Jump to content
Sign in to follow this  
Øystein.F.

Nedtur for The Realm-Kickstarter

Recommended Posts

Utviklarane bak det pene eventyrspelet gir ikkje opp.

[url=http://www.gamer.no/artikler/145248/nedtur-for-the-realm-kickstarter/]Les hele saken[/url]

Share this post


Link to post
Tja, det spørs på mange faktorer. Men der ikke mye spill du får lagd for den summen. De største KS-spilla har jo hatt urealistisk lave budsjetter.

Share this post


Link to post
[quote name='fenele' timestamp='1369412429' post='20576444']
Er ikke £200k litt mye å kreve for å lage et point&click adventure spill?
[/quote]

Grim Fandango kostet 3 millioner dollar å lage i 1998, så da kan du jo selv tenke deg. £200k er ingenting for å lage et eventyrspill med mindre du bruker Adventure Game Studio.(http://www.adventuregamestudio.co.uk/)

Share this post


Link to post
[quote name='Aasgaard' timestamp='1369415404' post='20576586']
Tja, det spørs på mange faktorer. Men der ikke mye spill du får lagd for den summen. De største KS-spilla har jo hatt urealistisk lave budsjetter.
[/quote]

Når kommer artikkelen om Double Fines økonomiske problemer, eller hvordan Star Command utviklerene kuttet over 30% av det de lovte i kickstarteren?

Skal man snakke om kickstarter burde man gi begge sider.

Share this post


Link to post
Double Fine dro inn 834% av budsjettet. Star Command lå langt over de også. Så ja, det er mange spørsmål som kan og kanskje bør stilles. Men at spille ender opp mindre enn intensjonene er nok regelen, ikke unntaket. Det blir bare litt mer betent når vanlige folk betaler før de ser det endelige produktet.

Share this post


Link to post
Mye av pengene går bare inn for og leie inn eskperter.
og få spillet fortere ut, hvem vil si at det er en dårlig ting.
Det verste er at man backer ikke spillet opp, man kjøper det XP

Share this post


Link to post
[quote name='radiohodet' timestamp='1369423047' post='20576990']
[quote name='fenele' timestamp='1369412429' post='20576444']Er ikke £200k litt mye å kreve for å lage et point&click adventure spill?[/quote]Grim Fandango kostet 3 millioner dollar å lage i 1998, så da kan du jo selv tenke deg. £200k er ingenting for å lage et eventyrspill med mindre du bruker Adventure Game Studio.(http://www.adventuregamestudio.co.uk/)
[/quote]


grim fandango hadde cutting edge grafikk fra 1998 og var med på og dra point and click in i 3D og ein av dei første som brukte Lua script som var starten på veldig mange point and click adventures så kan ikkje akkurat samenlignes

her er det snakk om stillebilde med fantastiske bakgrunner med små animasjoner

men problemet er mer at entusiasmen er litt lav og dei visser veldig lite og noe som skiller seg ut., etter såg over kickstarteren var det ikkje akkurat noe som fekk meg til og få lyst og backe det

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...