Gå til innhold

NASA ønsker seg 3D-pizzaskriver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tull.. Sist jeg sjekket bruker 3Dprintere materialer som keramer, metaller og noe polymerer. Lykke til å spise dette eller kalle dette for næring. Det nærmeste organiske man kommer er vel diverse polymerer av noe slag.

 

Ja, for NASA investerer vel bare i diverse tull og ting som er umulig, eller hva?

Lenke til kommentar

Tull.. Sist jeg sjekket bruker 3Dprintere materialer som keramer, metaller og noe polymerer. Lykke til å spise dette eller kalle dette for næring. Det nærmeste organiske man kommer er vel diverse polymerer av noe slag.

 

*facepalm*

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg tenkte også på startrek her.

hvor mange varianter mat er det mulig å få til?

må man egentlig ikke ha veldig mange forskjellige typer pulver med seg ?

 

Er dette ikke en vis fare for at vann vil forsvinne ut av system gjennom avfallet likevel , slik at man må ha etterforsyninger på lengre opphold ?

 

Men hvordan skal de klare å få med seg nokk av den oljen de trenger , enten det er til maktbruk eller til maskineriet ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

 

Poenget har vel en helt annen vinkling. Vis du først kan lage råstoff og kombinere dem effektivt, kan du erstatte mange former for mer plasskrevende råstoffer. Vis du først får et godt system kan du lage flere retter også, hva nå en dette er verdt.

Og mens du først er i gang med dette, kan du øke lagringstiden, som igjen øker potensialet for turen.

 

 

Vet ikke hva statusen er for høsting av vann for komethøsting er, men det er potensielt en måte å løse deler av vannproblematikken på.

Lenke til kommentar

Poenget har vel en helt annen vinkling. Vis du først kan lage råstoff og kombinere dem effektivt, kan du erstatte mange former for mer plasskrevende råstoffer. Vis du først får et godt system kan du lage flere retter også, hva nå en dette er verdt.

Og mens du først er i gang med dette, kan du øke lagringstiden, som igjen øker potensialet for turen.

 

 

Vet ikke hva statusen er for høsting av vann for komethøsting er, men det er potensielt en måte å løse deler av vannproblematikken på.

 

Nå er jo noe av poenget at man må ha noen typer råstoffer med seg uansett , med mindre man tar alt rett fra lufta slik det gjøres i startrek .

Noe mat må man også ha med seg i tilfelle systemet skulle svikte

Lenke til kommentar

jeg tro at du ikke helt forstod hva jeg mente

 

Slik det er forklart så skal denne maskiner lage retten ut fra noen få råstoffer i pulverform

men det kan man jo også gjør på den manuelle måten .

 

hvis man har mange forskjellige typer råstoffer tilgjengelig , som på kjøkkenet så heter det lage mat .

Man koker potene , steker karbonaden o.s.v

 

Hvis alt dett er i puljeform så tilsettes det bare vann , men da er retten allerede laget fra før og man bare tilsetter vann .

 

Det jeg lurte på er er om denne maskin lagde flere råstoffer ut fra noen få

for eksempel at den lage forskjellige typer kjøtt( erstatninger ) eller elle fiske erstatninger ?

Nå gjøres dette da i mere elle mindre grad allerede men få vet om det .

Og det er det ikke alle som er så begeistret for

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Da må man jo kalle det for syntetisk mat

Det er nok mange av dere som vet om en kokk som vil reagere på dette

 

Det er nok kanskje lit på kanten men hvordan skal de klare å lagre eller fremstille matolje i større mengder til bruk i en slik setting ?

 

Her blir det nok også diskusjoner om hvorvidt denne pizzaen vil smake papp

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...