Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Port Forwarding på dlink DIR 655


Anbefalte innlegg

:tease: :tease: :tease: :tease: :dribble: :dribble: :dribble::rofl: :rofl: :) :)

 

Eg elsker dere alle, no homo. Men faen ass alt arbeidet deres har resultert til at jeg har fikset mitt forbanna problem. Vet ikke hvordan jeg skal takker dere nok, pulsen min banker fortere en noen gang. Vet ikke hvorfor, sikkert fordi jeg er så forbannede glad. Hadde ikke klart det uten @trrunde som bare ga meg Static IP ut ifra det blå, wtf liksom. Må ikke glemme Christian som nesten prøvde hele Lørdagen bare for å hjelpe meg med dette problemet. Respekt for han ass! Og selvfølgelig alle andre som har samarbeidet for å fikse dette problemet. Føles ut som jeg er Barack Obama som holder tale eller no sånt. XD men er så fryktelig fornøyd

 

Vet du liker sensurering Christian. :p

33wo3k1.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

145 innlegg - det må da være ny rekord for å å få viderekoblet en router-port?

Jeg ble til slutt bare sittende å spise popcorn og se på, jeg ...

 

(Lurer på om ikke rekorden for høyest konsentrasjon av smileys i en post også ble brutt...)

hehe, greit med litt underholding også.
Lenke til kommentar

Heisann, etter Christian fingret med noe inne på ruter innstillingene så har det skjedde noen problemer.

 

1. Nette er ustabilt, kobler ut av og til(gjelder ikke kabel)

2. Distansen på trådløs nett er mye mindre.

3. Hver gang eg skruer på laptopen så kobler den seg på trådløs nett, men får opp feilmelding "kunne ikke koble til trådløs nett" da må jeg koble meg på trådløs manuelt. Før skjedde alt dette automatisk..

 

Noe må jeg gjør i ruter innstillingene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Få litt liv i denne threaden igjen. Trrunde nevner jeg er på ett gammeldags metro1 løsning. Jeg vil jo selvfølgelig ha det nyeste: metro2 løsnigen. Hvordan kan jeg få det? Har ikke enda giddet å skifte modem og ruter men det kommer etterhvert. :) Men når jeg kjøper ny ruter kan jeg bruke samme Static IP informarsjon?

 

Christian, fikk fikset noe drit i innstilinngene, internettet er en del raskere no, men ikke helt på topp. Men gidder ikke å stresse med det skal snart kjøpe ny ruter anyway.

Lenke til kommentar

Få litt liv i denne threaden igjen. Trrunde nevner jeg er på ett gammeldags metro1 løsning. Jeg vil jo selvfølgelig ha det nyeste: metro2 løsnigen. Hvordan kan jeg få det? Har ikke enda giddet å skifte modem og ruter men det kommer etterhvert. :) Men når jeg kjøper ny ruter kan jeg bruke samme Static IP informarsjon?

 

Christian, fikk fikset noe drit i innstilinngene, internettet er en del raskere no, men ikke helt på topp. Men gidder ikke å stresse med det skal snart kjøpe ny ruter anyway.

 

om du vil over på den nye løsningen er ikke diskusjon.no en veldig god plass å få til det, for at du skal komme over på ny løsning må du registrere sak hos altibox.

Dersom du har en hjemmesentral som støtter metro2 (cpl3) så må altibox oppdatere firmware på hjemmesentral slik at den støtter vlan, pluss endre config på den porten på noden du er koblet opp på slik at denne bruker separate vlan for voip, tv og telefon.

to ting du bør være klar over.

1. om du skifter til metro2 vil du få en ny offentlig ipadresse.

2. med metro2 så vil du få dedikerte porter for tv og pc på hjemmesentralen din, med den gamle løsningen så kunne tv/pc kryssbyttes på alle portene på hjemmesentralen, men det går ikke på den nye løsningen, så du må muligens patche om tv-dekoderen deres.

Lenke til kommentar

Ah, kompliserte greier. Men hvis jeg får meg ny hjemmesentral har jeg fortsatt metro1løsningen da? Og hvilke hjemmesentraler tilbyr dere nå? Noen sier at dere ikke lenger tilbyr telsey hjemmesentraler, bare zyzel eller noe sånt. Stemmer det? Har bestilt Asus sin toppmodell AC modellen. Fra komplett var 40% på den. Så tenkte jeg kunne kontakte Dalane Bredibånd å få ny hjemmesentral med det samme.

Lenke til kommentar

Ah, kompliserte greier. Men hvis jeg får meg ny hjemmesentral har jeg fortsatt metro1løsningen da? Og hvilke hjemmesentraler tilbyr dere nå? Noen sier at dere ikke lenger tilbyr telsey hjemmesentraler, bare zyzel eller noe sånt. Stemmer det? Har bestilt Asus sin toppmodell AC modellen. Fra komplett var 40% på den. Så tenkte jeg kunne kontakte Dalane Bredibånd å få ny hjemmesentral med det samme.

 

ny hjemmesentral = metro2. Men om du ikke har noen problemer med dagens hjemmesentral kommer de nok ikke til å skifte ut din gamle, da blir det bare oppgradering av firmware slik den støtter vlan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...