Gå til innhold

Fez II er kansellert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillet har INGEN utfordringer! Man bare går gjennom det. Vil påstå det er et ok kunstprosjekt, men et ELENDIG spill.

 

Har selv ikke spilt det, men det kan være at spillet vil få frem et budskap? Indiespill er ikke laget for massene nødvendigvis, men ofte laget av få og har ofte en historie som er personelig for utvikleren og ikke en overfladisk skytespill-historie som skal selges til flest mulig. Spillet kan ha andre utfordringer enn det å dø, hjernetrimm og andre puzzle-oppgaver.

 

Den siste tiden har jeg kjøpt mer indie enn komersielle spill. Noen passet ikke meg, mens andre har gitt meg mer enn hva andre komersielle spill noen gang har klart. Uten idie hadde nesten spillmarkedet vært dødt for meg. Er så mange uinspirerte spill der ute etter min mening.

Nå skal det sies at jeg liker spill som er abstrakte og ikke nødvendigvis forteller meg hvordan jeg skal tenke og hva jeg skal gjøre : )

 

:)

D02

Lenke til kommentar

Har selv ikke spilt det, men det kan være at spillet vil få frem et budskap? Indiespill er ikke laget for massene nødvendigvis, men ofte laget av få og har ofte en historie som er personelig for utvikleren og ikke en overfladisk skytespill-historie som skal selges til flest mulig. Spillet kan ha andre utfordringer enn det å dø, hjernetrimm og andre puzzle-oppgaver.

 

Den siste tiden har jeg kjøpt mer indie enn komersielle spill. Noen passet ikke meg, mens andre har gitt meg mer enn hva andre komersielle spill noen gang har klart. Uten idie hadde nesten spillmarkedet vært dødt for meg. Er så mange uinspirerte spill der ute etter min mening.

Nå skal det sies at jeg liker spill som er abstrakte og ikke nødvendigvis forteller meg hvordan jeg skal tenke og hva jeg skal gjøre : )

 

:)

D02

 

Jeg spiller også mest indiespill. Det jeg mener er at Fez følest bare som et pent tomt skall, uten noe reellt innhold. Jeg spiller skjeldent store AAA spill som COD etc.

Blir bare ekstremt irritert når folk hedrer Fish som en slags messias innen indie scenen når han har vært med på å lage et ekstremt middelmådig spill. Problemet for meg er at det ikke er utfordrende i det hele, det straffer deg ikke når du gjør noe feil.

Den ene gimmicken som HELE spillet bygger på er rippa fra et gammelt flash spill. Det eneste du sitter igjen med som er orginalt og bra er hvordan det ser ut.

 

Hjelper ikke at utvikleren er en GIGANTISK drittsekk, som spyr ut nedsettende kommentarer til alt og alle, og mener at han er den viktigeste personen innen gaming.

 

Om du ikke har spilt spillet selv kan du jo se på denne reviewen. En review som faktisk er kritisk.

Lenke til kommentar
. Problemet for meg er at det ikke er utfordrende i det hele

 

Det nekter jeg faktisk å tro på. Tipper du bare samlet nok kuber til å åpne alle dørene, og dermed anså deg som ferdig. Akkurat det er selvsagt veldig lett, men underholdningsverdien ligger jo først og fremst i å løse de knallharde oppgavene og lære mer om universet du beveger deg i. Hvis du forventet et action-plattformspill og ikke liker gåteløsing er det ikke rart du ikke liker Fez...

 

Selv er jeg stor fan av "kunstneriske" puzzle-spill med litt vage historier og skyhøy vanskelighetsgrad, og da er Fez midt i blinken.

Lenke til kommentar

Kan godt være det er kjedelig, men det han sier om at Fish hatet japanskespill ble tatt ut av alle proposjoner som var mulig. Så et intrevju og jeg så også selve spørrerunden (som jeg tviler på at majoriteten av de som kritiserer han faktisk har gjort) og fikk ikke intrykk av at han mente det for å såre noen, men han sier ting slik han faktisk mener, noe som burde være posetivt så lenge det blir begrunnet. Hvem bryr seg om han hater japanske moderne spill, merk. Han mente de moderne spillene, ikke mario etc. som mange indieutviklere henter sin inspirasjon fra i dag. Dette svaret ble også utdypt nærmere av en annen som satt der som også ikke likte dagens japanske spill. Vil si de fikk frem sitt budskap på en grei måte, men selfølgelig når en tosk som føler seg såret for at andre ikke liker spill han liker, så må man vel raske seg inn på nettet og kalle folk idioter og spre falske rykter. Virker som folk finner meningen i livet ved å sitte bak pcen og poste negative ting anonymt på nettet og få likes av andre som ikke vet hva saken egentlig handler om..

 

For å bare poengtere, jeg prøver ikke å støtte opp for Fish, men sier bare slik jeg tenker, for jeg har ett inntrykk av at folk har veldig lett for å se sine egene fingre og lese alt som folk sier som sant (så lenge det passer med sine egene idéer)

 

:)

D02

Endret av D02
Lenke til kommentar

Som spillutvikler selv, så føler jeg med Phil. Jeg opplever han som en ekstremt lidenskapelig og følsom person, og at han er en person som legger alt i det han driver med. Dette gjør han veldig sårbar, og jeg synes folk som ikke forstår dette, er veldig umodne. Jo mer sårbar man gjør seg, dess vondere gjør det å få den type kritikk som han har fått. At intensiteten hans kan gå utover andre evner som sosiale antenner, synes jeg også folk bør være åpne for å forstå. Det er fordeler og ulemper med alt. Phil er en ekstremt interessant person med mye å gi av seg selv, og vi trenger også folk som han. Selv er jeg en person som overveier hva jeg uttaler meg om, men vi trenger også folk som snakker rett fra leveren. Tenk så mye debatt Phil skaper. Vi trenger å ta tak i en negativ trend i internettkulturen. Nå synes jeg på ingen måter at hans måte å kommunisere på er riktig (eller gir han noen fordeler). Uansett hva folk mener, så er min opplevelse av Fez at det har en unik stemning, og at det er et godt spill. Som spilldesigner er jeg veldig imponert over det han har fått til. Her vil jeg også gi kudos til de han har jobbet med, og som vi ikke hører like mye om, da Phil er den som snakker høytest og tar og får mest oppmerksomhet. Men sånn er det, folk er forskjellige! Man trenger ikke å godta hans måte å kommunisere på, men man trenger ikke å være trangsynt eller gå ned på et lavere nivå selv av den grunn!

Endret av ManaSky
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Phil burde nesten hatt med seg han kompanjongen sin, eller så burde han nesten ha annsatt en pressetalsmann. Da kunne han i det minste ha beskyttet seg litt på de dagene som er litt "dårlige". Da han laget Fez virket det jo nesten som at hele hans identitet gikk inn i Fez og at livet hans var Fez, blir kanskje litt lett krenkbar og i angrep når noen piller han på nesen.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Så siden "ekte folk" lager alle produkter, så skal man ikke kunne kritisere nå? Er det det du mener? Om ikke, hva i alle dager er egentlig poenget ditt?

 

AtW

Kanskje din lille verden er sort/hvit, men i den virkelige verden er det nyanser. Jeg mener ikke vi enten kan eller ikke kan klage. Det jeg mener er selvsagt at det er lov å klage, men det går ann å holde seg sivilisert, og ikke oppføre seg som en gjeng drittunger bare fordi man ser noe man ikke liker. Hundre sier med syting er ikke bra. Det burde selv du skjønne. Ærlig talt tror jeg de fleste som syter gjør det bare for å være "kule", mens de i realiteten elsker spillet. Hvis de ikke likte spillet, hvorfor sitter de da å klager i ukesvis? Og for den saks skyld, er det ikke en liten tankevekker at veldig mange som klager over at MMO er maks level? Hvorfor gadd de spille det til maks level om det er halvparten så ræva som de påstår?

 

Men nok om det. Sånne diskusjoner går aldri bra, så jeg gidder ikke prøve engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som spillutvikler selv, så føler jeg med Phil. Jeg opplever han som en ekstremt lidenskapelig og følsom person, og at han er en person som legger alt i det han driver med. Dette gjør han veldig sårbar, og jeg synes folk som ikke forstår dette, er veldig umodne. Jo mer sårbar man gjør seg, dess vondere gjør det å få den type kritikk som han har fått. At intensiteten hans kan gå utover andre evner som sosiale antenner, synes jeg også folk bør være åpne for å forstå. Det er fordeler og ulemper med alt. Phil er en ekstremt interessant person med mye å gi av seg selv, og vi trenger også folk som han. Selv er jeg en person som overveier hva jeg uttaler meg om, men vi trenger også folk som snakker rett fra leveren. Tenk så mye debatt Phil skaper. Vi trenger å ta tak i en negativ trend i internettkulturen. Nå synes jeg på ingen måter at hans måte å kommunisere på er riktig (eller gir han noen fordeler). Uansett hva folk mener, så er min opplevelse av Fez at det har en unik stemning, og at det er et godt spill. Som spilldesigner er jeg veldig imponert over det han har fått til. Her vil jeg også gi kudos til de han har jobbet med, og som vi ikke hører like mye om, da Phil er den som snakker høytest og tar og får mest oppmerksomhet. Men sånn er det, folk er forskjellige! Man trenger ikke å godta hans måte å kommunisere på, men man trenger ikke å være trangsynt eller gå ned på et lavere nivå selv av den grunn!

 

Hva om de som kritiserer han personlig også er sårbare mennesker, eller mennesker med psykiske problemer?

 

AtW

Lenke til kommentar

Kanskje din lille verden er sort/hvit, men i den virkelige verden er det nyanser. Jeg mener ikke vi enten kan eller ikke kan klage. Det jeg mener er selvsagt at det er lov å klage, men det går ann å holde seg sivilisert, og ikke oppføre seg som en gjeng drittunger bare fordi man ser noe man ikke liker. Hundre sier med syting er ikke bra. Det burde selv du skjønne. Ærlig talt tror jeg de fleste som syter gjør det bare for å være "kule", mens de i realiteten elsker spillet. Hvis de ikke likte spillet, hvorfor sitter de da å klager i ukesvis? Og for den saks skyld, er det ikke en liten tankevekker at veldig mange som klager over at MMO er maks level? Hvorfor gadd de spille det til maks level om det er halvparten så ræva som de påstår?

 

Men nok om det. Sånne diskusjoner går aldri bra, så jeg gidder ikke prøve engang.

 

Skjønner, du etterlyser at ting ikke er sort-hvitt, men du mener allikevel at jeg ikke bryr meg om at det er "ekte folk" som lager SIm City, enda mitt innspill var konkret, teknisk, og ikke nevnte det spøtt om folkene bak? Eksakt hva er det du mener var usivilisert med innspillet? Det må jo ha vært ganske ille, siden det er så synd på de "ekte folkene" bak.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...