Gå til innhold

Test: Nvidia GeForce GTX 780


Anbefalte innlegg

sitter selv med sli titan, skulle jeg ha kjøpt i dag hadde det også blitt titan fordi 3GB er ikke nok til mitt bruk. har hatt skyrim oppe i ca. 5GB

 

Wolfy

 

Når man kjører sli/crossfire så kan du dele ramforbruket på 2.

 

Det er i alle fall slik med crossfire.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selvfølgelig har AMD større problemer enn Nvidia, det endrer ikke at Nvidia fortsatt sliter med dette. For meg er begge løsningene uakseptable uansett, det er rett og slett for mange problemer på begge sider.Det er to grunner til at Titan eksisterer:
  1. For at de som har enorme summer penger har noe dyrere de kan sponse Nvidia med enn det allerede litt for dyre 780et.
  2. For overklokkere som tenker å kjøre ln2

Takk for objektivt svar. Har sikkert spurt deg før men hvordan kan man gjøre sli/cfx teknologien mer brukbar?

 

Kjøre minimum 4 gpu'er for å utjevne slinger i frames rendringen. Desverre kan man bare kjøre 4 gpu'er i CFX&SLI i windows, ellers kan man jo bytte til linux, men da går jo mye av spilla rett i søppla. Så enkelt gpu ytelse er vel tingen fortsatt. Hadde vært fint å få kjørt flere enn 4 GPU'er i windows... akk...

 

Lenke til kommentar

Fatter ikke at norske folk er så sykt opptatt av å oppgradere gpu hele tiden. Selv er jeg en aktiv gamer å sitter enda på et 5770 og en eldre i7 CPU på 1,8 GHz.

 

Spiller alt jeg har testa av spill (over 80 spill) på 1080p high settings med bra fps.

 

Fatter ikke at folk bruker titusener på biloppgradering når den funker fint som den er. Fatter ikke at folk reiser til andre land og bruker titusener på å se fotball eller lignende. FORDI JEG LIKER DATA OG BRUKER TITUSENER PÅ DET. Forskjellige mennesker har forskjellige hobbyer.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Fatter ikke at norske folk er så sykt opptatt av å oppgradere gpu hele tiden. Selv er jeg en aktiv gamer å sitter enda på et 5770 og en eldre i7 CPU på 1,8 GHz.

 

Spiller alt jeg har testa av spill (over 80 spill) på 1080p high settings med bra fps.

 

Selv om man er en storspiser så betyr ikke det at man er en gourmet med raffinert smak.

Jeg har ikke tid til å spille så mye lengre, men når jeg gjør det, så vil jeg ha min fps på 90, helst med de høyeste settingsene.

 

Hadde folk gjort "fornuftige" valg så hadde 80% av verdens firmaer gått konkurs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fatter ikke at norske folk er så sykt opptatt av å oppgradere gpu hele tiden. Selv er jeg en aktiv gamer å sitter enda på et 5770 og en eldre i7 CPU på 1,8 GHz.

 

Spiller alt jeg har testa av spill (over 80 spill) på 1080p high settings med bra fps.

 

Bogus. Du kjører ikke nye spill på 1080p med high settings på den maskinvaren. Da går det ihvertfall på langt under 30FPS i spill som Crysis 3, BF3 og de fleste andre spillene med bedre grafikk. Til og med de som er hakket under vil du ha dårlig FPS i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har aldri under 30 fps da det er minimum før jeg blir irritert. Jeg har aldri spillt de spillene du nevner der. Jeg holder meg unna alt søppel som har med EA å gjøre.

 

Men nyere titler jeg har spillt er spec ops the line, serious Sam 3 og en haug med andre jeg ikke husker navnet på i farta

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar

Har aldri under 30 fps da det er minimum før jeg blir irritert. Jeg har aldri spillt de spillene du nevner der. Jeg holder meg unna alt søppel som har med EA å gjøre.

 

Klart du ikke forstår hvorfor folk oppgraderer når du ikke har peiling på de mest krevende spillene på markedet. Du forstår vel heller ikke at folk gidder å spille de spillene...

Lenke til kommentar

Fatter ikke at norske folk er så sykt opptatt av å oppgradere gpu hele tiden. Selv er jeg en aktiv gamer å sitter enda på et 5770 og en eldre i7 CPU på 1,8 GHz.

 

Spiller alt jeg har testa av spill (over 80 spill) på 1080p high settings med bra fps.

 

Hva slags i7 har du som kjører på 1.8 Ghz ? Laptop?

Lenke til kommentar
Fatter ikke at norske folk er så sykt opptatt av å oppgradere gpu hele tiden. Selv er jeg en aktiv gamer å sitter enda på et 5770 og en eldre i7 CPU på 1,8 GHz.Spiller alt jeg har testa av spill (over 80 spill) på 1080p high settings med bra fps.
Hva slags i7 har du som kjører på 1.8 Ghz ? Laptop?

 

Ja det er en qm740 på 1,73 og et 5850m gddr5 super klokket som vil tilsvare et 5770 ca i desktop verden

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar

 

 

Har du en kilde som sier at det tilsvarer den, eller er det bare noe du tror basert på at de har ca samme klokkehastighet?

 

Du kan enkelt Google det er flere hundre kilder på det. Det er samme chip bare at 5770 er klokket en del høyere, men med min heftige overklokk er de ca helt like. Du kan også sjekke gpu score på de forskjellige 3dmark testene osv. Sitter på mobilen så orker ikke Google det selv akkurat nå.

Lenke til kommentar

Du kan enkelt Google det er flere hundre kilder på det. Det er samme chip bare at 5770 er klokket en del høyere, men med min heftige overklokk er de ca helt like. Du kan også sjekke gpu score på de forskjellige 3dmark testene osv. Sitter på mobilen så orker ikke Google det selv akkurat nå.

 

Kan aldri tenke meg at 5850m er like kraftig som ett 5770. Og hva betegner du som en heftig overklokk? 20%? 30%?

Endret av Taake89
Lenke til kommentar

Du kan enkelt Google det er flere hundre kilder på det. Det er samme chip bare at 5770 er klokket en del høyere, men med min heftige overklokk er de ca helt like. Du kan også sjekke gpu score på de forskjellige 3dmark testene osv. Sitter på mobilen så orker ikke Google det selv akkurat nå.

 

Og skjermen på laptopen din, hvilken oppløsning har den?

Lenke til kommentar

 

 

Kan aldri tenke meg at 5850 er like kraftig som ett 5770. Og hva betegner du som en heftig overklokk? 20%? 30%?

 

Snakker om 5850m du får som sagt bare Google det... Klarer ikke kopiere linker med telefonen. Min overclock er på 900/1100 vs 625/1000 som er stock

 

 

 

 

 

 

Og skjermen på laptopen din, hvilken oppløsning har den?

 

Bruker ikke den. har kobla laptoppen til en 1080p samsung led tv på 32 tommer som jeg bruker som skjerm. Bruker også eksternt tastatur å ikke minst DAC for bra lyd :)

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...