Gå til innhold

Stortest: GeForce GTX 780


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

48 fps i Far Cry 3 på 1080p?

Ganske forventet med tanke på hvor sinnsvakt tungt maksimal AA er i FC3.

Det er egentlig trist hvor dårlige top skjermkortene er.

 

Vi har aldri hatt bedre ytelse på den typiske oppløsningen brukt, det som faktisk er trist er at det er ingen spill som krever såpass mye (og gir nok igjen) til at det er vits å spille dem om igjen med nytt skjermkort.

Hva er det som holder teknolgoien tilbake? Mobiler tar jo igjen PCene.

Strømforbruk holder teknologien tilbake.

Mobilene mestrer en brøkdel av PC-ytelsen i dag, og gapet kan ikke tas igjen uansett pga grenser rundt strømforbruk.

Lenke til kommentar

AMD har virkelig noe å bryne seg på, ikke lansert noe minneverdig på 1.5 år nå. Håper de kommer med noe krutt i løpet av året, men frykter en noe mørk horisont fremover mtp økonomiske utfordringer og at de har prioritert andre segmenter.

 

AMD blir å komme med en ny serie før jul i alle fall..

De hopper over 8000 serien, og har heller utviklet en helt ny HD 9000 serie som høres ganske spennende ut.. Og flaggskipet 9970 vil sannsynligvis bli hovedkonkurrenten til GTX 780!

Lenke til kommentar

AMD blir å komme med en ny serie før jul i alle fall..

De hopper over 8000 serien, og har heller utviklet en helt ny HD 9000 serie som høres ganske spennende ut.. Og flaggskipet 9970 vil sannsynligvis bli hovedkonkurrenten til GTX 780!

 

Det vet vi jo ingenting om. Om det er Tahiti som skal tynes enda mer tror jeg de vil slite. De pusher grensa for TDP allerede nå, med 7970 GE.

Lenke til kommentar

AMD blir å komme med en ny serie før jul i alle fall..

De hopper over 8000 serien, og har heller utviklet en helt ny HD 9000 serie som høres ganske spennende ut.. Og flaggskipet 9970 vil sannsynligvis bli hovedkonkurrenten til GTX 780!

Uansett vil det nok ikke bli verdt å oppgrader for oss som allerede har noe i 79x0 serien

Lenke til kommentar

Syns også de burde overklokke. Mitt 780 gigabyte med refrence kjøler yter betre enn desse på 1200mhz. Ligger rundt 80C på maks load.

 

Er veldig nyskjerrig på om det andre korta kan klokkast høgare. Får artifacts om eg så øker 10mhz.... Så har klokka heilt opp til grensa.

Man trenger rett og slett mere spenning/volt til selve gpuen for at man skal kunne overklokke lengre. Sånn er det med den saken ;)

Lenke til kommentar

Syns også de burde overklokke. Mitt 780 gigabyte med refrence kjøler yter betre enn desse på 1200mhz. Ligger rundt 80C på maks load.

 

Er veldig nyskjerrig på om det andre korta kan klokkast høgare. Får artifacts om eg så øker 10mhz.... Så har klokka heilt opp til grensa.

 

Alle referansekortene peaker på 79/80 grader. Er maksgrensa til GPU Boost 2.0 det. Med vann er saken en helt annen.... gi meg mer spenning! :D

Lenke til kommentar

Man trenger rett og slett mere spenning/volt til selve gpuen for at man skal kunne overklokke lengre. Sånn er det med den saken ;)

Alle referansekortene peaker på 79/80 grader. Er maksgrensa til GPU Boost 2.0 det. Med vann er saken en helt annen.... gi meg mer spenning! :D

 

Afterburner lar meg ikkje øke med meir enn 37mV, så må eg vell rote med bios og den slags? Setter pris på tips!

 

Kan øke powerlimit til 106%, men den har eg ikkje turd å skru på.

Lenke til kommentar

Kommer nok ikke langt om man ikke øker Powerlimit nei.

 

Skal du gå rundt sperrene så tror jeg man kan få en del stress og du går fra forholdsvis lav sjanse for å ødelegge maskinvaren til ganske høy. Det er ikke heeelt uten grunn at de begrenser strøm og spenning på de kortene, da VRM-kretsen ikke er spesielt overdimensjonert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer nok ikke langt om man ikke øker Powerlimit nei.

 

Skal du gå rundt sperrene så tror jeg man kan få en del stress og du går fra forholdsvis lav sjanse for å ødelegge maskinvaren til ganske høy. Det er ikke heeelt uten grunn at de begrenser strøm og spenning på de kortene, da VRM-kretsen ikke er spesielt overdimensjonert.

Modda bios til titan og 780 hjelper litt. Høyere powerlinit og litt mere spenning. man får da ca 1250mhz på et titan. ikkje verdt det.

 

Men med evga classified 780 som kommer til meg etterhvert, så blir det nok andre boller.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...