Gå til innhold

Voldtekt og ansvar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Gidder ikke lese artikkelen etter å ha lest tittelen, eneste jeg har å si er: fysj! For noe tull, ofrene har ikke skyld i at de har blitt voldtatt!

Lenke til kommentar

Serena har nok litt street smart

 

Du skal ikke se bort fra det, og det er mye sant i å ikke sette seg selv i potensielt farlige situasjoner uten at man har hjelp eller nok forsvarskraft, men det legitimerer ikke voldtekt. I Norge er folk relativt naive og godtroende, men fokuset har blitt mer og mer tydelig, så forhåpentligvis har det en viss preventiv virkning. De som har hatt med voldtekstoffer å gjøre unner ingen dette.

Lenke til kommentar

Du skal ikke se bort fra det, og det er mye sant i å ikke sette seg selv i potensielt farlige situasjoner uten at man har hjelp eller nok forsvarskraft, men det legitimerer ikke voldtekt. I Norge er folk relativt naive og godtroende, men fokuset har blitt mer og mer tydelig, så forhåpentligvis har det en viss preventiv virkning. De som har hatt med voldtekstoffer å gjøre unner ingen dette.

 

Debatten blir så inmari polarisert.

 

I min pure ungdom fikk jeg stadig på kjeften på lokalet fordi jeg var frekk. Jag tilgir aldri de som ga meg blåveis bare fordi jeg utgøt noen ord, men jeg lærte meg at en del av menneskeheten går det ikke an å stole på at respekterer allminnelig folkeskikk, og har siden tatt mine forholdsregler. På ingen måte kan min tilpasning tolkes som et forsvar for rasshøl's rett til voldsutøvelse.

Lenke til kommentar

så hun var bevistløs?

Har gjort mye rart på rus selv uten å være bevistløs og likevel ikke huske det etterpå.

 

Var det ikke video av at hun ble slept rundt på i akkurat denne saken? Eller husker jeg feil?

 

AtW

 

Tennisstjerna Serena Williams kommer med sterke meninger om voldtekt og ansvar.

 

http://www.dagbladet...ville/27787698/

 

 

En ting er sikker. Etter denne uttalelsen kommer hun nok til å bli bannlyst her i Norge. Spesielt Ottar og Kvinneligaen kommer til å være glad i henne nå.

 

Er denne tingen så sikkert? Jeg ser stadig folk male fanden på veggen med ottar & co, jeg ser sikkert 10 ganger flere tilfeller av folk som maser om at "ottar kommer til å hisse seg opp" enn jeg faktisk ser ottar eller andre hissige feminister gjøre det.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del, så blir eg som mann vanvittig provosert kvar gang eg ser noen påstå at offeret har noe som helst ansvar for å bli voldtatt.

 

Det de sier da er jo at vi menn er viljeløse hormonbomber som er ute av stand til å kontrollere lystene våre når vi ser en sexy dame og bare må voldta alt vi tenner på.

 

Eg blir forbannet eg.

 

Alt eg gjør er mitt valg og mitt ansvar, og eg velger å ikkje voldta noen. De som gjør det må ta alt ansvar for sine handlinger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Offeret har selvsagt aldri skylden, men det er åpenbart at mange jenter setter eg selv i sårbare situasjoner, og at de kunne unngått å bli voldtatt om de tok ansvar for seg selv. Jeg synes det er trist hvordan mange sliter med å se at begge deler kan gjelde samtidig. Det er klart at mye alkohol øker farene, for flere ting.

 

Ellers kjenner jeg ikke godt nok til denne saken, men jeg stusser ofte over en del oppslag, bla når det nevnes 'uaktsom voldtekt'. Det virker på meg som dette er ett område der det er fort gjort å brenne seg.

Lenke til kommentar

For min del, så blir eg som mann vanvittig provosert kvar gang eg ser noen påstå at offeret har noe som helst ansvar for å bli voldtatt.

 

Det de sier da er jo at vi menn er viljeløse hormonbomber som er ute av stand til å kontrollere lystene våre når vi ser en sexy dame og bare må voldta alt vi tenner på.

 

Eg blir forbannet eg.

 

Alt eg gjør er mitt valg og mitt ansvar, og eg velger å ikkje voldta noen. De som gjør det må ta alt ansvar for sine handlinger.

 

I denne konkrete saken var det vel snakk om å drikke seg sanseløs, ikke kle seg utfordrende?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Var det ikke video av at hun ble slept rundt på i akkurat denne saken? Eller husker jeg feil?

ingen video i aktuell artikkel ihvertfal.

Dersom hun var bevistløst kvalifiserer det etter min mening til voldtekt da hun ikke var i stand til å motsette seg handlingen.

var hun bevist, men ikke husker hendelsen vil jeg ikke kvalifisere det til voldtekt.

Lenke til kommentar

For min del, så blir eg som mann vanvittig provosert kvar gang eg ser noen påstå at offeret har noe som helst ansvar for å bli voldtatt.

 

Hvorfor mener du det er galt at man har ansvar for å ikke bli voldtatt?

 

Hvorfor låser du døren når du ikke er hjemme? Har du noe ansvar for å ikke bli frastjålet verdier? Eller er det tyvens ansvar?

Lenke til kommentar

ingen video i aktuell artikkel ihvertfal.

 

Hendelsen som omtales har vært omtalt en god del også i norske medier, blant annet er det en link fra artikkelen om Serena Williams til en eldre artikkel i Dagbladet om denne voldtekten. Og ja, det finnes finnes videoer av at jenta er bevisstløs og blir, ehm, "behandlet" av diverse gutter. Det er mulig de fortsatt finnes tilgjengelig online men jeg tror de av åpenbare grunner har blitt fjernet. Jeg har ikke sett omtale av saken der det betviles at jenten var ute av stand til å motsette seg det guttene gjorde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...