Gå til innhold

Fez II er kansellert


Anbefalte innlegg

De som lirer av seg at Fez er middelmådig bør slå opp ordet. Der er alt annet enn middelmådig.

Bare fordi dere ikke liker personen bak betyr ikke det at kunsten hans er slett.

Er dere like avhengige av å like skuespillere, musikere og forfattere?

Værsågod, dropp å lese Hamsun fordi han sympatiserte med Hitler. Værsågod, dropp Fez fordi dere ikke liker Phil Fish. Deres tap.

 

De som hater Fish så enormt har ikke levd eller i beste fall levd et veldig bekymringsløst liv.

 

Men jeg har spillt Fez, og mener det er middelmådig. Fint å se på, men grunt og kjedelig gameplay.

inb4 noen prøver å si at jeg bare spiller COD og AAA spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynner mer og mer å tro at dette må være en form for PR-stunt. Grunnen til at jeg tror dette, er at Phil Fish begynner å bli et såpass kjent navn i spill-bransjen etter hans angry-rants, bastante uttalelser og personangrep på twitter-kontoen sin at det på en måte har blitt laget et slags vakuum av hat/nysgjerrighet rundt han.

 

All PR er god PR er det vel et gammelt ordtak som sier, så ved lanseringen av Fez kombinert med Indie Game the Movie og hans kontroversielle twitter-konto kan i praksis ha gitt Fish mer enn nok reklame for flere år frem i tid. Med andre ord kan det være at det var dette så var planen hele veien; annonsere Fez 2, vente til den utvidede utgaven av Indie Game the Movie kom ut og så forsvinne under jorden etter en dramatisk avslutning.

 

Plutselig en dag kommer Fez 2 på Steam og alskens konsoller til alles overraskelse ;)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

 

Høres ut som en sutrete tenåring som ikke får viljen sin.

 

Nei? Det er bare det at han er så forbanna lei av alt det maset. Under utviklingen av Fez var han forferdelig stresset og ville bare få ferdig spillet i slutten. Han tar det veldig personlig all den kritikken spillet får.

 

Anbefaler deg å se Indie Game: The Movie før du åpner munnen din og uttaler deg om noe du ikke har peiling på. Du vet visst null og niks om det å være en indie utvikler.

Jeg har sett filmen og han er som en sutrete tenåring. Fikk akkurat spillet gratis på PS4 og det skuffet stort. Skjønner at presset er stort, men kanskje en ide å skygge unna nett i perioder de trenger fokus på det de lager?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...