Gå til innhold

Nå skal de ta norske nettpirater


Anbefalte innlegg

Det her er vel egentlig bare snakk om torrents?så hvis man laster ned fra http så har de jo ikke sjangs til å se hva man laster ned bare hvor mye datatrafikk det er.og de kan jo ikke sjekke meg hvis jeg laster ned f.eks 50GB i uka, det kan jo være data fra f.eks Xbox Live (kjøp av spill) streaming av lovlig kjøpt film/musikk eller jobb relatert data som føres fram og tilbake

 

Nå er vel ikke for eksempel TPB akkurat noe serlig kryptert.

Måtte svi selv via skolenettet som ble sperra når jeg lastet ned. Så snart jeg gikk over til en kryptert side fant de aldri ut hva jeg lastet ned for noe.

Skal ikke så mye til å finne ut hva du laster ned når filen heter HIMYM.S03.E12.rar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke mange her som direkte proklamerer noe annet ?

 

Jeg har sett utallige rare rettferdiggjøringer i kommentarfeltene for de mange artiklene som omhandler denne nye loven. Innlegg som ofte ender opp med et tjuetalls "enig-plusser," og folk som sier hvor latterlig det er får virkelig høre det. Samtidig regner jeg med at Piratpartiet får en bitteliten promilleandel av stemmene ved høstens valg. Det er selve definisjonen av ekkokammer...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Nå er vel ikke for eksempel TPB akkurat noe serlig kryptert.

Måtte svi selv via skolenettet som ble sperra når jeg lastet ned. Så snart jeg gikk over til en kryptert side fant de aldri ut hva jeg lastet ned for noe.

Skal ikke så mye til å finne ut hva du laster ned når filen heter HIMYM.S03.E12.rar :)

 

hvis man laster ned fra torrent, nei. men hvis man laster ned fra http, som f.eks netload, uploaded osv. så er du jo bare datatrafikk de ser, er det ikke? altså så er det jo kun torrents man burde holde seg unna da man laster opp og er helt synelig på hva man laster ned

Lenke til kommentar

Betyr dette at de skal ta alle som laster ned? uansett hvor mye de laster ned eller laster opp?

Det som står i artikkelen er at de skal gå etter de som laster ned mye. Det blir sagt at en tv serie sesong er regnet som mye. Hvor mange filmer eller låter står det ikke noe om.

Lenke til kommentar

Flotte greier. Da håper jeg alle som stemte AP(ene) inn styresmakten er storfornøyde. Hadia Tajik og de andre bolsjevikene spiller, i sin grenseløse uvitenhet, ballen rett inn i kapitalismens banehalvdel. På tross av studier som sier det motsatte får vi altså stadig høre dette om de "enorme tapene" de stakkars fattige skapende individene, artistene og utviklerene lider som følge av piratvirksomhet.

 

- Dette har vi hørt før. Først var det kasetter som kom til å ta knekken på musikkbransjen. Så var det CD-brenning som måtte være slutten for alle som drev med elektronisk åndsverk.

 

I virkeligheten er det ikke stakkars "Gitar Lasse" eller "Programmerer Geir" som skal reddes, men toppenes grådighet som skal tilfredsstilles. Sist jeg sjekket led verken Rihanna eller Kanye West noen nød - De er tvert i mot så styggrike at de fleste av oss aldri vil komme i nærheten av en fingerbøl av formuene de ruger på. Når det er snakk om selvskaper som produserer applikasjoner og spill har de seg selv å takke. EA har lagt press på utviklere for å lansere produkter som burde vært finslipt. De lovet at med nettbutikken Origin at mellommannen skulle kuttes ut (sant) slik at prisene for sluttbruker ville bli bedre (løgn). Når Adobe tar 5-sifrede beløper for eksemplarer av Photoshop sier det seg selv at dette er fullstendig uaktuelt for de fleste, slik det også burde være med den prisen.

 

Det er avgjort: Piratpartiet får min stemme ved valget. I mellomtiden ville jeg oppfordre dere alle til å ta i bruk de midler som står til deres disposisjon, elektroniske eller andre, til å motarbeide dette overgrepet, dette tøvet, hvor det tilsynelatende skal bli fritt frem for de fleste som ønsker å være internettpoliti.

Endret av ElderScrollsinisten
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

...

Og det største problemet av dem alle er vel at de har drept seg selv via alle lover og regler de har gjort iht copyrights osv at de kan ikke bare si "ja" til netflix heller uten at de må ha godkjenning fra en heil haug andre folk først.

-Mange som mener at lovverket burde brennes og skrives om, tror de bør tenke på å starte allerede idag...

Her er du inne på noe våre kjære polititkere kunne brukt tiden til istedenfor å legge seg på rygg for bransjens krav om å kunne vedlikeholde dagens meningsløshet. Nikkedukkene legger opp til at noe som ikke funker skal fortsette med det, noe annet lager vel for mye støy i gangene. Sånt er jo plagsomt. De smiler heller søtt til pressen mens de samtidig frarøver individet retten til anonymitet.

Lenke til kommentar
? Det lastes ned 15 millioner filmer ulovlig i Norge hvert år, og 6 millioner nedlastninger av hele sesonger. Hvis TV-stansjoner som selger annonser mister mange millioner seere på grunn av at man laster ned, kan det være et potensielt stort tap. 15 millioner filmer kan ganges opp med 80 kroner, da blir det raskt milliarder av kroner i tap.? Det er et litt løst tall, men det er snakk om store tap, avslutter Johansen.
Når skal de lære at en nedlasting ikke er det samme som et tapt salg?..
Så hva er det da?

 

Det er et godt spørsmal. Jeg foretrekker netflix som ikke har annonser istedet for tv med reklame. Da taper jo i følge det argumentet tv-stasjonene ingenting.

Lenke til kommentar

Jeg har sett utallige rare rettferdiggjøringer i kommentarfeltene for de mange artiklene som omhandler denne nye loven. Innlegg som ofte ender opp med et tjuetalls "enig-plusser," og folk som sier hvor latterlig det er får virkelig høre det. Samtidig regner jeg med at Piratpartiet får en bitteliten promilleandel av stemmene ved høstens valg. Det er selve definisjonen av ekkokammer...

- Og hva i all verden er så meningen med denne kommentaren? Vi er da såpass kapable at vi klarer å lese diskusjonen på egenhånd. Du skal få lov til å være så uopplyst at du ikke ser problemet med at private selskaper og organisasjoner kan overvåke deg, men da får du faktisk argumentere for dette i stedet for å gi en halvbakt oppsummering som hvem som helst av oss kunne gulpet opp.

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

- Og hva i all verden er så meningen med denne kommentaren? Vi er da såpass kapable at vi klarer å lese diskusjonen på egenhånd. Du skal få lov til å være så uopplyst at du ikke ser problemet med at private selskaper og organisasjoner kan overvåke deg, men da får du faktisk argumentere for dette i stedet for å gi en halvbakt oppsummering som hvem som helst av oss kunne gulpet opp.

 

Det var et svar på en kommentar til mitt opprinnelige innlegg, som nettopp problematiserte denne loven i sammenheng med personvern.

 

For øvrig tror jeg deltakerne i disse trådene som er med på å hausse hverandre opp, plusse hverandre og rase mot "the man" i passelig utakt med resten av samfunnet har godt av å høre at det er det de gjør noen ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merker jeg river meg litt i håret av alt våset som blir skrevet for å forsvare sine handlinger, uten at de kan forsvares. Pirater er egoistiske idioter, platebransjen og filmbransjen er i stor grad idioter, og den nye loven er i det store og hele patetisk.

Felles for alle er at ingen evner å se noen verdens ting annet enn seg selv. Alle er på bærtur!

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Merker jeg river meg litt i håret av alt våset som blir skrevet for å forsvare sine handlinger, uten at de kan forsvares. Pirater er egoistiske idioter, platebransjen og filmbransjen er i stor grad idioter, og den nye loven er i det store og hele patetisk.

Felles for alle er at ingen evner å se noen verdens ting annet enn seg selv. Alle er på bærtur!

 

Hva mener du er løsningen da? :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Velkommen til Norge-Korea, hvor Kim Il Stoltenberg regjerer med hard hånd og bløt hjerne.

 

Og sier man noe stygt om han så kommer det noen på døra di også.

 

Hurra for norge, bruke penger på tull, mens veiene forfaller så folk dør i traffikken (eller i ventekø på sykehusene), og voldtektsmenn går fri.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
Merker jeg river meg litt i håret av alt våset som blir skrevet for å forsvare sine handlinger, uten at de kan forsvares. Pirater er egoistiske idioter, platebransjen og filmbransjen er i stor grad idioter, og den nye loven er i det store og hele patetisk.Felles for alle er at ingen evner å se noen verdens ting annet enn seg selv. Alle er på bærtur!
Hva mener du er løsningen da? :)

 

Løsningen er at vi lager et sosialt media der en kan bli venner med folk, sån som facebook, men på denne plassen kan en dele ting som en har kjøpt med vennene sine. en kan dele det som en har kjøpt 10 ganger og den som får det av vennen sin kan dele det 5 ganger videre. Neida...noe slikt går jo ikke ann men filmer, spill, musikk og programmer burde vere enklere å dele vis en har kjøpt det

Lenke til kommentar

Vis vi engang ser bort ifra hvor patetisk alt dette er i forbindelse med overvåkning osv.

 

Det går ikke i hodet mitt at ingen av de involvert noen gang i hele tatt kom på tanken at en IP adresse ikke identifisere en eller flere person. Følgen blir at mange uskyldige blir straffet mens han som sniket seg inn i nettet til straffede bare drive videre. Kan ikke skjønne at etter all den tid hvor slik dritt har foregått og diskutert rundt verden, at dette problemet fortsatt blir komplett ignorert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når bransjen definerer dette som en "oss mot dem"-situasjon, så får vi vel bare godta det, og handle deretter.Hey folk i bransjen: Etter hvert som dere går konkurs, den ene etter den andre, prøv å ha i bakhodet at det var dere som erklærte krig mot kundene deres, ikke motsatt. At folk derfor tok pengene sine og gikk, var så selvfølgelig at en 5-åring ville ha forstått det.Og det var ikke det at dere ikke ble advart, dere valgte bare å ignorere advarslene, så det er ingen som syns synd på dere heller.Good riddance. Nå blir det kanskje ledig plass i markedet og i media, til noe som ikke er masseprodusert søppel? Det er i hvert fall lov å håpe.

 

Jeg er helt enig med deg. Problemet er at det mest sannsynlig aldri kommer til å skje at de gådige snabbene går konkurs. Blir nok ikke noen ledige plasser enda :(

 

Problemet er ikke å lage fler tjenester som Netflix, det er at innholdet mangler eller at alternativene med bra innhold er for dyre. Hvis bransjen kunne opprettet en internasjonal pris med tanke på innhold og ikke priser for hvert land så hadde dette rettet seg på ett øyeblikk.

 

Det er så utrolig lett for bransjen å forandre seg at det er tragikomisk. De vil ikke endre seg pga de tjener ALTFOR mye penger på CD/ DVD salg. Å gi rettigheter til Netflix er nok ikke en superstor del av kaka, det er nok grunnen til at det har vært så vanskelig for dem å få bra innhold innenfor en akseptabel tidsramme. Det er ikke noen vits å vente 5 år med å få rettigheter på en bra film, da er det for sent.

 

Vel vel, jeg har VPN jeg så jeg driter i det. Tror jeg skal sette opp reklame om at jeg hjelper folk å gjøre nedlasting trygt for dem. Jeg kommer til å bli RIK!!! :p

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

vi kan streike nedlastinga! vis absolutt ingen laster ned eller opp så kommer det etter en liten stund til å vise at:

 

A) Produsentene vil ikke tjene mer enn før

 

B) Produsentene kommer til å tjene mindre en før

 

C) att jaffal noe går galt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...