Gå til innhold

Ødelagt Olympus OMD. Kjøpe samme kamera på nytt?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har vært uheldig og ødelagt mitt OMD systemkamera. Er ingen foto ekspert, og liker kamera, bortsett fra menyer og oppsett. Liker de innebygde digitale filtre.

 

Er det nå kommet bedre alternativ på markedet? Fuji X-pro1?

 

Litt "kjedelig" å kjøpe samme kamera igjen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sette opp menyene på flere måter på alle mFT kameraene til Olympus, selv brukte jeg ett par timer på pendlertog og fikk ett oppsett jeg er veldig fornøyd med.

 

Trist med ødelagt OM-D, tror neppe du blir skuffet med samme kamera igjen siden optikken er på plass.

Lenke til kommentar

Litt "kjedelig" å kjøpe samme kamera igjen..

Uten å vite mer om hva du like å ta bilder av og krav til kameraet er det vanskelig å gi råd. E-M5 er fortsatt et av de beste allround på markedet IMO, men det finnes jo andre som er sterkere på noen områder.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt begge disse en stund og har nå gjort mitt valg.

Har brukt E-M5 (har også hatt alle E-P husene) og Fuji X-E1.

 

Vanskelig å anbefaler noe , men det hele kommer an på hva du liker og hvordan du liker å ta bilder. Jeg lander på EM5 fordi det er lite, om noe, som skiller dem ift bildekvalitet, og at EM5 fungerer bedre som en allrounder. Funker til alt. Og automatikken er overlegen. Så er jeg blitt veldig bortskjemt pga alltid bildestabilisator. Fuji leverer knallbra filer når du bruker tid. Den føles bedre å bruke til enkelte ting. Litt tregere og litt mindre presis på autofokus. Men gjør du dine ting riktig så er den minst like god.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer nok en ny OM-D ut på høsten en gang; det går en del rykter om at det blir noe veldig snasent.

Det går også rykter om en enklere OM-D. Det er vanskelig å vite hva man skal tro, men ryktet Tomsi42 referer virker mest troverdig så langt. Det går også rykter om et nytt kamera fra Pansonic som ligner på NEX-6 med innebygd søker kommer utover høsten. Men alltid en sjanse for at modeller som det går rykter om ikke blir helt som ruktene sier eller kommer mye senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...