Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til sedan. Komfort, automatgir, kvalitet, <500k


Anbefalte innlegg

Sitter her midt på natta og drøymer om ny bil. Har kjørt ein Primera med 99 hk i 8 år, som kjennes ut som ein båt når eg kjører i 100+ km/h. :hm:

 

Kva eg er på jakt etter:

  • "Ny" bil som har gått maks 0-20 000 km.
  • Automatgir
  • Komfort - Viktig punkt. Kjørekomfort, gode seter, god støyisolering. Ein bil som er god til cruising på motorvei og slalom på norske sidevegar.
  • Kjøreeigenskapar - Eg klarte meg greit med Primera, men vil ha noko som er litt meir spanande å kjøre.
  • Lydanlegg - Eg har alltid på musikk (ikkje radio), så det må vere god kvalitet på lydanlegget.
  • Kvalitet og design - Litt vanskeleg å definere, men eg vil ikkje ha ein Huyndai med triste plastdeksel som skranglar. Ei heller ein rustholk med dårlig elektronikk.
  • 150-200 hk - Har ikkje behov for så veldig stor motor, men den må ha litt å dytte med.
  • Bensin

Komfort er det viktigaste. Eg kikka litt på BMW 3-serie, men det var delte meiningar på komfort/støy. Har ellers ikkje noko behov for å kjøpe tysk berre for å kjøpe tysk, men gjer det gjerne om dei bilane passar mine behov best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3 serien er litt stivere og kompakt.. Kanskje litt mer leken. Men 5 serien all day da 5>3 hvis du skal kjøre mye langkjøring og cruise rundt i komfort mode. 5 serien har flott cockpit og romslig. Det er ihvertfall lavt støynivå når du kjører i 5 serien. Har ikke testa den nye 3 serien, men e90 Men den nye 5 serien går drit bra. Vet ikke hvordan det er med forbruk da.

Lenke til kommentar

5-serien kåres jo alltid til den beste kjøremaskinen, for sjåføren :)

Måles jevnlig opp mot Mercedes, Audi, Jaguar og lignende biler.

 

Jeg kjører selv 3-serie coupé (E92), den er ekstremt god å kjøre. Men er nok noe mer veistøy enn sedan.

Lenke til kommentar

Det må bli litt prøvekjøring ja, eg har lite erfaring med det meste her. Eg er 1.86, så det blir jo spanande å sjå kva plass det er i CLA.

Jeg prøvekjørte nylig BMW F30 328i. Latterlig morsom, men ikke like komfortabel som 5-serien.

 

Prøvekjør F10, de tenker jeg tikker alle boksene dine.

Lenke til kommentar

Greit det er diesel, men med 215 dieselpurker flytter bilen seg rimelig greit. Du får sikkert samme bilen i bensin, men da med kjipere motor.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42388736

 

Skal en tro kollegaen min som nylig kjøpte en slik en for kona si så er dette et godt alternativ i denne prisklassen. 20k mer enn det du nevner, men tror du greier å avse disse kronasjene for den kjørekomforten og kjøregleden nevnte kollega snart har snakket hull i hodet på meg om.

 

Den er ihvertfall verdt å prøvekjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...