Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til sedan. Komfort, automatgir, kvalitet, <500k


Anbefalte innlegg

Forskjellen på V60 og S60 taler i V60'ens favør. Derfor jeg anbefaler jeg heller stasjonsvogna enn sedanen av de bilene.

I utgangspunktet er eg på leiting etter ein sedan, men har og vurdert stasjonsvogn, så det er ikkje utenkeleg dersom ei stasjonsvogn har det eg er på jakt etter.

 

Litt dyrare, men meir praktisk. Er stasjonsvogner i ein serie samanliknbar med sedanutgåver? Eks. 3/5-serie, V60 osv.

 

Edit: Ikkje interessert i 2/3-dørs forresten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er for gubbete. Direktør bil for de 50+ som vil ha kontakt med sin ungdommelige side og vil vise status.

Det blir ikke mere statisk og kjedelig en det der. Hele taxi parken i oslo består jo av dem..

 

Men jeg så faktisk en metalic blå 2014 modell av den nye E klassen på en taxi her om dagen og den er ganske tøff-..

Lenke til kommentar

Nei, det er for gubbete. Direktør bil for de 50+ som vil ha kontakt med sin ungdommelige side og vil vise status.

Det blir ikke mere statisk og kjedelig en det der. Hele taxi parken i oslo består jo av dem..

 

Men jeg så faktisk en metalic blå 2014 modell av den nye E klassen på en taxi her om dagen og den er ganske tøff-..

Jeg tror vi lar TS ta avgjørelse om bilen er gubbete eller ikke,det er nesten daglig at jeg ser at yngre folk kjører E-klasse,nok med 19" felger og bilen vil se bedre enn en BMW.

Lenke til kommentar

Må pushe litt japaner her jeg da :)

Prisliste:

http://www.lexus.no/...houseCampaign=1

 

F-Sport starter på 480.000kr splitter ny :D

Korleis klarar Lexus seg på områdene eg er opptatt av? Eg veit merket har fått litt kritikk for å prøve å konkurrere med dei tyske, utan å klare det, men veit ikkje heilt kva forskjellen er.

 

Nei, det er for gubbete. Direktør bil for de 50+ som vil ha kontakt med sin ungdommelige side og vil vise status.

Det blir ikke mere statisk og kjedelig en det der. Hele taxi parken i oslo består jo av dem..

 

Men jeg så faktisk en metalic blå 2014 modell av den nye E klassen på en taxi her om dagen og den er ganske tøff-..

Ein del av dei nyare Mercedesene ser ganske bra ut, så dei er ikkje uaktuelle på grunn av design.

 

No er ikkje design det viktigaste heller. Dersom Mercedes er klart betre enn BMW på dei viktige områda så har eg ikkje noko problem med å kjøre drosjebil.

 

Ein anna sak å tenke på er at eg sannsynlegvis vil ha bilen ei god stund. Det er litt av grunnen for å kjøpe såpassa ny bil, då har eg kontroll på korleis bilen er kjørt. Kjøper eg ein bil som er gått 100 000 km veit eg ikkje kor hardt den er kjørt.

Primera-en har eg som sagt hatt i 8 år og eg er nøgd med å ha hatt ein bil så lenge.

Lenke til kommentar

Korleis klarar Lexus seg på områdene eg er opptatt av? Eg veit merket har fått litt kritikk for å prøve å konkurrere med dei tyske, utan å klare det, men veit ikkje heilt kva forskjellen er.

 

"Ny" bil som har gått maks 0-20 000 km: Får den under 500k med 0km på tellern.

 

Automatgir: Hybrid med CRV gir. Får skryt for at det er ei bra CRV kasse, men desverre er det fremdeles en CRV kasse, med sine problemer. Altså oppleves den litt daffere enn en vanlig automatkasse.

 

Komfort : Litt quotes fra tester...

Superb though it is in other ways, a BMW 320d is not a quiet car. A Mercedes C220 CDI fully qualifies as clattery at times. By comparison, this Lexus seems as hushed as The Red October. And with Lexus’ optional ‘AVS’ dampers set to ‘normal’ – the comfortable setting – our F Sport test car rode very smoothly indeed, both at town speeds and on the motorway.

But the luxurious minutiae in here are the things that you really notice. The hefty, expensive feel of the switchgear, and the way the electric windows slow as they motor closed for a delicious softened thud. It seems the legendary plushness of the LS limousine may have finally filtered down to a mass-market price point in this car.

Ut i fra det jeg leser er den absolutt på høyde med (og i flere tilfeller bedre enn) de tyske premium merkene.

 

Kjøreeigenskapar: Her er det både pluss og minus. Bilen har et bra chassi, godt understell og er morsom å kjøre i følge testene. Problemet er CVT kassa, som selv i forbedret versjon, fremdeles er litt lat.

Om det er først og fremst rolig by- og landeveiskjøring du skal bedrive er den meget bra, men skal den hammres rundt en bane eller opp Trollstigen er den kansje ikke så bra. F-sport er jo også hakket mer aggressiv. BIlen får alt i alt skryt for kjøreegenskaper, men det mangler litt for å få kreftene fra motor og til hjulene.

 

Lydanlegg: Vil tro det er helt på høyde med det du finner i andre tilsvarende biler. Pioneer anlegg med 6 høytalere og DAB.

 

Kvalitet og design: Lexus kvalitet, og ganske unik design. Mye er hentet fra Lexus LFA, som etter min mening er den mest sexy superbilen som finnes. Er ikke noe grå og kjedelig sak, og den skiller seg ut på godt og vondt.

 

Ytelser: 223hk totalt, fordelt på en 4-sylindret 180ish hester bensinmotor, og en 140hk elmotor.

 

 

 

 

Selvfølgelig så får jo amerikanerne de virkelig morsomme utgavene, med både 2.5l og 3,5l V6, med hhv 204 og 306 hk. Vil tro disse virkelig gjør seg i det nye IS chassiet.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Mitt valg ville bli Merc CLA 200 med amg sport pakke om jeg skulle hatt bil nå.

 

Jeg tror ikke det er en bil som scoer høyt på komfort, den jeg prøvde med AMG-pakke var stiv og ikke spesielt komfortabel .Setene var gode, men det føltes trangt inni bilen og kvaliteten på interiøret var ikke topp på alle punkter.

 

2-literne til BMW har en fæl gange som jeg absolutt ikke ville hatt skulle jeg hatt en 5-serie. Jeg tenker naturligvis på dieselmotoren.

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er en bil som scoer høyt på komfort, den jeg prøvde med AMG-pakke var stiv og ikke spesielt komfortabel .Setene var gode, men det føltes trangt inni bilen og kvaliteten på interiøret var ikke topp på alle punkter.

 

2-literne til BMW har en fæl gange som jeg absolutt ikke ville hatt skulle jeg hatt en 5-serie. Jeg tenker naturligvis på dieselmotoren.

Ja, det er klart at ein stivare or meir sportslig bil vil gå ut over komfort. Eg vil prioritere komfort over sportslig oppsett, kjøreeigenskapar osv. Meir fokus på cruising på motorveien enn banekjøring.

 

Dieselmotor trur eg ikkje det blir uansett, men kanskje 2-literen med bensin.

Lenke til kommentar

På de nyeste BMWene(sikkert andre premiummerker også) har du adaptivt understell. Dvs. du velger mellom comfort, sport og sport plus.

Godt poeng. Er det med på alle modellar som har den type understell? I så fall er det ikkje noko problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...