Gå til innhold

Generelle tilbakemeldinger til oss i cdon.no


Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen!

 

I denne tråden svarer vi på spørsmål og er glade for å motta konstruktiv kritikk om nettsiden, produkter og service. Benytt anledningen til å fortelle om nye produkter eller nye funksjoner du ønsker å se.

 

Vi vil også være tilgjengelige og svare på spørsmål / kommentarer i denne tråden. Det er selvsagt også mulig å sende oss private meldinger.

 

 

Vi ville være veldig takknemlig hvis du kan unngå spesifikke spørsmål angående enkelte ordre, service forespørsler, etc. i forumet, kan du kontakte vår kundeservice direkte i stedet for den beste og raskeste responsen.

 

Kontaktinformasjon:

Besøksadresse: http://cdon.no/

Kundeservice: http://cdon.no/kunde...ktalternativer/

 

Med vennlig hilsen,

Caspar og de andre hos

CDON.com

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei! har vært innom sidene deres noen ganger nå i det siste. Et iritasjonsmoment er-

når dere legger ut noe på tilbud, og når da varen blir utsolgt- hvorfor kan dere ikke legge til automatisk at den er utsolg? for det man må gjøre for å finne ut om varen er utsolg- er først å trykke "kjøp", for så å trykke på "til kassen", og når man da kommer til kassen står det noe i denne stilen " varen har blitt slettet fra din handlekurv fordi den er utsolgt" (noe i dne stilen,husker ikke ordrett) kan dere gjør noe med dette?

 

mvh

 

Thegaame :green:

Lenke til kommentar

Johnsen-it:

Vi ønsket bare å annonsere at vi har fått en konto her, og at vi kan svare på spørsmål angående det meste som har med siden å gjøre, slik jeg nevnte i tråden. For å utdype litt mer, så er dette en bedriftskonto, med litt andre retningslinjer og regler enn vanlige brukere. Vi har selvsagt ikke lov til å drive reklame. Formålet med tråden er å få konstruktive tilbakemeldinger fra kundene våre, vi ønsker jo selvsagt å bli best mulig, og dere, kundene våre, er de beste til å fortelle oss hvordan vi kan bli det. Usikker på hvordan jeg kunne fått presentert dette på en bedre måte enn å starte en samletråd med dette formålet. Siden hardware har egne bedriftskontoer for dette formålet, at vi kan svare for oss her på sidene deres, tror jeg det bør være innenfor. Vi er bare litt senere ute enn mange av de andre nettbutikkene som allerede har slike kontoer.

 

Thegaame:

Takk for tilbakemeldingen!

Vi jobber med en løsning på dette, IT-avdelingen vår bygger ett nytt system som vil gi bedre produktinformasjon og kjappere oppdateringer som vil løse problemer som det du nevner. Slik systemet er nå er det dessverre vanskelig å få gjennomført på en praktisk måte.

Lenke til kommentar

Selv syns jeg det er litt rart med rabattkuponger ofte 50 Kr rabatt om man kjøper for over 600 kr, ordning er at man kun kan ha en rabattkode per ordrer, også er det slik at slike rabattkoder holder begrenset tid.

 

Vil heller si det er en form for å lure folk å kjøpe mye, ofte og dyrt istedenfor å gjøre folk fornøyde.

Riktignok har jeg handlet en del hos dere, men kan ikke nekte for både komplett og dustinhome har sine fordeler de også, om det er først salg så slipper man mye styr med dette. Fort gjort å glemme å bruke rabattkode eller gavekort så jeg syns man burde få et valg å trykke av bruk gavekort/rabattkode om det er tilgjengelig.

 

Også er det slik at dere gir enkelte eksisterende kunder rabatt mens nye kunder får fullpris, sikkert bra for enkelte men for andre blir dette mere et salgstriks. Kanskje dere kan være åpne om dette?

 

En annen ting, om Thor maskinene deres:

 

http://cdon.no/elekt...-_w7hp-21089264

 

Hvorfor linker dere til Om Intel Core i7 3770K og GeForce GTX680 her?

 

THOR Garanti

2 års service, support (Svensk/Engelsk) og garanti er inkludert i alla THOR datamaskiner så du alltid skal kjenne deg trygg med kjøpet ditt.

 

Hva slags garanti er egentlig dette? Service og support avtale ved programvarefeil eller kunnskapsmangel for kjøperen eller ren reklamasjonstid på maskinvaren f.eks?

 

Selv bygger jeg heller pcene selv, men kan være greit for de som kjøper eller for oss som veileder andre, å vite litt om produktene deres, er ikke gøy å gjøre den feilen å anbefale et produkt som viser seg å være en billig pc med i7 3770K og GTX680 til 16200 kr og det helt uten vannkjøling.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Litt sært å klage på rabattkuponger? Hvordan du klarer å forbinde det med lureri forstår jeg ikke. Tror du enkelte handler for mye mer bare for å få en 50 kroners rabattkupong? Jeg ser på det som en liten hyggelig bonus hvis jeg tilfeldigvis skulle passere grensen, hvis jeg er ganske nær betyr det at jeg får meg en gratis film, cd etc.

 

At man som tidligere kunde blir verdsatt med en liten oppmerksomhet i ny og ne, er ikke det bare hyggelig? Det er vel langt fra bare cdon som kan finne på noe slikt.

 

Hvis du glemmer å bruke rabattkoden din er det din egen feil, teskjesamfunnet brer om seg, burde være en smal sak å benytte seg av gavekortene innenfor den gitte fristen.

 

Hvis det ikke er mye jobb, hadde det vært en fin funksjon at gavekortet kom med automatisk da man sjekket ut. Men jeg syns det er ganske urettferdig å bære seg over at den funksjonen ikke finnes.

Endret av ^fmj
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Men det de kunne ha gjort er å la deg bruke mer enn bare en kode om gangen, men ikke så mange at det blir sånn at cdon må gi tilbake penger, jeg skjønner det.

Men om du hadde kjøpt 5 filmer til 500kr også har du to koder med 50kr i rabatt på, så bare bruker du de, tada, 100kr avslag.

Lenke til kommentar

Hei cdon.

 

Jeg synes dere bør fjerne varer dere ikke kan levere, fra nettbutikken. Eventuelt operere med en "midlertidig utsolgt"-status på varer. Jeg har selv bestilt 4 CD-er hos dere, i tre forskjellige ordre, men det var kun én av disse dere var i stand til å levere. For de andre CD-ene fikk jeg en månedlig mail med

"Vi vil meddele at en eller flere varer i din bestilling har blitt forsinket.(...)"

i tre måneder, før ordren så ble slettet. Jeg kontaktet kundeservice om dette i sin tid (4 år siden), men fikk kun et svar om at dere ikke har info om når varer kommer på lager.

Lenke til kommentar

Ufozile:

Hei,

Vi har nå en utsolgt status, og en annen status som gjør slik at produktene ikke vises hvis de ikke blir tilgjengelige innen ett bestemt tidsrom, med mindre vi kan speile fra leverandøren. Det har også blitt lettere å få bedre informasjon av våre leverandører, slik at dette problemet skjer ikke like ofte lenger. Det skjer stort sett bare når en vare selger fortere enn cachen på nettsiden oppdaterer seg, feks hvis vi har ett eksemplar av en vare som flere personer forsøker å kjøpe samtidig. Vi jobber med å forbedre det også.

 

Du nevner at det er en god stund siden du opplevde dette, 4 år, og det kan stemme at vi hadde litt dårligere system på den tiden, ettersom det er ganske lenge i online retail tidsaspekter. Jeg skal selvsagt ikke si noe om akkurat det, ettersom jeg ikke jobbet i cdon på det tidspunktet.

 

mvh,

 

Caspar

Lenke til kommentar

Bra:

Gode priser på film og en del spill/musikk.

Gode tilbud på enkelte produkter innimellom.

Bredt utvalg.

 

Dårlig:

SÆRDELES lang behandlingstid av returer, 4-6 uker er normalt.

Ikke mulig å sende spørsmål via epost, kun tungvint webløsning.

Inkompetente folk på kundeservice som aldri svarer på akkuratt det man spør om.

 

Ingen info per post eller på web når forventede leveringsdatoer ikke overholdes. (eks: samsung galaxy S4, "release 26. April", forhåndsbestilte i slutten av mars, fikk aldri noen telefon og heller aldri noen oppdatering hva som var grunnen til at jeg ikke fikk den, evt når jeg kom til å få den, rett før midten av mai avbestilte jeg den. Men minnekortet sendte dere! Hvorfor ikke sende det samlet slik at jeg kunne avbestille begge? Nå har jeg et minnekort uten telefon....).

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

OC-Freak:

Merkelig problem som har dukket opp der gitt, jeg sender deg en PM slik at jeg kan få hørt med kundeservice hva som var problemet der, og forsøke å løse det så kjapt som mulig.

 

Når det kommer til kundeservicen vår så er det rett og slett fordi kontoret vårt ligger i Malmö, og det viser seg at norsk ungdom ikke kommer og jobber i Sverige i like stor grad som andre veien. Kun noen få av oss som har rotet seg ned hit. Vi jobber kontinuerlig med å få tak i flere nordmenn her nede, men det er rett og slett konkurranse om dem her nede!

 

mvh

Caspar

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt noe problemer med leveringstider. Men det jeg synes er rart er at ikke alle produktene som annonseres finnes hos CDON, men hos f.eks Tretti.no. Hvis man da skal bestille et produkt som finnes hos CDON og et annet hos Tretti.no blir det 2 fraktgebyrer.

Endret av fwj__
Lenke til kommentar

Vil benytte anledningen til å skryte av kundeservicen deres. Ombestemte meg for en ordre jeg hadde bestilt for litt siden - og fikk beskjed om å bestille ny, mens jeg bare lot bestillingen som ventet på postkontoret ligge til den ble returnert. "Det sparer deg og oss for mye brydderi" ble det sagt - og jeg kunne ikke vært mer enig! =)

Lenke til kommentar

Jeg skulle ikke ha nevnt at jeg ikke har hatt problemer med leveringstider, for den siste bestillingen jeg gjorde hos CDON har tatt 3 dager uten at varen har blitt sendt, et Intel Gigabit nettverkskort. Andre produkter jeg har bestilt har blitt sendt etter en dag etter bestilling.

Lenke til kommentar

Jeg må nesten si at min opplevelse med CDON ikke er spesielt bra. Hvordan det går an å bruke 2 - 3 dager fra bestilling til pakking av en firkantet boks dere har på lager er for meg en gåte. Her bestiller jeg i den tro at prosessen fra bestilling til sending er en enkel og rask jobb, men det er den altså ikke.

 

Kundeservicen gav meg noe svar, men ikke mer enn at "bestillingen er aktiv og pakkes, sendes i morgen". I morgen?! Jeg bestilte igår, den pakkes idag å sendes i morra? Og deretter skal det ta tid, for det sendes jo fra Sverige.

 

Visst det er normalt med 3 dagers pakketid og opptil 5 dagers leveringstid for en firkantet liten boks som er på lager så er dette mitt siste kjøp fra CDON. Tilbakemeldingene på prisguide.no burde ha vært lest i forkant forstår jeg.

 

Normalt bør man forvente små kolli, som er bestilt på onsdag, kommer frem innen helgen er over. Akkurat her gruser vel komplett.no de fleste, hvor sending foregår omgående. Spesielt er det deilig å kunne hente varene dagen etter. Jeg bygget en hel gamingpc komplett dagen etter bestilling.

Lenke til kommentar

Fikk denne eposten på lørdag:

 

Hei,

 

Takk for ditt besøk hos oss på CDON.COM. Vi håper alt fungerte bra og at du fant det du letet etter.

 

Om du støttet på noen problemer får du gjerne kontakte vår Kundeservice eller klikke her for å handle ferdig. Som takk for besøket gir vi deg dessuten 50 kr rabatt på neste kjøp.

 

Angi rabattkoden nedenfor når du er i kassen.

 

Kode:

 

Tilbudet er gyldig i 72 timer, ved et kjøpstilfelleog og kun for varer som leveres av CDON.COM. Observer at koden ikke kan kombineres med andre rabattkoder og ikke gjelder for frakt eller digitale produkter.

 

Med vennlig hilsen,

CDON.COM

 

Ja det stemmer, ingen kode i mailen. Hva er vitsen med å sende slike eposter uten å inkludere rabattkodene?

Det blir så dumt at jeg må le litt.

 

Ikke at jeg har behov for koden da jeg allerede har en 50,- kode jeg fikk fra forrige kjøp, men likevel, dette var drøyt.

Lenke til kommentar

Fikk denne eposten på lørdag:

 

Ja det stemmer, ingen kode i mailen. Hva er vitsen med å sende slike eposter uten å inkludere rabattkodene?

Det blir så dumt at jeg må le litt.

 

Ikke at jeg har behov for koden da jeg allerede har en 50,- kode jeg fikk fra forrige kjøp, men likevel, dette var drøyt.

 

Hehehe. Er vel gått litt fort i svingene hos CSR, tipper det er en standardmail som har blitt sendt ut og CSR har glemt å legge inn koden. Eller kanskje "auto" system er "tom" for koder :p. Uansett litt artig epost å få.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...