Gå til innhold

Heroin på statens regning, Danmark


Anbefalte innlegg

 

inne i et lokal med sykesøster og proffe som vet hvordan man kalkulerer fram en brukerdose, ser ikke helt at overdose problematikken følger med gatebrukere inn der..

"Vet hvordan man kalkulerer frem en brukerdose"?

Det er jo høyst induviduellt og som regel bare noe brukeren vet best selv ut fra erfaringer (med gatenarko).

En passelig dose for en bruker er en dødelig dose for en annen.

 

Også har man det faktum at de fleste som er på slike behandlingsopplegg også bruker forskjellige stoffer ved siden av de de får på dette opplegget.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Vet hvordan man kalkulerer frem en brukerdose"?

Det er jo høyst induviduellt og som regel bare noe brukeren vet best selv ut fra erfaringer (med gatenarko).

En passelig dose for en bruker er en dødelig dose for en annen.

 

Også har man det faktum at de fleste som er på slike behandlingsopplegg også bruker forskjellige stoffer ved siden av de de får på dette opplegget.

 

Du så at de i youtube klippet klarte det rimelig greit, de kjenner jo brukerne. Noen får en dose, og andre får to doser.

Lenke til kommentar

"Vet hvordan man kalkulerer frem en brukerdose"?

Det er jo høyst induviduellt og som regel bare noe brukeren vet best selv ut fra erfaringer (med gatenarko).

En passelig dose for en bruker er en dødelig dose for en annen.

 

Også har man det faktum at de fleste som er på slike behandlingsopplegg også bruker forskjellige stoffer ved siden av de de får på dette opplegget.

Hørt om å prate sammen samt komme fram til en konklusjon, det er noe de smarte i befolkingen vet hvordan man gjennomfører.

 

Uansett kan ikke du eller andre skrive vekk fakta som er at brukere får et langt bedre liv, man fjerner dødelig overdoser og det koster samfunnet rundt mindre..

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

 

Hørt om å prate sammen samt komme fram til en konklusjon, det er noe de smarte i befolkingen vet hvordan man gjennomfører.

 

Uansett kan ikke du eller andre skrive vekk fakta som er at brukere får et langt bedre liv, man fjerner dødelig overdoser og det koster samfunnet rundt mindre..

Og nøyaktig hva er det som er bedre med at de får heroin enn den tryggere subutex som de får i dag?

Lenke til kommentar

Og det har ikke heroin ??? :blink:

 

Poenget mitt var at alle medisiner fungerer forskjellig på menneske til menneske.

 

Noen får alvorlige bivirkninger av Metadon eller Subutex, mens andre fungerer greit på heroin.

Det er individuellt skjønner du.

 

Skjønte du dette? Litt vanskelig å forklare.

 

Min mor og min kone tåler ikke Ibux fordi da kan hun blø, eller få magesår, jeg tåler ikke Paracet fordi da blir jeg svimmel og rar.

 

Men Ibux tåler jeg, og spiser en eller to om jeg har vondt i hodet eller ledd/rygg.

 

 

Skjønte du det nå? Forskjellige folk får forskjellige bivirkninger av medisiner.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og nøyaktig hva er det som er bedre med at de får heroin enn den tryggere subutex som de får i dag?

ren farmasøytisk heroin gitt av profesjonelle med oppfølgning er nok bedre en subutex, man trenger uansett ikke fjerne en ting for å innføre noe nytt..

Lenke til kommentar

Mindre risiko for overdose ved ren heroin? Narkomane som kommer fra gata i Norge er vandt med heroin som er veldig utblandet (det er blitt utblandet flere ganger før det kommer helt til Norge) og når disse da får ren heroin vil de daue som fluer av overdoser. Dette ser man hver gang det kommer inn stoff til Norge som er renere enn det man er vandt til.

 

Mener du også at færre vil daue av alkohol hvis man plutselig begynner å selge bare 96% sprit på polet? Det blir jo nøyaktig samme tankegang.

Det vil stabilisere seg over tid om man tar det argumentet videre... Dersom man blir kvitt det ulovlige markedet, og man får det gratis over lang tid. Rent og ublandet, så vil det være en bedre løsning. Kriminaliteten forøvrig i samfunnet vil synke, da heroin-avhengige ikke lenger trenger å stjele for å kunne få sin daglige dose av det kroppen deres krever...

 

Det er jo en grunn til at vi for eksempel har psykiatri. Grunnen er fordi vi vil at menneskers liv skal bli bedre. Det samme må gjelde også for de som er rusavhenige. Vi må sørge for at de får så bra liv som over hodet. De som ikke klarer å slutte med det, må vi møte der hvor de er. Og tilby lavterskeltilbud...

 

Hovedpoenget med dette, vil være at de kommer i kontakt med helsevesenet.

Når dette er gjort, så vil det være lettere å "få dem ut" av det også...

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Dersom man tror at legestanden i Norge ikke klarer å dosere Heroin, så klarer de uansett ikke heller å dosere noe annet. Legene gjør ikke annet jo.

 

Tror mye mer på legestandens ekspertise, enn de narkomanes egen doseringsmiks..

 

 

Overdose har blitt sågodt som null i feks Danmark og Europa hvor man driver med heroin på resept og konrollerte doser.

Lenke til kommentar

Fordi å ikke gi dem "gratis" heroin koster deg mye mer.

Det jeg har prøvd å si er at dette er basert på at kriminalitet er en offentlig gode. - Jeg betaler ikke skattepenger for å få kriminalitet, men for å bekjempe det. - Og jeg ønsker ikke at mine skatte penger skal gå til noen fordi det minsker muligheten for at de gjør innbrudd.

 

Da kunne staten like gjerne begynt å legge hells angels og mafiaen til i statsbudsjettet.

Lenke til kommentar

Det jeg har prøvd å si er at dette er basert på at kriminalitet er en offentlig gode. - Jeg betaler ikke skattepenger for å få kriminalitet, men for å bekjempe det. - Og jeg ønsker ikke at mine skatte penger skal gå til noen fordi det minsker muligheten for at de gjør innbrudd.

 

Da kunne staten like gjerne begynt å legge hells angels og mafiaen til i statsbudsjettet.

 

Når heroin er lovlig på resept, så er det ikke kriminelt lenger.

 

Hva f bryr det deg, så lenge skatten blir mindre?

 

Dvs DU betaler mindre skatt i et smart opplegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel fordi Norge ikke har den mest oppgående befolkingen, vi ligger i det konservative hjørnet her til lands..

Er de redd for at om heroin til avhengige ble gratis så hadde bare plutselig 1/4 av Norges befolkning blitt narkomane?

 

Eller mener de at det er uetisk å gi noen noe gratis som de heller kunnet ranet, stjålet og prostituert seg til istedenfor?

Lenke til kommentar

Kunne strengt talt ikke brydd meg om så 99% av Norges befolkning ble narkomane, problemet er at deres narkomani skal sponses av staten.

 

Som tidligere nevnt, vi løser ingen problemer med å gi ting gratis som belønning til kriminelle, for at de ikke skal utføre sine kriminelle handlinger; det lønner seg ikke å kaste penger etter mafiaen, eller annen kriminalitet.

 

Det hadde sikkert blitt billigere dersom vi kuttet hele politibudsjettet, og delte pengene mellom alle kriminelle, men det hadde ikke løst problemet.

Lenke til kommentar

Det hadde sikkert blitt billigere dersom vi kuttet hele politibudsjettet, og delte pengene mellom alle kriminelle, men det hadde ikke løst problemet.

Narkomane er kriminelle fordi de er narkomane, hadde de fått heroin gratis hadde de ikke trengt å være kriminelle, kan egentlig ikke sammenlignes med noe mafia eller organisert kriminalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...