Gå til innhold

– Double Fine ber IKKE om mer penger (Android, iPad, Linux, Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Hvis du har betalt uten å ha forstått hva du har betalt for så er det utelukkende din egen feil i dette tilfellet. Dette ble nemlig meget tydelig forklart på Kickstartersiden. En relativt stor del av budsjettet skulle gå til Kickstarterpremier og dokumentarserie. Grunnen til at de ville lage dokumentarfilm var jo til og med for at man skulle ha noe bra å tilby backerne selv om det skulle gå til helvete for spillet.

 

 

 

Hvis du ikke er klar over eller forberedt på å akseptere at et Kickstarter-kjøp er en investering som innebærer risiko så burde du holde deg unna. Nå løste det seg i dette tilfellet, og de lager jo et helt spill som blir mye større enn det de presenterte i utgangspunktet (altså nok en gang stikk motsatt av det du skriver), men generelt burde man være forsiktig med å forvente så mye som helst med sikkerhet når det gjelder KS-prosjekter.

 

Jeg har forstått det godt jeg. Får fortsatt ikke spillet mitt da de trenger mer penger nå for å fullføre og atpåtil skal gi ut to deler så du garantert må betale for del en. NEI DET ER IKKE DET JEG BETALTE FOR. De har i mitt syn brukt litt for mye på dokumentaren og har ikke evnet å fullføre løftet sitt med 3-4 ganger mer enn det de ba om. Det er ganske trist for dette kan sette en trend med kickstarter som jeg ikke vil ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nok en gang bare tull fra deg. Hvis du er backer får du selvsagt både del 1 og hele spillet gratis. All info er godt forklart her for backere: http://www.doublefine.com/dfa

 

Ja da var det vel sånn da. Men det er fortsatt ikke et bra forsvar for at de sprengte budsjettet til de grader og ikke er i nærheten av lansering nesten 9 måneder over tiden de lovet. De fikk 8.5 ganger mer enn de sa de trengte og har gjort en stor blunder. Pengebruken kan man diskutere til døde men de har ikke levert på noe av det de lovet og de har vist at den første summen de snakket om var rent tull.

 

Eller mener du det er greit at de er så trege og ikke har noe å vise for det? Er betaen ute?

Endret av cannibalguppy
Lenke til kommentar

Du er på villspor Cannibal. Bare legg saken død. Du har ikke krav på noe som helst når du donerer (jepp, ikke investerer) til et prosjekt på kickstarter. Det er som påpekt her du selv som tar risikoen ved å gi penger til DF, og det var alltid en fare for at vi enten ikke ville få et spill, eller at spillet ble en "total failure", som Schafer selv sa.

 

Dokumentaren har helt fra starten av vært en viktig del av pitchen til DF. De skulle opprinnelig bruke 25 % (100 000 av 400 kr0) på dokumentaren. Da kickstarteren tok av virket det helt logisk å øke dette budsjettet, ikke minst fordi utviklingstiden gikk fra rett over et halvår til halvannet eller mer.

 

Du kommer ikke til å få pengene igjen, og ingen synes synd på deg. Så slutt å sutre.

 

At de sprengte budsjettet er ikke vårt problem. Vi er ikke utgivere! Det er ikke oss backere som må ut med mer penger. DF har lovet at de selv vil stå for ekstrautgiftene, blant annet ved å ta fra forhåndssalg av spillets del 1 på Steam.

 

Resultatet blir dermed at vi får et lengre spill, med mer innhold for den samme, svært lave prisen. Det eneste negative er at vi må vente på spillet, men det er da ikke et problem i seg selv? Har masse annet å drive med jeg i alle fall ;)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Du er på villspor Cannibal. Bare legg saken død. Du har ikke krav på noe som helst når du donerer (jepp, ikke investerer) til et prosjekt på kickstarter. Det er som påpekt her du selv som tar risikoen ved å gi penger til DF, og det var alltid en fare for at vi enten ikke ville få et spill, eller at spillet ble en "total failure", som Schafer selv sa.

 

Dokumentaren har helt fra starten av vært en viktig del av pitchen til DF. De skulle opprinnelig bruke 25 % (100 000 av 400 kr0) på dokumentaren. Da kickstarteren tok av virket det helt logisk å øke dette budsjettet, ikke minst fordi utviklingstiden gikk fra rett over et halvår til halvannet eller mer.

 

Du kommer ikke til å få pengene igjen, og ingen synes synd på deg. Så slutt å sutre.

 

At de sprengte budsjettet er ikke vårt problem. Vi er ikke utgivere! Det er ikke oss backere som må ut med mer penger. DF har lovet at de selv vil stå for ekstrautgiftene, blant annet ved å ta fra forhåndssalg av spillets del 1 på Steam.

 

Resultatet blir dermed at vi får et lengre spill, med mer innhold for den samme, svært lave prisen. Det eneste negative er at vi må vente på spillet, men det er da ikke et problem i seg selv? Har masse annet å drive med jeg i alle fall ;)

 

Jeg er uenig, man har absolutt rett til å kreve enkelte ting når man donerer på kickstarter, det er ikke risikofritt, men man har allikevel som mottakker ikke rett til å skalte og valte med pengene som man vil.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jo mer penger du har, jo lettere er det å bruke. Dette er et velkjent fenomen, også i spillindustrien.

De brukte 8 millioner på dokumentarfilmen og kickstarterpremier?!?!?De ba opprinnelig om 2,5 millioner... Herregud. Denne saken stinker...
Jeg synes ikke akkurat dette er noe problem.
8 mill på piss og fjas? Det er et kjempeproblem!

 

Nå skal det jo sier at en god del av disse 8 millionene er diverse "premier" til de som har donert MYE. Om du donerer 10000 dollar, og selskapet lover flybilletter og omvisning og middag med utviklerne, går en god del penger til dette. Det betyr ikke at noe av pengene du donerte blir brukt til dette, siden de som donerte mye betaler for dette selv gjennom donasjonen sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er på villspor Cannibal. Bare legg saken død. Du har ikke krav på noe som helst når du donerer (jepp, ikke investerer) til et prosjekt på kickstarter. Det er som påpekt her du selv som tar risikoen ved å gi penger til DF, og det var alltid en fare for at vi enten ikke ville få et spill, eller at spillet ble en "total failure", som Schafer selv sa.

 

Dokumentaren har helt fra starten av vært en viktig del av pitchen til DF. De skulle opprinnelig bruke 25 % (100 000 av 400 kr0) på dokumentaren. Da kickstarteren tok av virket det helt logisk å øke dette budsjettet, ikke minst fordi utviklingstiden gikk fra rett over et halvår til halvannet eller mer.

 

Du kommer ikke til å få pengene igjen, og ingen synes synd på deg. Så slutt å sutre.

 

At de sprengte budsjettet er ikke vårt problem. Vi er ikke utgivere! Det er ikke oss backere som må ut med mer penger. DF har lovet at de selv vil stå for ekstrautgiftene, blant annet ved å ta fra forhåndssalg av spillets del 1 på Steam.

 

Resultatet blir dermed at vi får et lengre spill, med mer innhold for den samme, svært lave prisen. Det eneste negative er at vi må vente på spillet, men det er da ikke et problem i seg selv? Har masse annet å drive med jeg i alle fall ;)

 

For det første har jeg rett til å klage når de ikke forsøker å holde fristen sin. Dette er ikke positivt da de faktisk lovet det. For det andre har jeg tatt en risiko men det betyr ikke at de skal waste pengene(ja dette er sløsing. Er INGEN grunn til å bruke mer enn budsjettet de lovet å klare hele prosjektet for på en dokumentar uansett hvor viktig DU syns at den er. Er nok noen tusen som helst vil ha spillet nå istedenfor en dokumentar.)

 

For det tredje som ATW sier så har de ikke rett til å loke bort pengene så grovt bare fordi de fikk dem donert. Du hadde nok ikke blitt blid om du gav penger til røde kors også brukte de dem på ferie istedenfor prosjektet sitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, cannibalguppy. Det er folk som deg som gjør meg glad for at jeg er blitt gammel nok til at jeg ikke lenger behøver å ta noen jobber hvor jeg må behandle kunder. Tilnærmet lik 100 prosent av folkene som har donert og kommentert denne saken har gitt positive tilbakemeldinger pga. DF's meget gode holdning til problemene de har hatt underveis og den fantastiske kvaliteten på det materialet vi tross alt har blitt servert allerede. Likevel finnes det en liten prosentandel med utskudd som skal klage på ALT, og det kjenner jeg altfor godt til fra tidligere. :p

 

Det spillet du får tilgang på innen tidsfristen (som er halvparten det ferdige spillet) blir jo et spill av høyere kvalitet enn det du ville ha fått dersom DF hadde samlet inn nøyaktig 400.000 dollar som var målet. For å klage på denne investeringen må man være en rimelig innbitt grinebiter etter min mening.

Lenke til kommentar
De brukte 8 millioner på dokumentarfilmen og kickstarterpremier?!?!?De ba opprinnelig om 2,5 millioner... Herregud. Denne saken stinker...
Jeg synes ikke akkurat dette er noe problem. Jo flere som spytter inn penger, jo mer må de jo bruke på premier. Og dokumentarepisodene er lange og med høy kvalitet på alle måter, i tillegg til at vi får masse "ekstramateriale". De har nok hevet lista her også etter hvert som sluttbeløpet ble så stort.

 

Bruk heller tiden på det som teller: Spillet.

Tror han Tim lever litt oppi skyene og er litt vel selvopptatt blitt.

Get down to earth!

Lenke til kommentar

Haha, cannibalguppy. Det er folk som deg som gjør meg glad for at jeg er blitt gammel nok til at jeg ikke lenger behøver å ta noen jobber hvor jeg må behandle kunder. Tilnærmet lik 100 prosent av folkene som har donert og kommentert denne saken har gitt positive tilbakemeldinger pga. DF's meget gode holdning til problemene de har hatt underveis og den fantastiske kvaliteten på det materialet vi tross alt har blitt servert allerede. Likevel finnes det en liten prosentandel med utskudd som skal klage på ALT, og det kjenner jeg altfor godt til fra tidligere. :p

 

Det spillet du får tilgang på innen tidsfristen (som er halvparten det ferdige spillet) blir jo et spill av høyere kvalitet enn det du ville ha fått dersom DF hadde samlet inn nøyaktig 400.000 dollar som var målet. For å klage på denne investeringen må man være en rimelig innbitt grinebiter etter min mening.

 

Nei nå er du helt ute å kjøre og driver personangrep. Slutt med det og hold deg seriøs og respekter MIN mening. Jeg er virkelig ikke en av de som bryr meg om å bruke tusenvis av kroner på ting jeg mener er verdt det. Skal jeg ha det skal det være det beste uansett pris osv.

 

Men for meg er det viktig at SPESIELT kickstarter folkene er seriøse og holder tidsfristene fordi det setter en dårlig trend hvis de lover en ting og ikke bare ikke holder det i tide men fortsatt ikke evner å levere noe av det de lovte. Jeg er lei av forhåndsbestillinger(dette er i praksis forhåndsbestilling) som ikke er det jeg ble fortalt eller lovet. Kan jeg få lov til å få det jeg har blitt fortalt? Det er sånne "selgere" som deg som ikke er ærlige nok til å si "DU MÅ BETALE MER FOR Å FÅ DET DU VIL HA" som gjør at jeg klager. Hadde de sagt: "Vi trenger 5 millioner dollar og dette får du da" hadde jeg ikke klaget. Men å først ikke holde fristen og i tilegg sprenge budsjettet fullstendig er ikke greit.

Lenke til kommentar

Haha, dette blir for dumt. Grunnen til at jeg reagerer er at det du skriver bare er tull.

 

"Syns det er spesielt å bruke 40% av budsjettet på en dokumentar om spillet. Det er retarted"

"Får fortsatt ikke spillet mitt da de trenger mer penger nå for å fullføre og atpåtil skal gi ut to deler så du garantert må betale for del en"

 

Dette er bare et par av løgnene du har lirt av deg for å rettferdiggjøre utblåsningene dine. Det er mulig jeg skulle ha holdt meg for god til å starte en diskusjon med deg i utgangspunktet, men det du har skrevet er rett og slett for latterlig til at det bør få stå usagt.

 

Du reagerer i tillegg på at DF oppjusterer ambisjonene etter hvert som budsjettet har økt. Jeg er hundre prosent sikker på at en fyr som deg hadde hisset seg enda kraftigere opp dersom de holdt seg til 400.000-budsjettet når de fikk inn 3,5 millioner i stedet. Det hadde for øvrig jeg også sannsynligvis gjort, til tross for at jeg vanligvis er en veldig avbalansert person. Jeg er i tillegg ingen stor fan av det DF har gjort tidligere, så jeg investerte i dette med ganske stor skepsis. Derfor er jeg veldig glad for at de nå lager noe som er mye bedre enn det vi ble forespeilet. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha, dette blir for dumt. Grunnen til at jeg reagerer er at det du skriver bare er tull.

 

"Syns det er spesielt å bruke 40% av budsjettet på en dokumentar om spillet. Det er retarted"

"Får fortsatt ikke spillet mitt da de trenger mer penger nå for å fullføre og atpåtil skal gi ut to deler så du garantert må betale for del en"

 

Dette er bare et par av løgnene du har lirt av deg for å rettferdiggjøre utblåsningene dine. Det er mulig jeg skulle ha holdt meg for god til å starte en diskusjon med deg i utgangspunktet, men det du har skrevet er rett og slett for latterlig til at det bør få stå usagt.

 

Du reagerer i tillegg på at DF oppjusterer ambisjonene etter hvert som budsjettet har økt. Jeg er hundre prosent sikker på at en fyr som deg hadde hisset seg enda kraftigere opp dersom de holdt seg til 400.000-budsjettet når de fikk inn 3,5 millioner i stedet. Det hadde for øvrig jeg også sannsynligvis gjort, til tross for at jeg vanligvis er en veldig avbalansert person. Jeg er i tillegg ingen stor fan av det DF har gjort tidligere, så jeg investerte i dette med ganske stor skepsis. Derfor er jeg veldig glad for at de nå lager noe som er mye bedre enn det vi ble forespeilet. :)

 

Er ikke løgn de bruker vel rundt 40% og JEG har lov til å ikke like det. og den andre biten hadde jeg bare ikke fått med meg. Så skjønner at for fanboys er dette vanskelig å leve med men for noen er prinsipper viktig.

Lenke til kommentar

Er ikke løgn de bruker vel rundt 40% og JEG har lov til å ikke like det. og den andre biten hadde jeg bare ikke fått med meg. Så skjønner at for fanboys er dette vanskelig å leve med men for noen er prinsipper viktig.

 

Nei, de bruker ca 20 prosent (ca fordi jeg ikke vet hvor mye de har fått inn fra slacker backere. Sannsynligvis er prosentandelen mye mindre.) Dette er ikke vanskelig matte, og noe du bør få til. Opprinnelig ville de bruke 25 prosent på dokumentaren, så du bør vel helst være fornøyd med at de har forandret disse andelene... Dessverre er du ikke interessert i å få det til, du er heller fornøyd med muligheten til å klage.

 

Jeg tror jeg er rimelig langt unna å være en DF-fanboy er jeg redd. Jeg er utrolig glad i Schafers Grim Fandango som kom ut for snart 15 år siden, men eller har det vært ganske tynt fra den fronten synes jeg. Psychonauts var tross alt et bra spill, men ikke så fryktelig mye å snakke om. Som sagt donerte jeg til dette prosjektet fordi 30 dollar er omtrent ingenting og tok sjansen på at dette kunne bli bra. Spillet har jeg fortsatt stor skepsis til, men det vi har fått servert så langt har vært herlig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...