Gå til innhold

Heroin på statens regning, Danmark


Anbefalte innlegg

Du tror at en sliten heroinist ikke har møtt veggen??

Jeg sier det motsatte, nettopp at han HAR møtt veggen. - Dersom vi derimot hjelper han, og flytter veggen lengre fremover, ja da vil han gå lenger.

 

Du synes det er like synd på deg og husleia di som en hjemløs heroinist med abstinenser????

Får selv abstinenser dersom jeg mister leiligheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg sier det motsatte, nettopp at han HAR møtt veggen. - Dersom vi derimot hjelper han, og flytter veggen lengre fremover, ja da vil han gå mye lenger.

 

Det vet du ingenting om!!

 

Det er ikke grunn til å tro at nordmenn er svakere enn Sveitsere og andre Europeiske land der heroin på resept fungerer for samfunnet.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Det vet du ingenting om!!

Sikker?

 

Det er ikke grunn til å tro at nordmenn er svakere enn Sveitsere og andre Europeiske land der heroin på resept fungerer for samfunnet.

Jeg har aldri påstått at noen er svakere enn andre, jeg sier at problemet ikke forsvinner, men blir flyttet over på dem som ikke har problemet, noe som ikke er positivt.

Lenke til kommentar

Spørsmålene du stiller er fullstendig irrelevant til mine innlegg, er du sikker på at du ikke misforstår hva jeg skriver?

 

Poenget er at noen klarer å slutte med heroin, men det er alltid noen som ikke klarer det. Heroin på resept er ikke for alle, men for de som ikke klarer å bruke Metadon(farligere enn Heroin, men mindre rus) og Subutex så er Heroin veien å gå.

 

Subutex og Metadon er jo slett ikke lettere stoffer det heller, så hvorfor ikke gi røykeheroin eller kontrollert injeksjon av heroin også til de som ikke takler Metadon og subutex?

 

Alle mennesker er forskjellige. Forskjellige mennesker krever forskjellige metoder og medisiner.

 

Slutt å tenk ego, tenk helse istedenfor.

 

Istedenfor at du klager på at du har husleie og at folk får medisin på resept.

 

Du får også medisin på resept.

Er du og husleia di og medisinene dine mer verd enn en som bruker heroin, metadon eller subutex???

Lenke til kommentar

Poenget er at noen klarer å slutte med heroin, men det er alltid noen som ikke klarer det. Heroin på resept er ikke for alle, men for de som ikke klarer å bruke Metadon(farligere enn Heroin, men mindre rus) og Subutex så er Heroin veien å gå.

Dette poenget har jeg aldri hverken benektet, eller diskutert for den saks skyld, det er den avhengiges valg om personen ønsker alternativ behandling.

 

Subutex og Metadon er jo slett ikke lettere stoffer det heller, så hvorfor ikke gi røykeheroin eller kontrollert injeksjon av heroin også til de som ikke takler Metadon og subutex?

Fordi jeg (og mange andre) ikke ønsker å mate avhengighet med våre skattepenger, Dersom det er en så genial idé foreslår jeg heller et veldedig prosjekt hvor du kan donere alle pengene du ønsker

 

Alle mennesker er forskjellige. Forskjellige mennesker krever forskjellige metoder og medisiner.

Helt enig

 

Slutt å tenk ego, tenk helse istedenfor.

Slutt å tenk helse, tenk frihet istedenfor.

 

Istedenfor at du klager på at du har husleie og at folk får medisin på resept.

Resept er ikke problemet, ikke husleien heller. Problemet er at vi har forskjellig syn på "gratis".

 

Er du og husleia di og medisinene dine mer verd enn en som bruker heroin, metadon eller subutex???

Spørsmålet blir vel heller om en som bruker heroin, metadon eller subutex er mer verd enn meg, siden de skal få betalt narkotika på min regning.

Lenke til kommentar

Dette poenget har jeg aldri hverken benektet, eller diskutert for den saks skyld, det er den avhengiges valg om personen ønsker alternativ behandling.

 

 

Fordi jeg (og mange andre) ikke ønsker å mate avhengighet med våre skattepenger, Dersom det er en så genial idé foreslår jeg heller et veldedig prosjekt hvor du kan donere alle pengene du ønsker

 

 

Helt enig

 

 

Slutt å tenk helse, tenk frihet istedenfor.

 

 

Resept er ikke problemet, ikke husleien heller. Problemet er at vi har forskjellig syn på "gratis".

 

 

Spørsmålet blir vel heller om en som bruker heroin, metadon eller subutex er mer verd enn meg, siden de skal få betalt narkotika på min regning.

 

JEG HAR IKKE sagt at narkomane skal få dop gratis, man skal betale en SUM som er overkommerlig, man BETALER FOR MEDISIN idag. JEG betaler for sovemedisinen min, andre betaler for Valium og Xanor, eller Rivotril eller Sobril eller hva faen det er de gir folk idag-

 

Heroin på gata koster 1000kr grammet, hva faen er det som er galt med deg?????

 

Dersom ølen i helga kostet 1000kr for 6packen eller hva det nå enn er du drikker når du er på fest, hadde ikke du reagert på det???.

 

Jeg sier bare at de feks skal betale 100kr fra trygda, sosialstønaden dagen istedenfor 1000vis av KR.

 

SÅ blir det SLUTT PÅ KRIMINALITETEN..

 

Det blir lettere for narkomane å leve normalt.

 

Det er viktigere enn å drive den IDIOTI som drives idag

Lenke til kommentar

Fordi jeg (og mange andre) ikke ønsker å mate avhengighet med våre skattepenger, Dersom det er en så genial idé foreslår jeg heller et veldedig prosjekt hvor du kan donere alle pengene du ønsker

 

Hvem sin avhengighet ønsker du å mate?

 

Spørsmålet blir vel heller om en som bruker heroin, metadon eller subutex er mer verd enn meg, siden de skal få betalt narkotika på min regning.

 

De kan betale sin egen regning, dersom du gir dem sjansen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Spørsmålet blir vel heller om en som bruker heroin, metadon eller subutex er mer verd enn meg, siden de skal få betalt narkotika på min regning.

 

Du får også legehjelp på statens regning. Doktor er mye dyrere enn de? 180kr eller noe du betaler i egenandel. Nettopp derfor det heter egenandel, er du veldig syk får du frikort.

 

Alkiser blir som regel i voksen alder satt på trygd.... Er det noe bedre enn at en heroinist betaler medisiner på resept?

 

Da synes jeg isåfall at du skal miste retten til legehjelp, dvs betale 3000kr for hvert legebesøk hvis du blir syk. Alle medisiner du kjøper bør koste 2000kr pakken, fordi samfunnet skal ikke betale for "sånne folk som deg".

Lenke til kommentar

JEG HAR IKKE sagt at narkomane skal få dop gratis, man skal betale en SUM som er overkommerlig, man BETALER FOR MEDISIN idag. JEG betaler for sovemedisinen min, andre betaler for Valium og Xanor, eller Rivotril eller Sobril eller hva faen det er de gir folk idag-

Da er vi i hvert fall delvis enige.

Heroin på gata koster 1000kr grammet, hva faen er det som er galt med deg?????

Peanøtter sammenliknet med min husleie.

Det sagt, mye av prisen er grunnet forbudet. (som jeg er positiv til å fjerne)

Dersom ølen i helga kostet 1000kr for 6packen eller hva det nå enn er du drikker når du er på fest, hadde ikke du reagert på det???.

Jo, jeg hadde reagert. - Jeg hadde krevd at avgifter og reguleringer ble slakket, ikke at jeg skulle få det betalt av deg og andre.

Jeg sier bare at de feks skal betale 100kr fra trygda, sosialstønaden dagen istedenfor 1000vis av KR.

Det er bedre at vi betaler det igjennom to ordninger istedenfor en? - Hvorfor skal vi i det hele tatt betale for noe som skader personen, og samfunnet generelt?

SÅ blir det SLUTT PÅ KRIMINALITETEN..

Samme gjelder mitt husleie-eksempel, romfolk, terrorisme og strengt talt alle problemer. - Du mener ikke at det er naivt å følge logikken man konstant prøver, og ikke lykkes med. Nemlig kaste penger på et problem til det ikke lenger er synlig?

Det blir lettere for narkomane å leve normalt.

Er det normalt å leve på andres regning?

Hvem sin avhengighet ønsker du å mate?

Ingen, jeg ønsker at mine penger går til noen som utfører en tjeneste jeg ønsker.

De kan betale sin egen regning, dersom du gir dem sjansen.

Hadde det vært opp til meg, hadde jeg gitt dem den sjansen, jeg ville ønsket legalisering straks. - Det er tross alt alles frihet til å velge over egen kropp.

 

Du får også legehjelp på statens regning. Doktor er mye dyrere enn de? 180kr eller noe du betaler i egenandel. Nettopp derfor det heter egenandel, er du veldig syk får du frikort.

 

Alkiser blir som regel i voksen alder satt på trygd.... Er det noe bedre enn at en heroinist betaler medisiner på resept?

 

Da synes jeg isåfall at du skal miste retten til legehjelp, dvs betale 3000kr for hvert legebesøk hvis du blir syk. Alle medisiner du kjøper bør koste 2000kr pakken, fordi samfunnet skal ikke betale for "sånne folk som deg".

Er det bedre at alkiser havner på trygd? - Svaret er nei, trygd er også et onde.

 

Dersom jeg må betale egen helseregning dersom jeg blir syk, ville jeg selvfølgelig krevd at jeg ikke skal betale for andre. - Det ville i så fall vært et tilbud jeg gladelig takket ja til.

Lenke til kommentar

Berzerk, jeg er enig, problemet med denne ordningen derimot, er at når noen møter veggen, pleier de som regel til slutt å gjøre den til et vendepunkt, da de ser at dette ikke kan pågå lenger. - Dersom de blir gitt gratis påfyll, møter de strengt talt aldri noen vegg, de blir låst inn i den, og blir rett og slett "belønnet" ved å holde seg der hvor de i dag er.

 

Til tidligere svar; kanskje jeg burde begynne å gjøre innbrudd, slik at staten skal finansiere min leie? - Det er jo selvfølgelig bedre enn å gjøre det selv, så kan jeg bruke pengene mine på mer nødvendige ting, som gambling og alkohol.

 

Ta bort jaget, ta bort urent produkt, gi de verdighet, alt dette GRUSER alle dagens prosjekter for heroinister.

 

Du skjønner ikke mye når du ikke greier innse at dette koster samfunnet langt mindre penger, med andre ord det koster ikke skattepenger, det frigir skattepenger til andre formål i lengden..

 

Ja til Heroin!

 

Jeg er avhengig av å0 kjøpe tøffe ting til bilen min og motorsykkelen på eBay. Skal få staten til å støtte det.

La de holde på :) De utrydder seg selv tilslutt.

så herlig innstilling du har til de svake i samfunnet, du tenker vel slik om de som er ekstremt overvektige og de som røyker ?

Lenke til kommentar

Du skjønner ikke mye når du ikke greier innse at dette koster samfunnet langt mindre penger, med andre ord det koster ikke skattepenger, det frigir skattepenger til andre formål i lengden..

Samme går for at staten skal betale min leie, så lover jeg å ikke rane naboen. - Da tjener samfunnet på å livnære meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...