Gå til innhold

Har laget en fungerende 3D-skrevet rifle


Anbefalte innlegg

Vel, du stiller ihvertfall de rette spørsmålene! Men det har jeg ikke et fasit svar på men jeg ville prøvd meg frem med ulike plast typer og er ganske sikker på at ved mye utprøving, dvs feiling og tabber så ville man finne noe som er brukbart for det man skal skrive ut... Deretter poste det på youtube, mm., så blir det alle-manns viten ganske fort.

Plast er jo som du sier i mangfold av typer, men det lille jeg vet er at plastposer er ganske hard plast som pellets og burde gå å bruke til det tenkte formålet. Har plast fabrikk hvor jeg bor og har besøkt fabrikken en god del og tatt med meg litt viten fra der og den plasten de bruker er på ingen måter myk før den går inn i ekstruderen. Når det gjelder farger på brukt plast så er det selvsagt et behovs problem og finner man ikke fargen man trenger i søpla så blir man vel nødt å kjøpe original tråd fra ebay eller andre steder... For min del som oppfinner så er ikke farge så viktig så lenge jeg kan presentere ideen på en fornuftig måte!

Personlig mening er at det vil lønne seg å resirkulere for så å skrive ut, fremfor å kjøpe det i butikken og er det jeg sier praktisk enkelt vil det jo spare volumet på søppel tippen og ikke minst økonomien!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok folkens; Nå er det på tide å kvalitetssikre artiklene litt bedre og se hva som fremmer teknologisk utvikling - noe hardware.no burde fronte - og hva som bedre passer inn som fyll i tabloidnyheter på en hvilkensomhelst annen nettside, som f.eks. Seoghør.no !

Skjerp dere! jeg skjemmes...

Lenke til kommentar

Er da vell ikke slike våpen man trenger å være redde for. De trenger jo både krutt og metall for å fungere, noe disse første allemanns 3D printerene ikke kan printe. Det som kan være skummelt derimot er å printe ut crossbows osv. Nå vet jeg ikke så mye om typen plast som blir brukt, men regner med det går an å printe ut crossbows som er elastiske nokk til å produsere ganske så mye kraft i hvert skudd. Piler av plast er da også mulig, og kan fort være veldig farlige/dødelige om avfyrt mot hals/øyne.

Lenke til kommentar

Er da vell ikke slike våpen man trenger å være redde for. De trenger jo både krutt og metall for å fungere, noe disse første allemanns 3D printerene ikke kan printe. Det som kan være skummelt derimot er å printe ut crossbows osv. Nå vet jeg ikke så mye om typen plast som blir brukt, men regner med det går an å printe ut crossbows som er elastiske nokk til å produsere ganske så mye kraft i hvert skudd. Piler av plast er da også mulig, og kan fort være veldig farlige/dødelige om avfyrt mot hals/øyne.

 

Igjen, buksestrikk og papir er nok til å lage ett slikt våpen uten problemer, riktignok i samme kvalitet som 3D printede våpen ved at du kan kanskje ikke forvente mer enn 1 skudd.

Lenke til kommentar
Det er jo en enorm omvei å gå via 3D-skriver for å lage en "rifle" når alt du trenger er et stålrør og en hammer.
Men du glemmer dette kan være nyttig under et attentat av personer som er beskytet av ting som metaldetektor og leting av større ting. Da trenger du kun ett skudd for å klare å utføre "oppdraget"

 

Håper virkelig noen prøver! Det bli verdens dårligste og darwinistiske utførte attentat forsøk.

Lenke til kommentar

Er da vell ikke slike våpen man trenger å være redde for. De trenger jo både krutt og metall for å fungere, noe disse første allemanns 3D printerene ikke kan printe. Det som kan være skummelt derimot er å printe ut crossbows osv. Nå vet jeg ikke så mye om typen plast som blir brukt, men regner med det går an å printe ut crossbows som er elastiske nokk til å produsere ganske så mye kraft i hvert skudd. Piler av plast er da også mulig, og kan fort være veldig farlige/dødelige om avfyrt mot hals/øyne.

 

http://www.xxl.no/Root/Jakt/Jaktutstyr/Buer-og-utstyr/Barnett-Tomcat/p/1090309_1_Style

 

Sendt hjem med gratis frakt? Trur 3D-printing bør få den oppmerksomheten den fortjener ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...