Gå til innhold

Heroin på statens regning, Danmark


Anbefalte innlegg

Det jeg har prøvd å si er at dette er basert på at kriminalitet er en offentlig gode. - Jeg betaler ikke skattepenger for å få kriminalitet, men for å bekjempe det. - Og jeg ønsker ikke at mine skatte penger skal gå til noen fordi det minsker muligheten for at de gjør innbrudd.

 

Du vil altså at dine skattepenger skal gå til å bekjempe kriminalitet, samtidig som du ikke ønsker at dine skattepenger skal gå til å bekjempe kriminalitet?

 

Da kunne staten like gjerne begynt å legge hells angels og mafiaen til i statsbudsjettet.

 

Hva kan man gjøre for at mafiaen skal slutte å være mafia? Dersom man finner en rimelig løsning på dette, synes jeg man gjerne kunne lagt det til i budsjettet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er ett eksempel:

 

Ronny-petter på 22 får subutex fra staten og har vært avhengig av heroin siden han var begynte å røyke det 14 år gammel, han selger/bytter vekk subutexen for å få tak i heroin men for at forbruket skal gå opp i opp raner han alt fra barn til eldre, bryter seg inn i hus, biler, garasjer, butikker får å få tak i lett-omsettelige ting.

 

Forstår du virkelig ikke at det hadde blitt latterlig mye billige for den norske stat å bare gi han heroin på resept? sånn at kanskje når han slipper fulltidsjobben som det er å få tak i heroin kanskje kan begynne å få orden på livet i den andre enden?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er ikke villig til å betale så mye som ei krone for disse i det hele tatt. Spiser folk for mye mat eller ruser seg til problemer er det deres problem. Idioti bør ikke sponses av staten på noen måte, i motsetning til uflaks og uhell. Idioti får folk finansiere selv.

 

Ok, men da får du bare betale mer da. Siden det er billigere å gi de heroin på resept.

 

Forstår ikke forskjellsbehandlingen mellom rike gamle damer med katt som er totalt avhengige av Valium, eller Paralgin Forte og får det på blå resept.. Fordi man blir så Fiiin av det som den ene gamle damen på apoteket sa.

 

Eller folk som bruker heroin på resept.

 

Jeg klarer ikke se forskjellen, pluss at det er billigere for staten.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Kunne strengt talt ikke brydd meg om så 99% av Norges befolkning ble narkomane, problemet er at deres narkomani skal sponses av staten.

 

Som tidligere nevnt, vi løser ingen problemer med å gi ting gratis som belønning til kriminelle, for at de ikke skal utføre sine kriminelle handlinger; det lønner seg ikke å kaste penger etter mafiaen, eller annen kriminalitet.

 

Det hadde sikkert blitt billigere dersom vi kuttet hele politibudsjettet, og delte pengene mellom alle kriminelle, men det hadde ikke løst problemet.

Er den følelsen jeg får av lese dine innlegg du bryr deg ekstremt mye om deg selv, dritt i andre, de kan klare seg selv, hvorfor skal jeg,jeg, jeg..

 

Hva med at vi faktisk innfører noe som er prøvd ut over maaange år i andre land som har nesten utelukkende positive sider ved seg?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

De kan ikke sammenliknes, det blir som å spørre seg selv hvorfor noen skal få gratis alkohol, bare fordi de er alkoholikere. - Eller at røykere skal få gratis sigaretter bare fordi de sliter med å slutte.

For en glimrende ide, med unntak av alkohol som er giftigere enn Heroin.

 

Jeg har gått hardt inn for Snus og el.sigaretter på resept, fordi det redder liv. Dessuten hvorfor skal staten melke lommeboka tørr fordi de tar seg en dram i helga eller røyker hver dag?

 

Det å drikke masse hver dag hele livet er selvmord, så det bør unngås....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...