Gå til innhold

Next Xbox Reveal, 21. mai, 1900


Anbefalte innlegg

Men så må du ikke glemme at spillet ikke trenger "vedlikehold" noe som bil og hus gjør. Selvfølgelig kan du spille det samme spillet i millioner av timer, det er ingen "tidssperre" på spill.

 

Ser ikkje kva relevans dette er. Faktum er at når ein kjøper eit spel, så kjøper ein ei oppleving, i prinsippet meiner eg då det er rimeleg at kvar enkelt skal betale for denne opplevinga til dei som har laga den. Ser ein på bøker er det tilsvarande, men det er det ingen praktisk måte å hindre det på. Synd for forfattarane, men slik er det. Det er kjedeleg å ikkje føle at ein "eig" spelet i like stor grad, at det kanskje ein gong i framtida vil vere problem med aktivering og så vidare, men er det verkeleg så urimeleg som alle skal ha det til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS4 på lansering, XboxOne etterhvert.

Det er dette alternativet jeg heller mot også.

 

Noen tanker rundt Xbox One:

+ Kontrolleren ser forbedret ut

+ Operativsystemet ser lynraskt ut

+ Ny IP fra Remedy

+ 15 eksklusive spill, av de vil 8 spill være nye IP-er

+ Den krever ikke en konstant internettforbendelse (burde egentlig ikke være et pluss i seg selv, men greit å få dette ryktet avkreftet)

+ Jeg liker navnet

 

- Manglende informasjon om GPU-en. Dette får meg til å tenke at ryktene om at den er god for 1,2 teraflops er riktige, noe som vil si at den vil komme til kort mot PS4 sin GPU (1,8 teraflops)

- Uklar informasjon om bruktspill og hvordan det systemet vil fungere

- Ingen annonsering av PGR5

- Krav om tilkoblet kinect. Jeg har ingenting imot kinect, men det er ikke alltid jeg har mulighet til å drasse den med meg når jeg tar med meg 360-en ut på tur.

- Angående Kinect så har vi også spørsmålet om vi får norske voice commands eller støtte for engelske voice commands her på berget.

- Selve designet til kinecten ser dårligere ut enn den gamle, og jeg er litt usikker på om jeg liker designet til Xbox One eller ikke.

- Ingen bakoverkompabilitet. Dette var en funksjon som potensielt kunne ha gjort opp for en svakere maskinvare.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Ser ikkje kva relevans dette er. Faktum er at når ein kjøper eit spel, så kjøper ein ei oppleving, i prinsippet meiner eg då det er rimeleg at kvar enkelt skal betale for denne opplevinga til dei som har laga den. Ser ein på bøker er det tilsvarande, men det er det ingen praktisk måte å hindre det på. Synd for forfattarane, men slik er det. Det er kjedeleg å ikkje føle at ein "eig" spelet i like stor grad, at det kanskje ein gong i framtida vil vere problem med aktivering og så vidare, men er det verkeleg så urimeleg som alle skal ha det til?

 

Åja så du mener at så lenge det er en "oppleving" så skal man aldri kjøpe brukt men nytt, mens for alle andre formål så er det ok å kjøpe brukt.

 

Hvorfor skal produsenter som står bak en "oppleving" få unntak?

 

Nå må vi jo hindre at folk låner vekk bøker i skoletiden, låner vekk filmer, CDer, og alt av objekter som brukes direkte eller indirekte med en "oppleving". For alle må kjøpe nytt for å støtte utvikleren eller produsenten.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Ser ikkje kva relevans dette er. Faktum er at når ein kjøper eit spel, så kjøper ein ei oppleving, i prinsippet meiner eg då det er rimeleg at kvar enkelt skal betale for denne opplevinga til dei som har laga den. Ser ein på bøker er det tilsvarande, men det er det ingen praktisk måte å hindre det på. Synd for forfattarane, men slik er det. Det er kjedeleg å ikkje føle at ein "eig" spelet i like stor grad, at det kanskje ein gong i framtida vil vere problem med aktivering og så vidare, men er det verkeleg så urimeleg som alle skal ha det til?

 

Er uenig. Tror ikke salget ville steget. Folk har ikke råd til å kjøpe alt som er ute idag, man må prioritere, og man prioriterer det man foretrekker og som har kvalitet. Det som man får "gratis" blir ekstra reklame ved at det sprer seg og øker salget.

 

Anita kjøper 1 bok, låner boken bort til Kåre. Kåre skryter om boken til gjengen sin, og av den gjengen er det mange som igjen kjøper den og noen låner, ettersom hvilken prioriteringer de må ta.

 

Faktisk mulig Kåre blir så fasinert av boken også, at han prioriterer vekk en viktig ting for å kjøpe boken selv og ha den i samlingen sin for pynt eller lese flere ganger til.

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar

Ser bra ut det her, er dette jeg alltid har ønsket meg, kun 1 maskin foran TVen. PS4 gjør muligens mye av det samme men er ganske sikkert XBOX vil bli størst foran TV. Ser ut som mange av spill kommer først til XBOX også, så jeg mistenker vinneren er XBOX.

 

Maskinen ser ut som første VHS spilleren min btw, men who cares :)

Lenke til kommentar

Det er dette alternativet jeg heller mot også.

 

Noen tanker rundt Xbox One:

+ Kontrolleren ser forbedret ut

+ Operativsystemet ser lynraskt ut

+ Ny IP fra Remedy

+ 15 eksklusive spill, av de vil 8 spill være nye IP-er

+ Den krever ikke en konstant internettforbendelse (burde egentlig ikke være et pluss i seg selv, men greit å få dette ryktet avkreftet)

+ Jeg liker navnet

 

- Manglende informasjon om GPU-en. Dette får meg til å tenke at ryktene om at den er god for 1,2 teraflops er riktige, noe som vil si at den vil komme til kort mot PS4 sin GPU (1,8 teraflops)

- Uklar informasjon om bruktspill og hvordan det systemet vil fungere

- Ingen annonsering av PGR5

- Krav om tilkoblet kinect. Jeg har ingenting imot kinect, men det er ikke alltid jeg har mulighet til å drasse den med meg når jeg tar med meg 360-en ut på tur.

- Angående Kinect så har vi også spørsmålet om vi får norske voice commands eller støtte for engelske voice commands her på berget.

- Selve designet til kinecten ser dårligere ut enn den gamle, og jeg er litt usikker på om jeg liker designet til Xbox One eller ikke.

Et par ting

 

1. Du måler ikke GPU kraft i teraflops, det er CPU kraft.

2. Det med konstant internett vet vi ikke helt enda, joda det har blitt sagt at det ikke er et krav, men devs har tilgang på cloud greier hos MS som gjør at at du må spille spillet hele tiden online. ala sim city. Så vil ikke bli overrasket over at noen spill krever online.

3. Riktig at den ikke vil fungere uten kinect.

4. Det med eksklusive spill tar jeg med en klype salt hvis dette inneholder kinect spill, som det gjorde på E3 for 2 år sida.

 

 

Det jeg savner mest, er litt info angående rammen. Bruker de GDDR5 som PS4 gjør? Den rammen er lynrask, men har forholdsvis høy latency, men men.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Åja så du mener at så lenge det er en "oppleving" så skal man aldri kjøpe brukt men nytt, mens for alle andre formål så er det ok å kjøpe brukt.

Hvorfor skal produsenter som står bak en "oppleving" få unntak?

Nå må vi jo hindre at folk låner vekk bøker i skoletiden, låner vekk filmer, CDer, og alt av objekter som brukes direkte eller indirekte med en "oppleving". For alle må kjøpe nytt for å støtte utvikleren eller produsenten.

 

Viss du lurte så er oppleving "opplevelse" på bokmål. Det er ikkje snakk om unntak til enkelte produsentar eller absurde reglar for låning av bøker på skulebiblioteket, det er snakk om å foholde seg til realitetane, om kva som er praktisk mogleg. Igjen, det er ikkje svart kvitt, det som fungerer i ein bransje kan ikkje automatisk overførast til ein anna.

 

Er uenig. Tror ikke salget ville steget. Folk har ikke råd til å kjøpe alt som er ute idag, man må prioritere, og man prioriterer det man foretrekker og som har kvalitet. Det som man får "gratis" blir ekstra reklame ved at det sprer seg og øker salget.

Anita kjøper 1 bok, låner boken bort til Kåre. Kåre skryter om boken til gjengen sin, og av den gjengen er det mange som igjen kjøper den og noen låner, ettersom hvilken prioriteringer de må ta.

Faktisk mulig Kåre blir så fasinert av boken også, at han prioriterer vekk en viktig ting for å kjøpe boken selv og ha den i samlingen sin for pynt eller lese flere ganger til.

 

Det kan godt vere at dette skjer, sjølv om det igjen vil kunne vere andre forhold når det gjeld spel. Eg seier ikkje at dette er eit smart økonomisk trekk eller ikkje, berre at eg har forståelse for prinsippet.

Lenke til kommentar

Ser bra ut det her, er dette jeg alltid har ønsket meg, kun 1 maskin foran TVen. PS4 gjør muligens mye av det samme men er ganske sikkert XBOX vil bli størst foran TV. Ser ut som mange av spill kommer først til XBOX også, så jeg mistenker vinneren er XBOX.

 

Maskinen ser ut som første VHS spilleren min btw, men who cares :)

Du vet at for å bruke alle de tingene som det blir snakket om på xbox one som går mot TV og alt annet, så er du fortsatt avhenging av å ha alle de boksene ved siden av xboxen ikke sant? Du trenger faktisk 2 til. En xbox one, og en reciever sak som selges utenom. Så må du betale 40 kr måneden for å se TV på en annerledes måte.

 

For all del.

 

Egentlig glad for at det er lenge til det kommer til norge.

 

Vet ikke hvor du har fra at mange spill kommer først til xbox 360. Hvis du da mener 3 part, så er det samme bekreftet for begge konsoller, med unntak av noe fifa 14 greier, og tidling tilgang på dlc stuff til call of duty ghost dog

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Hvem sier at XboxOne ikke vil ha free2play? 360`en hadde et par.

 

Ta opp funksjoner ble bekrefta under keynoten.

 

Hvordan vet du ikke at de vil fokusere på spill under E3? Som først ryktene sa for flere uker tilbake, og som ble sagt av Microsoft-folk allerede i går, og gjentatt i dag?

Lenke til kommentar

Et par ting

 

1. Du måler ikke GPU kraft i teraflops, det er CPU kraft.

Sony gjør det. Det gjorde de aller fleste ryktene også.

http://kotaku.com/59...-specs-in-brief

 

2. Det med konstant internett vet vi ikke helt enda, joda det har blitt sagt at det ikke er et krav, men devs har tilgang på cloud greier hos MS som gjør at at du må spille spillet hele tiden online. ala sim city. Så vil ikke

Det finnes spill til 360 som krever Internett(FFXI, Happy Wars, kommende Ascend). Den store frykten var at dette bli like obligatorisk for alle spill på Xbox One. Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Sony gjør det. Det gjorde de aller fleste ryktene også.

http://kotaku.com/59...-specs-in-brief

 

Det finnes spill til 360 som krever Internett(FFXI, Happy Wars, kommende Ascend). Den store frykten var at dette bli like obligatorisk for alle spill på Xbox One.

Weird. Teraflops brukes i computing power, og noe som pleier å være forbehold cpuer.

 

Ligning: f17df16790351871b7db475c5168c7f6.png

 

Fks hvis du søker på verdens raskte pc etc, er det målt i teraflops. men men. Transistors etc pleier å være forbehold gpuen.

 

Greia er jo at de kan endre på det. Pga den tilgangen til cloud greia til MS som jeg ikke husker navnet på. På gametrailers ble det jo sagt at det var opp til developers hvordan de gjør det. Men uansett. Er jo bra selvflgelig at man ikke krever konstant nett, bare føler det er med en bisetning

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Hvem sier at XboxOne ikke vil ha free2play? 360`en hadde et par.

 

Ta opp funksjoner ble bekrefta under keynoten.

 

Hvordan vet du ikke at de vil fokusere på spill under E3? Som først ryktene sa for flere uker tilbake, og som ble sagt av Microsoft-folk allerede i går, og gjentatt i dag?

Sier ikke at dem ikke vil ha det, jeg bare vet at det er ganske umulig å gjøre det nå med hvordan det fungerer for devs å lage spill til xbla. Det er altfor dyrt med patches/updates.

 

http://gamepolitics.com/2012/07/19/fez-developer-wont-fix-buggy-update-because-it-costs-too-much#.UZve3KVL12Q

 

Må ha glemt de spilla som xbox 360 hadde som var free to play.

 

Så ikke noe til ta opp funksjoner og sharing, men var på do en gang. Altså det at PS4 lagrer de seneste 10 min av din spilling, alltid.

 

Grunnen til at jeg er skeptisk til e3, er grunnet de 2 siste pressekonferansene til MS på e3, men for all del, jeg har lyst å ta feil

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Det er kanskje best å vente til de har lagt alle kortene på bordet, men jeg likte ikke at de snakket åpent om RAM-en, CPU-en og kinect, men ikke om GPU-en.

 

Den cloud-greia høres ut som en typisk XBL Gold funksjon egentlig. Ser for meg at de kommer til å prate mye om Gold og Azure på E3.

 

Edit: Happy Wars (2012) ble riktignok gitt ut av MS, men det viser at f2p kan lykkes på 360. Det har blitt lastet ned over en million ganger.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Leser at Kinect er nødt til å være koblet til konsollen til en hver tid. Det får det til å virke som at kontrollen ikke kan brukes til visse ting. Jeg har i hvert fall ikke tenkt å sitte å veive med armene og snakke til xboxen, på engelsk til og med, for å få den til å gjøre det jeg vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk Always Kinect er omtrent like gale som Always Online, selvom Always online er noe værre.

Har lest/hørt rundt at man må ha Kinect koblet til for i hele tatt Xbox One skal fungere. Er dette blitt bekreftet?

 

Bare tenk hva som kan skje om man blir hacket eller noe i den duren.

Er ikke helt fan av kansje å bli "overvåket" når jeg spiller.

Endret av iL Sephiroth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er kanskje best å vente til de har lagt alle kortene på bordet, men jeg likte ikke at de snakket åpent om RAM-en, CPU-en og kinect, men ikke om GPU-en.

 

Den cloud-greia høres ut som en typisk XBL Gold funksjon egentlig. Ser for meg at de kommer til å prate mye om Gold og Azure på E3.

 

Edit: Happy Wars (2012) ble riktignok gitt ut av MS, men det viser at f2p kan lykkes på 360. Det har blitt lastet ned over en million ganger.

Azure var det ja!

 

Jeg syntes de ikke snakket åpent om noe. De snakket ikkw om type ram så vidt jeg fikk med meg, ddr, gddr5? etc, ikke cpu clock speed (dette gjorde dog heller ikke sony). eneste jeg fikk med meg med kinect var at det støttet 1080p, så står vel et bedre kamera der inne.

 

Ja, for all del free to play kan fungere, men hjelper hvis MS står bak føler jeg, ihvertfall får små indie selskaper, det blir litt ille, at ms tar 40 000 dollar i betaling for en patch.

 

Du har jo den doritos greia og, som er en sånn wipeout klone, men det er jo ikke igjen veldig indie utviklere heller.

 

Jeg håper bare de ikke sett faste priser på 5 10 og 15 dollar, og lar devs sette prisene selv, og kanskje bestemme når de kan ha spillet sitt på tilbud, ala steam

 

Jeg synes faktisk Always Kinect er like omtrent like gale som Always Online.

Har lest/hørt rundt at man må ha Kinect koblet til for i hele tatt Xbox One skal fungere. Er dette blitt bekreftet?

 

Bare tenk hva som kan skje om man blir hacket eller noe i den duren.

Er ikke helt fan av kansje å bli "overvåket" når jeg spiller.

Vært en lang kveld, men er bekreftet ja, derfor det følger med hver xbox. om det var kotaku, wired the verge eller engadet det stod, husker jeg dog ikke :p

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Åja så du mener at så lenge det er en "oppleving" så skal man aldri kjøpe brukt men nytt, mens for alle andre formål så er det ok å kjøpe brukt.

BWM tjener fremdeles penger på at folk kjøper brukt-bil av merket BMW ved hjelp av at bilene uansett trenger vedlikehold. Det er jo også litt reklame i det at bilene deres fremdeles kjøres rundt på veiene etter X antall år.

 

Spillutviklere tjener ikke en slant på at folk kjøper spillene deres brukt.

 

Hvorfor skal produsenter som står bak en "oppleving" få unntak?

Fordi det ikke er mulig å lage spill på et samlebånd.

 

Nå må vi jo hindre at folk låner vekk bøker i skoletiden, låner vekk filmer, CDer, og alt av objekter som brukes direkte eller indirekte med en "oppleving". For alle må kjøpe nytt for å støtte utvikleren eller produsenten.

I den perfekte verdenen så ville det vært slik ja.

Lenke til kommentar

Leser at Kinect er nødt til å være koblet til konsollen til en hver tid. Det får det til å virke som at kontrollen ikke kan brukes til visse ting. Jeg har i hvert fall ikke tenkt å sitte å veive med armene og snakke til xboxen, på engelsk til og med, for å få den til å gjøre det jeg vil.

Tror nok du skal få slippe å snakke engelsk.

 

Kanskje det er noe så banalt som at den må brukes til login identifisering etc? Dunno, blir jo bare synsing, men har blitt bekreftet at kinect må være tilkoblet ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...