Gå til innhold

[Løst] 1155 ->1156?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en Intel-i5 1156socket prosessor.

Skal ha nytt hovedkort, den har 1155socket.

 

Passer? Passer ikke?

 

nei passer ikke

 

Hovedkort lga socket 1155 er for Sandy bridge i3/i5/i7 2xxx prosessor eller Ivi bridge prosessor i3/i5/i7 3xxx.

 

Hovedkort lga socket 1156 er for i7-940 og andre

 

Du må enten- kjøpe et nytt hovedkort med lga socket 1156,

 

eller kjøpe nytt hovedkort + prossesor med lga socket 1155.

 

skal du kjøpe nytt hovedkort og prosessor- er tipset å vente til Intel lanserer "haswell" prosessorane- 4 Juni.

 

da må du se etter hovedkort Lga socket 1150 + Prossessor lga socket 1150

 

:O)

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

nei passer ikke

 

Hovedkort lga socket er for Sandy bridge i3/i5/i7 2xxx prosessor eller Ivi bridge prosessor i3/i5/i7 3xxx.

 

Hovedkort lga socket 1155 er for i7-940 og andre

 

Du må enten- kjøpe et nytt hovedkort med lga socked 1155,

 

eller kjøpe nytt hovedkort + prossesor med lga socket 1155.

 

skal du kjøpe nytt hovedkort og prosessor- er tipset å vente til Intel lanserer "haswell" prosessorane- 4 Juni.

 

da må du se etter hovedkort Lga socket 1150 + Prossessor lga socket 1150

 

nice, da venter jeg med å oppgradere til da!:)

litt of topic, men, vil at denne oppgraderingen skal være mer samkjørt enn den forrige. Om jeg skal ha et ASUS hovedkort, bør jeg da ha Asus skjermkort også?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

1156 prosessor vil ikke passe i et 1155 hovedkort. Det er fordi den har 1156 pins og hovedkortet har kun 1155 "kontakter" i sokkelen.

 

Vil råde deg å vente til sommeren, Haswell er like rundt gjørnet og da burde du muligens slå til med et kjøp.

 

nice, da venter jeg med å oppgradere til da! :)

litt of topic, men, vil at denne oppgraderingen skal være mer samkjørt enn den forrige. Om jeg skal ha et ASUS hovedkort, bør jeg da ha Asus skjermkort også?

 

Nei, du trenger ikke å kjøpe ASUS skjermkort om du skal ha ASUS hovedkort med mindre om du selv ønsker.

Lenke til kommentar

nice, da venter jeg med å oppgradere til da! :)

litt of topic, men, vil at denne oppgraderingen skal være mer samkjørt enn den forrige. Om jeg skal ha et ASUS hovedkort, bør jeg da ha Asus skjermkort også?

 

Nei det spiller ingen rolle sånn sett :)

du kan kjøpe hvilkensom helst grafikk kort, og hvilkensom helst hovedkort og sette dem sammen :)

 

skal du ha asus- gå for Asus Z87 hovedkort, og en i5-4570 K prossessor - da kan du Overcloke senere:)

Lenke til kommentar

Nei det spiller ingen rolle sånn sett :)

du kan kjøpe hvilkensom helst grafikk kort, og hvilkensom helst hovedkort og sette dem sammen :)

 

skal du ha asus- gå for Asus Z87 hovedkort, og en i5-4570 K prossessor - da kan du Overcloke senere:)

 

Z87? ikke langt unna det jeg så på før jeg la ut denne tråden(http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=748566) hvor selger de Z87?

 

Har hørt at enkelte komponenter-kombinasjoner samkjører bedre enn andre, stemmer ikke dette?

Lenke til kommentar

Z87? ikke langt unna det jeg så på før jeg la ut denne tråden(http://www.komplett....aspx?sku=748566) hvor selger de Z87?

 

Har hørt at enkelte komponenter-kombinasjoner samkjører bedre enn andre, stemmer ikke dette?

 

 

z87 er for Haswell prosessorene:) z77 er for Ivy bridge :)

 

har selv Asus z77 V PRO hovedkort

 

har ikke lest noe om at det og det grafikk kortet passer best med det og det hovedkortet.

 

det er noen hovedkort som er bedre til å overclocke prossessorer enn andre.

 

Edit: z87 hovedkort har ikke komt ut ennda, tror det blir lansert på dei fleste butikkane samtidig som Intel lanserer haswell prosessorane :) 4 juni er offisiell lansering for haswell.

 

Regner med at komplett har haswell + z87 hovedkort klar til lansering, eventuelt noen dager senere:=)

Endret av TheGaame
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderer det, men er usikker. Jeg sitter med 1.gen i7 (Bloomfield) og av hva jeg har lest så er det ikke noe vits å oppgradere til 2.gen (Sandy Bridge), 3, gen (Ivy Bridge) eller 4. gen (Haswell). Det er ikke det at disse nyere generasjonene ikke er bedre (clock-per-clock, lavere TDP osv), men det er nok trøkk i Bloomfield'n til å takle det meste. Det er rett ogs lett ikke verdt pengene.. Videre må det vel sies at 1. gen i7 var et av de bedre CPU kjøpene på lenge.

 

Men jeg må jo si at jeg har litt lyst på en ny plattform snart, samt et nytt skjermkort :)

Hvis BF4 krever mer enn denne maskinen kan levere (for en hyggelelig opplevelse - ikke nødvendigvis ultra settings) så brenner jeg kanskje litt feriepenger på en 1150 + gtx 770.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Da har HasWell Kommet ut! :) Noen her som skal kjøpe?

 

Jeg blir nok å kjøpe. Sitter med en i7-860 (Nehalem) som jeg blir å gi bort til min far.

Men for min del blir jeg å vente på hovedkort med Q87. Q87 fordi jeg har lyst på funksjonene den gir tilgang til. Overklokking har jeg heller ikke noe interesse av.

Lenke til kommentar

Vurderer det, men er usikker. Jeg sitter med 1.gen i7 (Bloomfield) og av hva jeg har lest så er det ikke noe vits å oppgradere til 2.gen (Sandy Bridge), 3, gen (Ivy Bridge) eller 4. gen (Haswell). Det er ikke det at disse nyere generasjonene ikke er bedre (clock-per-clock, lavere TDP osv), men det er nok trøkk i Bloomfield'n til å takle det meste. Det er rett ogs lett ikke verdt pengene.. Videre må det vel sies at 1. gen i7 var et av de bedre CPU kjøpene på lenge.

 

Men jeg må jo si at jeg har litt lyst på en ny plattform snart, samt et nytt skjermkort :)

Hvis BF4 krever mer enn denne maskinen kan levere (for en hyggelelig opplevelse - ikke nødvendigvis ultra settings) så brenner jeg kanskje litt feriepenger på en 1150 + gtx 770.

 

Sitter i samma båt med i7 920. Det är ju en liten uppgradering till Haswell, men känns ändå att det är för lite. Socket 2011 refresh till hösten däremot...

Lenke til kommentar

Det spørs litt med hva trådstarter sitter med. På 1156 kan det godt være en dual core i5-6xx serie (eller til og med en i3), da begynner det å bli greit med en oppgradering etterhvert.

Sitter man derimot med en i5-7xx eller i7-8xx kan det være et godt alternativ å oppgradere skjermkort og en liten overklokk. Såvidt jeg har forstått er 3.6GHz en grei klokk å få til på i5-7xx og i7-8xx, og gode chipper kan klare 4Ghz+

 

Nå har jeg ingen erfaringer med klokking av første generasjon Core iX selv, da jeg hoppa over denne generasjonen (E8500->i5-2500k). Har selv ingen planer om å oppgradere fra Sandy til Haswell, tror nok en overklokket sandy bridge holder en runde til :)

Lenke til kommentar

Sitter i samma båt med i7 920. Det är ju en liten uppgradering till Haswell, men känns ändå att det är för lite. Socket 2011 refresh till hösten däremot...

 

Man må vel ikke være synsk for å se at ivy-e ikke blir noen forskjell i forhold til sandy-e. Om så haswell-e hadde kommet så er det minimal forskjell ifra sandy-e.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man må vel ikke være synsk for å se at ivy-e ikke blir noen forskjell i forhold til sandy-e. Om så haswell-e hadde kommet så er det minimal forskjell ifra sandy-e.

Haswell-E er litt mer uklart, L3 Cachen vil sannsynligvis få langt lavere latency av å kjøre samme klokkefrekvens som CPUen i motsetning til Haswell, men hvor mye det vil ha å si i praksis...

Lenke til kommentar

Haswell-E er litt mer uklart, L3 Cachen vil sannsynligvis få langt lavere latency av å kjøre samme klokkefrekvens som CPUen i motsetning til Haswell, men hvor mye det vil ha å si i praksis...

 

Hvis jeg har gjettet riktig, så er vel cache mere viktig for tallknusing, enn gaming?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...