Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i Informasjonsteknologi 1/2 - Våren 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kunne ikke gjøre oppgave 4 uten å ha gjort oppgave 3? Man måtte skrive om oppgave 3 i oppgave 4.

 

Måtte man levere inn bilder og lyd med opggave 1? Fikk ikke meg med den.

 

Hva tror det at man får i karakter hvis man har gjort oppgave 1 og 2 perfekt, men ikke mer? Jeg leverte ikke bilder eller lyd med oppgave 1 da.. Det er hvertfall bestått?

Endret av ishock
Lenke til kommentar

Yes, da var jeg ferdig med 20 min til overs! Klarte å gjøre ferdig alle oppgavene. Dog glemte å levere med bilder i oppgave1 (lyden ble med).

Hvordan gikk det med dere andre?

 

 

Man skulle vel ikke leverebilder i oppgave 1? Sto ingenting om det i hvert fall..

Jeg syns det var altfor mye man skulle gjøre, spesielt oppgave 1 som tok for mye tid pga. for stor oppgave.

Hva syns dere om mengden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man skulle vel ikke leverebilder i oppgave 1? Sto ingenting om det i hvert fall..

Jeg syns det var altfor mye man skulle gjøre, spesielt oppgave 1 som tok for mye tid pga. for stor oppgave.

Hva syns dere om mengden?

 

Mengden var egentlig ganske grei synes jeg. Men veit ikke om det avhenger på programvare og språk?

Endret av liahagan
Lenke til kommentar

Jeg klarte oppg 1 og 2a. 2b gjorde jeg litt på mens ikke noe på 3 selv om jeg skrev dokumentasjon på oppgave 4 uten å ha gjort oppgaven. Får håpe jeg består ihvertfall.

 

Vet noen hvor mye som skal til for å bestå?

 

Selv om jeg ikke gjorde det bra, føler jeg at eksamen i år var lettere enn tidligere eksamener for eksempel den fra ifjor...

Lenke til kommentar

Oppgave 3 i år var vanskeligste av alle oppgavene jeg har sett i eldre eksamener. Men tror dere at opgave 1 og 2 er nok til å bestå?

Ja. Det burde holde: )

men usikker på om det er krav om å svare på alle oppgaver. Fikk vertfall beskjed på en spansktentamen for noen år siden at jeg ikke kunne få karakter fordi jeg hadde glemt å svare på én oppgave.

Lenke til kommentar

Hm, merket nå at jeg hadde misforstått oppgave 3. Jeg hadde bare en "søyle" på diagrammet, som viste hvor mange kalorier som var i måltidet totalt. For ekstra effekt fikk jeg dette til å skifte farge fra grønt, gult og til slutt rødt i forhold til hvor mange kalorier det hadde. Dette var det eneste jeg gjorde feil, ellers fungerer programmet plettfritt. Jeg hadde ingen feil på de andre oppgavene. Tror dere fortsatt 6'eren er innenfor rekkevidde?

Lenke til kommentar

Hva tror dere om min måte å løse oppgave 3 på? Grafene er basert på valgene gjort i dropdown-menyene, og viser kaloriinnhold for hver enkelt matvare i den øverste, og samlet innhold av proteiner, fett og karbohydrater i den nederste. Selvfølgelig er det mye som kan fikses på, og som kunne vært gjort annerledes, men!

 

 

 

2db8cww.jpg

Endret av SandraSk
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg egentlig syntes denne eksamen var ganske lett jeg! Veldig happy nå :D Men jeg benyttet meg av dataGrid for å presentere tabellen, og den fucket seg ganske mye på den måten at kolonnene byttet plass hver gang jeg åpnet programmet. Må jo innrømme at det hadde sett penest ut om "Matvarer" hadde kommet først... Noen som har hatt noen lignende problemer?

Lenke til kommentar

Hva forventes egentlig i oppgave 4? Vi har gått gjennom veldig lite dokumentasjon, og den lille biten vi har gått igjennom går ut på alt fra kravspesifikasjon til implementasjon og alt i mellom. Det blir alt for mye å skrive på så kort tid (kort tid som i liten oppgave). Jeg skrev et par avsnitt og limte inn kommentarer for funksjoner jeg brukte i koden (C#).

Koden jeg skrev i C# er skrevet slik at dersom man legger til en vare og dens vareinfo i arrayene som er oppgitt (det står i kommentarer hva som er hva også) så fungerer programmet prikk likt bare med en vare ekstra.

Jeg ser to måter å 'videreutvikle' programmet på:

1. Legge til flere matvarer (Som forklart over)

2. Legge til flere funksjoner - Dette kommer ikke til å gå utover koden jeg allerede har gjort.

 

Jeg skjønte virkelig ikke oppgaven... Thoughts?

 

Litt ellers;

Oppgave 1 - Greit nok. Grafisk fremstilling? Vi har ikke fokusert så mye på flash/animasjoner, så dette fikk jeg ikke til. Jeg skrev bare tekst.

 

Oppgave 2 - Regner med 100% her.

 

Oppgave 3 - Litt usikker, fikk ikke debugget ALT helt, men såvidt jeg vet så fungerte siden kodemessig 100%. Designet er enkelt, hvit side med tabeller og kontrollere. Håper ikke det er noe som teller mye. (Det var ikke spesifisert i oppgaven, hvertfall)

 

Min vurdering:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...