Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified


0l3M

Anbefalte innlegg

 

 

Lastet ned Valley og tenkte å Oc litt. til ca 1200/1250mhz og 1650mhz på minnet, Men jeg fikk articfacts, Så prøvde stock, Fikk forsatt articfacts.... Kan det være pga ustabil oc på Cpu, eller er Gpu fucked up?

Hei. Med siste driver 337.88 er det et kjent problem at det blir artifacts i Valley.

Det er ikke hardwaren som er problemet det er Valley, jeg får også artifacts med mine to 780 ti kingpin i sli.

 

 

Får du noe fart på dine kingpin kort? Bruker du vann eller luft?

 

Hei. jeg er godt fornøyd med kortene. Har EK vannkjøling på cpu,gpu og hovedkort. ligger på 13 plass på firestrike og firestrike extreme, har da begge voltswitchene på og +63 mv i PX.

Bruker jeg classified controller for å øke noe mere på volt og diverese, så blir strømforsyningen for svak

pcen skrur seg rett av, så jeg har ikke nådd max overclock ennå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Lastet ned Valley og tenkte å Oc litt. til ca 1200/1250mhz og 1650mhz på minnet, Men jeg fikk articfacts, Så prøvde stock, Fikk forsatt articfacts.... Kan det være pga ustabil oc på Cpu, eller er Gpu fucked up?

Hei. Med siste driver 337.88 er det et kjent problem at det blir artifacts i Valley.

Det er ikke hardwaren som er problemet det er Valley, jeg får også artifacts med mine to 780 ti kingpin i sli.

 

 

Får du noe fart på dine kingpin kort? Bruker du vann eller luft?

 

Hei. jeg er godt fornøyd med kortene. Har EK vannkjøling på cpu,gpu og hovedkort. ligger på 13 plass på firestrike og firestrike extreme, har da begge voltswitchene på og +63 mv i PX.

Bruker jeg classified controller for å øke noe mere på volt og diverese, så blir strømforsyningen for svak

pcen skrur seg rett av, så jeg har ikke nådd max overclock ennå.

 

 

Så hva slags frekvenser spiller du på da? Litt morro å høre andres frekvenser på gpu og minne :)

 

Selv bruker jeg 1350mhz til spilling. Benching så klarer jeg max 1430mhz på 2 kort.

 

Er en grunn for at jeg bruker 2xPSU ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Lastet ned Valley og tenkte å Oc litt. til ca 1200/1250mhz og 1650mhz på minnet, Men jeg fikk articfacts, Så prøvde stock, Fikk forsatt articfacts.... Kan det være pga ustabil oc på Cpu, eller er Gpu fucked up?

Hei. Med siste driver 337.88 er det et kjent problem at det blir artifacts i Valley.

Det er ikke hardwaren som er problemet det er Valley, jeg får også artifacts med mine to 780 ti kingpin i sli.

 

 

Får du noe fart på dine kingpin kort? Bruker du vann eller luft?

 

Hei. jeg er godt fornøyd med kortene. Har EK vannkjøling på cpu,gpu og hovedkort. ligger på 13 plass på firestrike og firestrike extreme, har da begge voltswitchene på og +63 mv i PX.

Bruker jeg classified controller for å øke noe mere på volt og diverese, så blir strømforsyningen for svak

pcen skrur seg rett av, så jeg har ikke nådd max overclock ennå.

 

 

Så hva slags frekvenser spiller du på da? Litt morro å høre andres frekvenser på gpu og minne :)

 

Selv bruker jeg 1350mhz til spilling. Benching så klarer jeg max 1430mhz på 2 kort.

 

Er en grunn for at jeg bruker 2xPSU ;)

 

Tror jeg må kjøpe en PSU til. :)

Jeg spiller på 1320mhz på gpu ,37x130 på cpu og 32gb ram på 2775 mhz :)

venter bare på asus rog swift g-sync skjermen :)

Lenke til kommentar

 

Tror jeg må kjøpe en PSU til. :)

 

 

Så hva slags frekvenser spiller du på da? Litt morro å høre andres frekvenser på gpu og minne :)

 

Selv bruker jeg 1350mhz til spilling. Benching så klarer jeg max 1430mhz på 2 kort.

 

Er en grunn for at jeg bruker 2xPSU ;)

 

Jeg spiller på 1320mhz på gpu ,37x130 på cpu og 32gb ram på 2775 mhz :)

venter bare på asus rog swift g-sync skjermen :)

 

 

 

Hva slags Cpu og minne har du? :)

Lenke til kommentar

 

 

Tror jeg må kjøpe en PSU til. :)

 

 

Så hva slags frekvenser spiller du på da? Litt morro å høre andres frekvenser på gpu og minne :)

 

Selv bruker jeg 1350mhz til spilling. Benching så klarer jeg max 1430mhz på 2 kort.

 

Er en grunn for at jeg bruker 2xPSU ;)

 

Jeg spiller på 1320mhz på gpu ,37x130 på cpu og 32gb ram på 2775 mhz :)

venter bare på asus rog swift g-sync skjermen :)

 

 

 

Hva slags Cpu og minne har du? :)

 

jeg har 4930k, CMD32GX3M4A2666C12 kjøpt fra komplett.no og

RAMPAGE IV BLACK EDITION kjøpt fra digitalimpuls. Har den siste monoblokka

fra EK, som jeg kjøler CPU, VRM og NB med, den fungerer helt supert. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Tror jeg må kjøpe en PSU til. :)

 

 

Så hva slags frekvenser spiller du på da? Litt morro å høre andres frekvenser på gpu og minne :)

 

Selv bruker jeg 1350mhz til spilling. Benching så klarer jeg max 1430mhz på 2 kort.

 

Er en grunn for at jeg bruker 2xPSU ;)

 

Jeg spiller på 1320mhz på gpu ,37x130 på cpu og 32gb ram på 2775 mhz :)

venter bare på asus rog swift g-sync skjermen :)

 

 

 

Hva slags Cpu og minne har du? :)

 

jeg har 4930k, CMD32GX3M4A2666C12 kjøpt fra komplett.no og

RAMPAGE IV BLACK EDITION kjøpt fra digitalimpuls. Har den siste monoblokka

fra EK, som jeg kjøler CPU, VRM og NB med, den fungerer helt supert. :)

 

Den monoblokka er glimrende, håper de kommer med noe lignende til et eventuelt R5E :)

Lenke til kommentar

Hva foretrekker dere? win8 pro eller win7 ultimate. Har license til begge :)

det er en tilvennings sak å bruke windows 8, men jeg foretrekker ihvertfall det! Jeg liker det stilrene og flate designet og etter et par oppdateringer nå, så er støtten for mus/tastatur mye bedre. Fremdeles et par ting som må fikses angående fullskjerm apps, men det kommer.

Lenke til kommentar

 

Hva foretrekker dere? win8 pro eller win7 ultimate. Har license til begge :)

det er en tilvennings sak å bruke windows 8, men jeg foretrekker ihvertfall det! Jeg liker det stilrene og flate designet og etter et par oppdateringer nå, så er støtten for mus/tastatur mye bedre. Fremdeles et par ting som må fikses angående fullskjerm apps, men det kommer.

 

Tror du det er noen forskjell på Oc? Jeg liker win7 bedre, Men ting skjer veldig mye raskere i win8.

Lenke til kommentar

Jeg bruker bare skrivebordet og win+e til å åpne min datamaskin så er aldri innom der med mindre jeg skal søke frem noe. De fleste pleier vel å ha snarveier liggende på skrivebordet?

 

Forstår selvsagt at folk synes det er uvant i starten, men folk snakker jo om det som at det ikke kan brukes engang.

Lenke til kommentar

For eksempel så gik det ikke lengre å bare høyreklikke på min datamaskin, og så opprett snarvei på skrivebordet. Men litt knoting så fant jeg en måte å få det til. :)

 

Det er ikke ubrukelig, men utålmodige sjeler som ikke gidder å bruke noe tid på å lære seg alt tullet (ja, for det er en del tullete forandringer som er ment å være intuitive, som egentlig er alt annet enn), vil lett kunne gi opp. :) SÅ jeg skjønner godt at noen ikke gidder.

 

F.eks hvordan man fjerner login/passord-driten, og hvordan man slipper å boote inn i metro og mye annet småting. Ja, selv det å lukke apps var svært uvant i starten, og de første gangene jeg prøvde beta-versjonen, så var muligheten for å lukke apps ikke der overhode. Og så må du få windowsen til å åpner bilder, musik, video osv.. med noe annet enn drittapps som er trege som fy.

 

Det er en haug småting som fort blir ekstremt irriterende når alt plager deg på en gang. :p

Og forskjellige kontrollpaneler. gosh!

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Kan jeg spørre om noe? Gddr5 er jo Ecc? så den scorer lavere når det ikke er stabilt. jeg får kun 1 poeng forskjell i heaven på 345 og 395mhz, :) Min og avg er høyere. Med samme settings, Så er min fps mindre når jeg øker core clock, Jeg får min på 18fps, Og ikke 34fps

 

Er dette normalt eller ustabilt da? Skal prøve å tweake litt mer :)

Lenke til kommentar

Opplever irriterende støy og ulyder fra mitt GTX 780 Ti Classified, noen andre som har vært borti dette?

Blir vel en reklamasjon på kortet, er allergisk mot alle slags unødvendige lyder fra PC-en.

Det kalles Coil whine, Jeg har det, Det er litt vanlig, Spesielt under benching. Kan forbedres over tid (har jeg lest) Mitt er ikke så ille lenger ihvertfall :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...