontrast, så man må gjøre noen valg. Synes du fikk til et godt stemningsbilde. HVis dette er et bilde du anser for å være en keeper, så kan du nok redigere bort de utbrente områdene - men det krever litt tid. :)

 

@ Helena og Mr.Sanders

 

Det skal sies at meningen var å ha lysningen litt utbrent. Det ble nok bare litt mye :D

 

Er ikke et bilde jeg anser som en keeper, men takker for kommentarer og tips!

 

Å redigere bort utbrente områder; da tenker jeg på å klone, hvis man ser bort fra brushing og vanlig raw- fremkallingsmetoder. Hvilken metode tenker du på?

 

 

Portrettet av prestekragen ble pent med fine varme toner. Dagens skogbilde ble også meget stemmningsfylt.

 

 

Takker så mye for kommentar!

Lenke til kommentar

Det er netting mellom stolpene, ja :) Det er en sukkerert- åker. Har kjørt forbi dette stedet i det siste og tok turen i dag for å prøve å få til det jeg så for meg. Det ble nogenlunde det ved blurring, opp med kontrast, justere opp lyset på åkeren med brushing og en del justering av lysstyrken til fargene etter s/h konvertering.

 

En ting er å kjøre forbi dette i bil, hvor øynene gir blaffen i alt annet enn nettingen. Noe annet er det å stå der med kameraet og klø seg i hodet :) En lærerik fototur i dag!

Lenke til kommentar

Takker hjertelig for kommentarer :)

 

Har hatt en fenomenalt fin helg på tur i Løten/ Elverum - Budor

 

Bilde 14 - 24 August: Yksnsjøen

 

9592316517_7a888d4b76_z.jpg

Canon EOS 60D
Shutter Speed 1/60 s
F-Number f/8
ISO 100
Focal Length 10 mm
Lens Model Sigma 10-20mm
Date/Time Original 24.08.2013 17:06:09
Bilde 15 - 25 August: Øksnaelven
9592431797_a0faa65773_z.jpg
Canon EOS 60D
Shutter Speed 2 s
F-Number f/22
ISO ISO 100
Focal Length 43 mm
Lens Model EF-S17-55mm f/2.8 IS USM
Date/Time Original 25.08.2013 15:20:24
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare flotte bilder her ja....Bilde 13 ble veldig mysisk...og 14 og 15 var begge fine "vann-bilder". (Jeg øyner en milig horisont-skjevhet i 14, men det kan jo være synsbedrag....)

Takker! Ja, du sier noe der om horisonten :hmm: Jeg har brukt stativ og vater. Enten er det "hjørnet" av vannet i den laveste delen av terrenget som lurer øynene, eller så er det muligens Sigmaen som gir en forvrengning ved 10mm. Forsøkte å korrigere på bildet på pcen etter du nevnte det, men ble ikke noe klokere :)

Lenke til kommentar

Dreide det 0,30grader mot venstre jeg, det synes jeg funket......

Det så bedre ut, ja :)

 

Bilde 14 og 15 er bra. Liker godt lukkertiden på det lille vannfallet i elva.

Takk! Hadde ikke med ND-filter på akkurat den turen, så det ble polafilter og f/22. Synes det ble akkurat passe selv.
Lenke til kommentar

Oi oi oi.

For et pent bilde med det fine landskapet, den blå lettkledde himmelen og speilingen i vannet. Et flott padlevann.

 

Øksnaelva så også ut som et behagelig sted. Nå kan jeg sette meg ned med en kald eplemost og nyte synet av fossefall og fin natur. Tilfeldigvis så bråker laptoppen min såpass at jeg med litt innlevelse også får simulert lyden av "fossen" :)

Flotte bilder

Lenke til kommentar

Pene de to siste her. Likte spesielt landskapsbilde.t Nettingen var litt vanskelig å se på syns jeg.

..

Også likte jeg godt å se Bilde 10 - 15 August: Lille Petter edderkopp, når jeg bladde meg bakover i tråden.

Takk, Pybalto! Synd nettingen var vanskelig å se på. Jeg får prøve igjen senere en gang. Forhåpentligvis et jorde med renere bakgrunn og lik netting.

 

Oi oi oi.

For et pent bilde med det fine landskapet, den blå lettkledde himmelen og speilingen i vannet. Et flott padlevann.

 

Øksnaelva så også ut som et behagelig sted. Nå kan jeg sette meg ned med en kald eplemost og nyte synet av fossefall og fin natur. Tilfeldigvis så bråker laptoppen min såpass at jeg med litt innlevelse også får simulert lyden av "fossen" :)

Flotte bilder

Takker, Hr Ringperm! Det var litt av et vann, ja. Kameraten min og jeg snakket litt om at vi burde hatt en liten kano der. Hehe, passelig med eplemost og fosselyd ;) Det ble Litago den dagen :D Uansett mye pent skogsterreng å ta bilde av i området.

 

Bilde 14 og 15 fra Hedmark var bare flotte. Fine speilinger i sjøen og vannet akkurat passe sløret i Øknsaelven.

Takker Bjørnåge! Det var koselig å tilbringe litt tid i Hedmark igjen, til tross for feil side av Mjøsa :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...