Gå til innhold

Test: Nvidia GeForce GTX 780


Anbefalte innlegg

Ingen har sagt perfekte arni. Men du kan faktisk ikke si at dette problemet ikke har vært ille lenge og plaget AMD vesentlig mer enn Nvidia. Men du hadde helt rett i at 780 er altfor bra i forhold til pris når det kommer til TItan. er det egentlig noen grunn for titan nå lenger? :p

Selvfølgelig har AMD større problemer enn Nvidia, det endrer ikke at Nvidia fortsatt sliter med dette. For meg er begge løsningene uakseptable uansett, det er rett og slett for mange problemer på begge sider.

 

Det er to grunner til at Titan eksisterer:

  1. For at de som har enorme summer penger har noe dyrere de kan sponse Nvidia med enn det allerede litt for dyre 780et.
  2. For overklokkere som tenker å kjøre ln2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig har AMD større problemer enn Nvidia, det endrer ikke at Nvidia fortsatt sliter med dette. For meg er begge løsningene uakseptable uansett, det er rett og slett for mange problemer på begge sider.

 

Det er to grunner til at Titan eksisterer:

  1. For at de som har enorme summer penger har noe dyrere de kan sponse Nvidia med enn det allerede litt for dyre 780et.
  2. For overklokkere som tenker å kjøre ln2

 

 

Takk for objektivt svar. Har sikkert spurt deg før men hvordan kan man gjøre sli/cfx teknologien mer brukbar?

Lenke til kommentar

venter å ser om Asus kommer med Direct Cu ii TOP edition

 

Kommer nok til å komme etterhvert, men om de klokker noe bedre enn referanse er litt uvisst. nVidia virker å være strenge med dette på Kepler, ref. MSI GTX680 Lightning. I tillegg er ikke PCB'en fra Titan kjent for å være den mest solide med tanke på strømstyring, så ikke bli for gira nå da! ;)

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

venter å ser om Asus kommer med Direct Cu ii TOP edition

 

Kunne også tenkt meg 780 med DirectCU II, men klarte ikke å vente. Men man har jo 45 dager åpent kjøp hos Komplett så skulle den komme snart så kan det være jeg angrer kjøpet og bytter over til Asus siden jeg er veldig fornøyd med 670 DirectCU II som jeg har nå.

Lenke til kommentar

Kommer nok til å komme etterhvert, men om de klokker noe bedre enn referanse er litt uvisst. nVidia virker å være strenge med dette på Kepler, ref. MSI GTX680 Lightning. I tillegg er ikke PCB'en fra Titan kjent for å være den mest solide med tanke på strømstyring, så ikke bli for gira nå da! ;)

 

hehe :) ill try!

 

ja las noe om msi lightning.

 

men Asus gtx 680 TOP var jo overklokka til 1201(boost) og noen gjekk betydelig høyere :)

(ikke at eg hadde gått mer enn det en eventuell TOP versjon hadde hatt da)

men eg liker Kjølinga demmes meget godt. Spesielt den som er på 670, og 680 4gb v2 :)

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

Det er to grunner til at Titan eksisterer:

  1. For at de som har enorme summer penger har noe dyrere de kan sponse Nvidia med enn det allerede litt for dyre 780et.
  2. For overklokkere som tenker å kjøre ln2

Legg til en 3. grunn.

 

For de som ønsker et "high-end" compute kort med alle features, men ikke har behov for ECC minne og hardware støtte for MPI.

 

Titan er iallefall veldig populært i akademia, For å si det sånn så er det mye billigere med et Titan kort til 8000 kroner en et Tesla K20 kort til 30000. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for objektivt svar. Har sikkert spurt deg før men hvordan kan man gjøre sli/cfx teknologien mer brukbar?

Den ene måten er å jobbe med å jevne ut intervallet mellom hver gang driveren ber om en ny frame, og sørge for at buffer swaps foregår med like intervaller, dette prøver Nvidia på.

Den andre måten blir å bruke supertiling eller split frame rendering, men dette vil føre til langt svakere skalering.

Lenke til kommentar

Kan folk vær så snill å droppe AMD vs Nvidia praten for en gangs skyld?

 

Sannheten er at kortet yter fantastisk bra, er stillegående og ser helt rått ut. Overpriset eller ikke, det er et kult kort. La oss glede oss over det? Om du ikke liker det, gå heller for et rimeligere AMD kort da vel..

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Da er spørsmålet. Skal man gidde å selge to gtx 670 for så å kjøpe 780? Skal sies at det må være litt kjipt å sitte med Titan nå, spesielt i sli. (Nizzen :-)) hehe!

sitter selv med sli titan, skulle jeg ha kjøpt i dag hadde det også blitt titan fordi 3GB er ikke nok til mitt bruk. har hatt skyrim oppe i ca. 5GB

 

Wolfy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...