Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg liker ikke å feste!


Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke fester.

Det er som å banne i kirka, skjeve blikk fra alle kanter og stygge kommentarer er å forvente. "Du må være kjedelig." "Ikke vær redd for folk!" etc. Hvorfor? Jeg er hverken kjedelig eller usosial. Jeg gjør det jeg liker å gjøre. Dra på tur, trene, gå og spise, se på film, så mye mer og aller helst sammen med andre. Men å dra på de "festene" folk på min alder drar på er noe av det siste jeg kan tenke meg.

Jeg er nettop ferdig med russetida, og måtte selvfølgelig få med meg noen fester. Det er sånt jeg tror jeg kommer til å angre på å ikke gjøre, men jeg ender bare med å angre på at jeg ikke gikk og la meg i stedet.

Det er jo så sosialt akseptert at man blir stemplet som rar hvis man ikke liker det, men jeg skjønner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre på en sånn fest. Den består av to ting; masse folk og elendig, jævlig høy musikk. Resten kunne man ha fikset hvor som helst selv. Så hva gjør jeg der?

Treffe folk? Skru av den jævla musikken og ha det på dagen så det blir mulig å se ansiktene til folk, da.

Danse? Nei, ferdig.

Styrtfylla og tilfeldig sex? Nei takk.

 

Så hva er det igjen da? Jeg liker ikke sånne fester, hvorfor må man like det?

 

Anonym poster: c1db2ced4f26c4b5d51eab9c86834fac

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du beskriver er bare én type fest. Heller ikke jeg har noensinne likt den type fester.

De festene som blir holdt i vennegjengen min er av en annen type hvor det er langt større fokus på skravling og musikken har sin korrekte plass i bakgrunnen (min mening).

 

Ikke døm festing nedenom og hjem kun fordi du har vært på fester som ikke passer deg selv. Nå vet jeg ikke hvilken retning du har tenkt deg med utdanning/jobb, men jeg opplevde at "kvaliteten" på festene økte drastisk i det jeg begynte å studere.

 

 

-Deluze

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke alle fester har hensikt med å drikke seg drita, knulle med randoms og danse av seg skoa. De festene jeg drar på har en mening med å bli kjent med folk, ha det koselig med litt drikke og musikk. Sier ikke at vi sprenger høytaler eller drikker oss så fulle at vi ikke klarer å gå. Vi gjør ting i aksepterte mengder. Så det er mange forskjellige fester :) Men smak og behag

Lenke til kommentar

Fester vi har i min vennegjeng går ut på sosialt samvær med godt venner, eventuelt nye bekjente som noen tar med seg. Musikken er som regel i sjanger som de aller fleste liker, og i et volum som det går an å snakke over. Blir som regel fulle i lystig lag og god stemning, og tar en felles tur på byen.

 

Jeg gidder da ikke å dra på fester med folk jeg har ingenting til felles med, så forstår jo hvorfor du synes festing er kjedelig. Samme som om treningen din skulle bestå kun av Zumba timer når du egentlig liker å trene styrke.

Endret av Jext
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg er en 22år gammel singel ung mann og har aldri vært på en fest med alkohol. Jeg gir automatisk avslag på festtilbud, julebord, bytur osv. Nå får jeg ikke flere slike tilbud lengre, fordi de vet mitt standpunkt. Glemte å si at jeg sto også over russetiden på allmenn påbygg, vi var 28 i klassen og jeg var den eneste som sto over, mens de andre som var nøytrale lot seg vippe av gruppepress.

 

Gå på fest bare for å få seg et "One Night Stand" er under min verdighet. Jeg har nok lojale venner så jeg trenger ikke flere venner. Er heller ikke interessert i fyll og uro.

 

Jeg vet hvordan det er utifra utsagn og egne observasjoner hjemme, og når jeg kjører gjennom sentrum om natten. Så jeg kan trygt så at jeg ikke går glipp av noe.

 

Morsom når folk sier at for eksempel på julebord, så begynner de ikke å drikke med engang, og en kan være med på middagen, for å deretter forlate gjengen. Men dagen etter julebordet så får du høre diametrale motsetninger, som at folk hev seg på alkoholen umiddelbart og folk ble drita full under middagen, og krangler osv.

 

Nei Takk! sier jeg.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke fester.

Det er som å banne i kirka, skjeve blikk fra alle kanter og stygge kommentarer er å forvente. "Du må være kjedelig." "Ikke vær redd for folk!" etc. Hvorfor? Jeg er hverken kjedelig eller usosial. Jeg gjør det jeg liker å gjøre. Dra på tur, trene, gå og spise, se på film, så mye mer og aller helst sammen med andre. Men å dra på de "festene" folk på min alder drar på er noe av det siste jeg kan tenke meg.

Jeg er nettop ferdig med russetida, og måtte selvfølgelig få med meg noen fester. Det er sånt jeg tror jeg kommer til å angre på å ikke gjøre, men jeg ender bare med å angre på at jeg ikke gikk og la meg i stedet.

Det er jo så sosialt akseptert at man blir stemplet som rar hvis man ikke liker det, men jeg skjønner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre på en sånn fest. Den består av to ting; masse folk og elendig, jævlig høy musikk. Resten kunne man ha fikset hvor som helst selv. Så hva gjør jeg der?

Treffe folk? Skru av den jævla musikken og ha det på dagen så det blir mulig å se ansiktene til folk, da.

Danse? Nei, ferdig.

Styrtfylla og tilfeldig sex? Nei takk.

 

Så hva er det igjen da? Jeg liker ikke sånne fester, hvorfor må man like det?

 

Anonym poster: c1db2ced4f26c4b5d51eab9c86834fac

 

Gidd du sende meg PM? Me har forbløffande likt syn på festing.

Lenke til kommentar

Som nevnt har du vært på feil fest!

 

Min definisjon på fest:

 

Venner og bekjente, 10-20 stk. Musikken skal ikke være superhøy, men mer en bakgrunns musikk sånn at det kan konverseres :)

 

Drikkeleker er gøy, men man drikker ikke for å stupe. Man drikker fordi man syns det er godt og for å være sosial, om noen er edru blant oss kan dem ha det like gøy og ingen ser ned på en. Foretrekker å droppe byen, blir som oftest bare skuffa :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så hva er det igjen da? Jeg liker ikke sånne fester, hvorfor må man like det?

 

Anonym poster: c1db2ced4f26c4b5d51eab9c86834fac

 

For det første: Du er ikke alene. Det er mange av oss. Og du må selvsagt ikke like dem.

 

Men videre vil jeg, som mange andre har påpekt, understreke at det finnes andre typer fester hvor den sosiale praten er det som står i fokus og sørpefylla og dårlig musikk er ikkeeksisterende eller i verste fall skjer på et nachspiel et helt annet sted hvor du ikke trenger å møte.

 

Disse festene er ganske ok.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Haha, TS har som bIsk0p sier vært på feil fest med feil innstilling.

 

Det som er greia med å gå på fest er å møte jenter. Følelsen av å dra på en fest og møte en jente og alt bare "klikker" helt. Alle følelsene, blodet som pumper, spenningen, smake på hverandre. Det er nesten bedre enn sex. Bare nesten.

 

Er TS jomfru?

Lenke til kommentar

Den siste festen jeg var på spilte de Justin Bieber og annen listepop på et anlegg som ikke er laget for å spille så høyt. Mesteparten av alkoholen min ble liggende i kjøleskapet til de som hadde festen, da jeg ble skjenket nedenom og ut av en bekjent og hans spesielle sunlight saft+vodka. Siste jeg husker var at jeg grein (har ingen anelse hvorfor) meg til ubevissthet i et hjørne da jeg hadde fått alt for mye å drikke og hørt litt for mye av "Baby baby" på repeat, hadde også den mest irriterende personen til å prøve å få meg i godt humør igjen. Husker ikke hva som skjedde etter det, våknet opp neste morgen i en tom dobbelseng.

 

All drikken i kjøleskapet var tatt. Tid og penger sløst. Ønsker meg mye heller en telttur eller fisketur enn fest for å være helt ærlig, men det eneste folk på min alder ønsker er å drikke seg dritings og sitte foran PCen ellers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slapp av, trådstarter. Det er flere som deg, men du finner oss ikke på fest.

 

post-74970-0-98540300-1369946146_thumb.jpg

 

Bortsett fra at jeg ikke driver med videospill, er det som regel slik jeg føler meg.

 

Husker ikke hva som skjedde etter det, våknet opp neste morgen i en tom dobbelseng.

 

Ingenting er så trist som å våkne alene i en dobbeltseng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...