Gå til innhold

Fez II er kansellert


Anbefalte innlegg

http://www.gamefront...-2-via-twitter/

 

det som ikkje går opp er at han ville ut etter FEZ 1 og så annonserer FEZ 2,så lage eit drama nyheter og blir trollbaited på ineternet og bitter på.

 

er nok for beste, når så litte skal til for og kanselere spillet så hadde han ikkje mye lidenskap igjen.

 

personlig er jeg gla han trekker seg, siden han oppførte seg som ein drittunge og var dårlig valg for "indie game the movie" kandidat i første omgang

Endret av BonBattery
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En høster som en sår.

En kan ikke løpe rundt og snakke dritt om alt og alle, slenge med leppa, fornærme folk som ikke liker produktet og forvente at en er fri for kritikk tilbake.

Alt i alt så tjener scenen på at denne personen forsvinner. Eneste han har gitt meg er en karakter å le av over patetisk oppførsel.

Virker som den typiske indie-utvikleren som mener spillet er bra fordi det er indie og derfor fratatt fra kritikk siden anmelder har "ikke forstått poenget" eller noe annet svada.

 

"Blabla, japanske spill suger, så jeg lagde et spill som suger"

 

Forøvrig virker dette som en bedre diagnose :wee: .

Lenke til kommentar

"Blabla, japanske spill suger, så jeg lagde et spill som suger"

 

Akuratt det jeg mente lenger bak i tråden her, man hører det man vil høre og har lest andre skriver.

At du ikke liker spillet betyr vel bare at du ikke skal spille spillet? Hvorfor fikk spillet 9.5 hos IGN eller hvor det var? Er de idioter, kjøpt og betalt eller kastet terningen?

Uansett så er det sitatet ditt dratt ut av raua di. Jo mindere du tar alt bokstavelig her i verden da ; )

 

Poenget med indie er jo nettopp det at de utforsker andre sider av spill som kanskje ikke ett større selskap ville prøvd seg på, fordi de har 100 mann de skal gi lønn til og må pøse ut spill etter spill hvert år for å holde seg oppe. Derfor er det slik at spillene ofte treffer et smalt marked, ofte fordi spillet er utviklet fordi utvikleren synes det er morro og ikke fordi de håper at det skal selge 15 millioner kopier.

 

Edit: Forsåvidt tøft av deg og sitte hjemme og gi han en diagnose etter å kanskje ha lest noen twiter meldinger og kanskje sett noen videoer...

 

:)

D02

Endret av D02
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hadde sympati for mannen, inntill jeg så video om hvordan han svarte en Japansk developer om japanske spill. Jonathon Blow ga et bedre svar, men ignorerte helt at alle spill utviklere i verden lider av å holde spilleren i hånda, dette er langt ifra kun et japansk spill design problem.

 

Bi Polar eller ikke, han kunne håndtert situasjonen mye bedre.

Og ja, han andre annoyed gamer fyren er en drittsekk også.

Lenke til kommentar

Det forundrer meg litt at mange folk her virker å være så genuint sinte på denne spillutvikleren. Hvis man klarer å la seg hisse opp så lett over kontroversielle uttalelser fra folk man ikke kjenner eller har møtt så må internett være et frustrerende sted å oppholde seg...

 

Han lagde et strålende spill, og det setter jeg pris på. Så får han bare mene at jeg er en idiot fordi jeg aldri spiller på noen andre konsoller enn PC. Jeg klarer ikke å bry meg.

Endret av Husam
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva om de som kritiserer han personlig også er sårbare mennesker, eller mennesker med psykiske problemer?

 

AtW

 

Ja, det er jo det som er den kjipe delen av denne historien. Phil har sine respektløse sider, men det som mange viser i kommentarfeltene f.eks på hjemmesida hans overgår langt det. Det virker som folk ikke har lyst til å forstå seg på han, og har forutinntatte meninger om en mann basert på noen uttalelser. Har du møtt han personlig? Folk bare hiver seg på bølgen og sprer hat. Han er et troll, men det er mange andre også. Hvorfor blir ikke de like mye kritisert?

Lenke til kommentar

Ja, det er jo det som er den kjipe delen av denne historien. Phil har sine respektløse sider, men det som mange viser i kommentarfeltene f.eks på hjemmesida hans overgår langt det. Det virker som folk ikke har lyst til å forstå seg på han, og har forutinntatte meninger om en mann basert på noen uttalelser. Har du møtt han personlig? Folk bare hiver seg på bølgen og sprer hat. Han er et troll, men det er mange andre også. Hvorfor blir ikke de like mye kritisert?

 

Poenget mitt er at folk sier at Phil er en plaget sjel, og at kritikken går inn på han. Det kan godt hende, men når de i samme vending sier at de som driver med personangrep mot phil er barnslige drittunger osv, så gjør jo de litt det samme? Phil slenger dritt, hva om de som slenger dritt til Phil også er plagede sjeler.

 

AtW

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at folk sier at Phil er en plaget sjel, og at kritikken går inn på han. Det kan godt hende, men når de i samme vending sier at de som driver med personangrep mot phil er barnslige drittunger osv, så gjør jo de litt det samme? Phil slenger dritt, hva om de som slenger dritt til Phil også er plagede sjeler.

 

AtW

Det er ingenting galt i å kritisere folk for å være en drittsekk så lenge det blir gjort på en tydelig og sakelig måte, men når folk på nettet kaller han en idiot, ber han om å henge seg etc. så hjelper det ikke på dems troverdighet å synke til samme nivå.. Fish har kommet med mange dumme uttalelser, men folk på nettet har en tedens til å dra alt ut i det vide og brede og gjør egentlig det samme som han de kritiserer.

 

Hvis man er en så plaget skjel at man må slenge dritt på nett for å bli sett eller hva man nå ønsker, så burde man starte hos en selv og prøve og fikse opp i sine egene problemer, enn å hive dritt på andre for å føle seg bedere. Er vertfall det jeg får intrykk av.

 

hverken phil eller folk på nettet er unnskyldt ved å sende ut dritt til folk, uansett hva. Eneste man kan gjøre er å trekke det man sa tilbake og bli ydmyk og inse at man har gjort noe feil.

 

:)

D02

Endret av D02
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er det sjarmerende med indie-spill, er at de ikke nødvendigvis appelerer til massene på samme måte som trippel-A titler. Fez er nok et godt eksempel på dette. Jeg hadde aldri hørt om dette spillet før det lå på Xbox Live Arcade, men etter å ha kikket på screenshots av spillet ville jeg prøve det ut.

 

Fez er nok ikke et spill som skal appelere til alle. Det som for meg gjorde Fez til en uforglemmelig opplevelse, var stemningen som både det visuelle og musikken i spillet skapte. Gameplayet var greit nok det også, men det var gameplayet kombinert med stemningen spillet skapte som gjorde dette spillet til en unik opplevelse. Det var som å være 5 år igjen og spille et 8-bit spill på Sega/Nintendo for første gang.

 

Samtidig er jeg sikker på at mange av verdiene jeg så i Fez, kan være ting som kanskje flertallet ikke merker. Fez minner meg litt om kunst; for noen kan det være bortkastet tid å studere slik, mens andre kan leve seg inn i den. Ta vekk grafikken og musikken i Fez, og bytt den ut med noe gereric, så er jeg ganske sikker på at jeg hadde hatt et helt annet bilde av dette spillet.

 

Når det gjelder Phil Fish, så synes jeg ofte at han har et poeng i det han sier (selv om det kommer litt skjeivt ut). Hans uttalelser får nærmest Internett til å eksplodere, for gud forby noen ha friske og ærlige uttalelser uten å gå rundt grøten, selv om hans meninger ikke alltid er de meste populære. Han tar imot dritt, og hiver dritt tilbake. Bare se hvor mangen dislikes YouTube videoen hvor han sa sin mening om nyere japanske spill fikk.

Lenke til kommentar

 

Når det gjelder Phil Fish, så synes jeg ofte at han har et poeng i det han sier (selv om det kommer litt skjeivt ut). Hans uttalelser får nærmest Internett til å eksplodere, for gud forby noen ha friske og ærlige uttalelser uten å gå rundt grøten, selv om hans meninger ikke alltid er de meste populære. Han tar imot dritt, og hiver dritt tilbake. Bare se hvor mangen dislikes YouTube videoen hvor han sa sin mening om nyere japanske spill fikk.

 

Det er ikke sånn at man må være uærlig bare fordi man ikke kommer med personangrep eller oppfører seg som ett rasshøl.

 

AtW

Lenke til kommentar

Intrykket jeg fikk av Fez er at det er et spill for folk som ikke liker spill, og at det er LANGT ifra dypt eller spess, som jeg ser mange som hevder.

 

 

Forstår ikke at der er folk der ute som prøver å forsvare det Fish har gjort og sagt. Har dere gjort research? Har dere følgt med på Twitter? Oppførselen hans er så langt ifra grei, og han oppfører seg som en gigantisk pretensiøs, overlegen, stomannsgal dritt.

Hyklerske folk ass. Fish kan spy ut av seg all mulig dritt, men når noen kritiserer han så er det SÅÅÅ synd på han for han har laget et spill dere liker?

At noen enkelte randoms har sagt ting til han som går langt over streken er sant, men det er internett, sånn er det og han takler ikke det.

 

En bruker på twitter kritiserte han for de ekstremt usmakelige uttalelsene han kom med til en japansk utvikler som var netopp hadde komplimentert han, og Fish svarte slik:

 

"There's a 35 page thread on me on Neogaf"

"I just won the grand prize at IGF tonight. Suck my dick. choke on it."

 

At der er folk der ute som klassifiserer dette bare som "fargerikt" er latterlig.

Lenke til kommentar

Jeg tror de færreste forsvarer hva han har gjort eller sagt, men prøver å få frem flere sider ved saken. Det virker som du bare ser det negative, slik som den uttalelsen du nevner over. Og det er greit nok at du bare ønsker eller klarer å se det negative, men som flere andre her prøver å få frem, så er ikke alt nødvendigvis svart/hvitt.

 

Det er helt bak mål at hele spillsamfunnet virker å ha en svertekampanje mot han, når han også har bidratt med mye bra. Jeg blir faktisk kvalm av å være en del av dette miljøet, når jeg ser hva slags folk som tar del i det.

 

Dust eller ikke, man må takle at folk kommer med kontroversielle uttalelser. Hvis det ikke var et snev av sannhet i det han sa, så hadde ikke folk blitt så engasjerte. Da hadde man bare ristet på hodet, og tenkt at han ikke har peiling. Men når folk tar det han sier så personlig, så ja, da traff han noe. Beklager å måtte si det!

 

Og hvem vet! Kanskje japanerne fanger det opp, og vi får flere spill som Demon Souls fra den kanten. Er det en dårlig ting eller?

Endret av ManaSky
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror de færreste forsvarer hva han har gjort eller sagt, men prøver å få frem flere sider ved saken. Det virker som du bare ser det negative, slik som den uttalelsen du nevner over. Og det er greit nok at du bare ønsker eller klarer å se det negative, men som flere andre her prøver å få frem, så er ikke alt nødvendigvis svart/hvitt.

 

Det er helt bak mål at hele spillsamfunnet virker å ha en svertekampanje mot han, når han også har bidratt med mye bra. Jeg blir faktisk kvalm av å være en del av dette miljøet, når jeg ser hva slags folk som tar del i det.

 

Dust eller ikke, man må takle at folk kommer med kontroversielle uttalelser. Hvis det ikke var et snev av sannhet i det han sa, så hadde ikke folk blitt så engasjerte. Da hadde man bare ristet på hodet, og tenkt at han ikke har peiling. Men når folk tar det han sier så personlig, så ja, da traff han noe. Beklager å måtte si det!

 

Jeg synes det er litt underlig å først si at ting ikke er så svart/hvitt hvor du rett etter kommer med en latterlig unyansert uttalelse (at hele spillsamfunnet virker å ha en svertekampanje mot han), og problemet er vel ikke meningene hans, men at han driver med personangrep? Er det sånn at om han tar seg nær av folk som mener han bør gå og henge seg, har de ett poeng? Har de truffet noe? Hvorfor må en reaksjon absolutt vise at man har truffet noe?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg hadde en viss sympati for han etter å ha sett Indie Game: The Movie, men når man ser hvordan han oppfører seg på nettet skjønner jeg at han er et lett mål for hat.

 

Har stor forståelse for at det kan være tøft å til en hver tid måtte forsvare seg mot fanboys, men han kunne fint gjort dette lettere for seg selv, ved å tenke litt før han publiserer ting på Twitter. Hat avler hat, tenker nå jeg.

Lenke til kommentar
Høres ut som en sutrete tenåring som ikke får viljen sin.
Nei? Det er bare det at han er så forbanna lei av alt det maset. Under utviklingen av Fez var han forferdelig stresset og ville bare få ferdig spillet i slutten. Han tar det veldig personlig all den kritikken spillet får. Anbefaler deg å se Indie Game: The Movie før du åpner munnen din og uttaler deg om noe du ikke har peiling på. Du vet visst null og niks om det å være en indie utvikler.

 

Slike "dokumentarer" er jo så forbanne subjektive. Vinkler ting for å dramatisere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som lirer av seg at Fez er middelmådig bør slå opp ordet. Der er alt annet enn middelmådig.

Bare fordi dere ikke liker personen bak betyr ikke det at kunsten hans er slett.

Er dere like avhengige av å like skuespillere, musikere og forfattere?

Værsågod, dropp å lese Hamsun fordi han sympatiserte med Hitler. Værsågod, dropp Fez fordi dere ikke liker Phil Fish. Deres tap.

 

De som hater Fish så enormt har ikke levd eller i beste fall levd et veldig bekymringsløst liv.

Lenke til kommentar

Slike "dokumentarer" er jo så forbanne subjektive. Vinkler ting for å dramatisere.

Fisher ble ekstremt hatet fra dokumentaren, vet ingenting om denne fyren men alt jeg har hørt fra Kotaku og andre steder er at han oppførte seg som en tulling i filmen og det var bare 1 person som virket ok i filmen, (meatboy fyren) resten skulle visst være noen masete unger, selvfølgelig vet jeg ingenting, men dette er hva ALLE sier på nettet.

Lenke til kommentar

Det er jo latterlig å være så hårsår når man jobber med data i 2013.

Mannen selger ett produkt, og da har alle som har kjøpt produktet rett til å si akkurat hva de vil om det. Uansett trist det ikke blir Fez2. Fez var var rett spill til rett tid eller noe. Er mannen så borderline at han ikke tåler noe kritikk må han få litt mer medisin.

Uansett jeg likte fez men etter artiklen å dømme er skaperen en dramaqueen. Uansett det som står på skjermen er bare pixler og om man velger å la bokstaver fra fremmede styre livet sitt har man ett problem. Anyways, det var min trolling for idag.

Lenke til kommentar

Det er jo latterlig å være så hårsår når man jobber med data i 2013.

Mannen selger ett produkt, og da har alle som har kjøpt produktet rett til å si akkurat hva de vil om det. Uansett trist det ikke blir Fez2. Fez var var rett spill til rett tid eller noe. Er mannen så borderline at han ikke tåler noe kritikk må han få litt mer medisin.

Uansett jeg likte fez men etter artiklen å dømme er skaperen en dramaqueen. Uansett det som står på skjermen er bare pixler og om man velger å la bokstaver fra fremmede styre livet sitt har man ett problem. Anyways, det var min trolling for idag.

Fyren skriver like mye dritt som den vanlige forum bruker.

Eneste problemet er at han ble populær og alle begynte og ta alt han sa på gamer sider.

 

Der startet dramaet. alle forventet at han som skaper skulle være smart men han er jo bipolar og ekstremt irritert av saker i verden, selvfølgelig vil han klage, men han forventet vel ikke at alle sider ville ta alt han sa som en serriøs ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...