Gå til innhold

Test: BenQ XL2720T


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra test.

Er dog skuffet over hvor dårlig og sakte teknologien går på pc-skjermene. I 2013 burde det vært oppfunnet en 120hz skjerm med IPS, lav inputlagg og 2560x1440 oppløsning.

I mellomtida når vi må vente har jeg funnet ut at det går helt greit å ha 2 skjermer, en 24" IPS med 1920x1200 til vanlig bruk, og benQ XL2420T til hd spilling, ser kanskje ikke så bra ut med to ulike skjermer på pulten men man overlever :)

Endret av Iceman22
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Bra test.Er dog skuffet over hvor dårlig og sakte teknologien går på pc-skjermene. I 2013 burde det vært oppfunnet en 120hz skjerm med IPS, lav inputlagg og 2560x1440 oppløsning.I mellomtida når vi må vente har jeg funnet ut at det går helt greit å ha 2 skjermer, en 24" IPS med 1920x1200 til vanlig bruk, og benQ XL2420T til hd spilling, ser kanskje ikke så bra ut med to ulike skjermer på pulten men man overlever :)

 

Det finnes ips 120 hz panel. Men ips sliter med ghosting, og er ikke egnet til 120 hz.

Endret av Taake89
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, men ips paneler er ikke 120 hz og har høy input lag. Har hatt min 27" 1080p i lang tid nå, og ser veldig lite av pixler.

 

Poenget med en stor skjerm er jo at du kan sitte lengre unna, uten at ting blir lite, ikke å ha det størst mulig, for det er bare slitsomt å spille med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Akkurat samme oppløsning som siste Samsung mobilen :fun:
Skal man være kverulerende så har vel Samsung mobilen 1080x1920 oppløsning, siden kortsiden er standard nedre kant

 

Greit nok, men det er likevel samme mengde pixler totalt på samsung sin lille mobil som også inneholder mye annen hardware for andre ting vs. en skjerm som er 40x så stor (figure of speech) og som har begrenset hardware til noen menyer, vise frem bilde og kabler.. osv.. ser du hvor jeg vil?

Lenke til kommentar

Alt fra 60 cm til 120, avhengig av hva jeg gjør.

Før hadde jeg en 22" 1680x1050, og jeg sleit i fps, fordi jeg måtte ha ansiktet nærme skjermen for å se om det var en sniper langt borte i bakgrunnen.

 

Jeg synes at 60 hz ser hakkete ut, så umulig for meg å gå tilbake :tease: Så kameraten min spille forza something på 360, så var vel 30 fps. Orket ikke å se på!

Lenke til kommentar

Bra test.Er dog skuffet over hvor dårlig og sakte teknologien går på pc-skjermene. I 2013 burde det vært oppfunnet en 120hz skjerm med IPS, lav inputlagg og 2560x1440 oppløsning.I mellomtida når vi må vente har jeg funnet ut at det går helt greit å ha 2 skjermer, en 24" IPS med 1920x1200 til vanlig bruk, og benQ XL2420T til hd spilling, ser kanskje ikke så bra ut med to ulike skjermer på pulten men man overlever :)

 

2560x1440 på 120hz går ikke over DVI

Lenke til kommentar

Finnes det ikke 27"ere med høyere oppløsning, opptil 144Hz, Lightboost, gode farger og bedre innsynsvinkel?

 

Sett bort fra dette, hvilke er de beste skjermene med lightboost-2D og 120-144hz i dag på 24" og 27"? Har U2711 men ønsker også en bedre spillskjerm og lurer på om jeg da skal gå for en 27" til med lightboost-2D men om de beste er 24" så går jeg for det.

 

Vil lightboost-2D ha noe å si om man kobler til en Xbox360 ol.?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Finnes det ikke 27"ere med høyere oppløsning, opptil 144Hz, Lightboost, gode farger og bedre innsynsvinkel?

Nei, egentlig ikke. Det finnes noen 27-tommere med IPS-panel som klarer 120 Hertz, koreanske Yamasaki Catleap 2B og Tempest X270 OC, men ingen av disse støtter LightBoost.

 

Sett bort fra dette, hvilke er de beste skjermene med lightboost-2D og 120-144hz i dag på 24" og 27"? Har U2711 men ønsker også en bedre spillskjerm og lurer på om jeg da skal gå for en 27" til med lightboost-2D men om de beste er 24" så går jeg for det.

Asus VG248QE er et godt valg, men du må nesten kalibrere skjermen enten på gefühlen eller med utstyr for at den skal bli grei fargemessig.

 

Vil lightboost-2D ha noe å si om man kobler til en Xbox360 ol.?

Nei, dette må slåes på fra enheten selv, og er kun mulig med uoffisiell programvare (ref. side 2 i artikkelen). 120 Hz er også irrelevant, da dagens konsoller er låst til 60 Hz, og HDMI er for øvrig begrenset til 60 Hz i 1080p.

 

Sørnes :)

Endret av Sørnes
Lenke til kommentar

Helt riktig nevnt ovenfor, det er ikke nok å klaske 120hz og IPS for å få både pose og sekk. IPS har sine begrensninger også.

 

OLED har ikke bakgrunnsbelysning, belysningen kommer fra hver oled pixel, så det vil være som å ha 2D LB på konstant! :D I tillegg har oled veldig lav responstid og tåler veldig høye oppdateringsfrekvenser. DET er både pose og sekk.

Endret av 12g
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...