Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i Informasjonsteknologi 1/2 - Våren 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe àlà de oppgavene som er gitt på eksamen. Som er relevant til morgendagens begivenhet.

Har lagt ut tidligere eksamensoppgaver. Flere av de bruker arrays. Anbefaler at du løser dem selv, ellers kan jeg se om jeg får lastet opp noen av mine løsningsforslag ut mot kvelden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lagt ut tidligere eksamensoppgaver. Flere av de bruker arrays. Anbefaler at du løser dem selv, ellers kan jeg se om jeg får lastet opp noen av mine løsningsforslag ut mot kvelden.

 

Har vel forsøkt å løse de fleste eksamensoppgavene. Oppg 1 og oppg 2 er som regel grei, men opp 3 der man må ta i bruk arrays sliter jeg med. Hadde gjort seg om du kunne gjort det, ja.

Lenke til kommentar

Sitter på skolen (Bjørnholt) med noen så ikke flinke IT2- elever, hva slags oppgaver tror dere vi kommer til å få imorgen. Oppgave 1: blir å lage animasjon (tekst, bilder, lyd). Oppgave 2: Blir sikkert fysisk aktivitet/energiforbruk kalkulator. Oppg4: Blir å skrive dokumentasjon. Hvordan tror dere oppg3 kommer være?

 

Oppg 1: Forberedelse/Planlegging til de neste oppgavene: Lage/Redigere Banner,bilde, lyd etc til nettsiden.

 

Oppgave 2 - Type omregning/beregnings kalkulator. For eksempel BMI, eller andre relevante treningsverdier.

 

Og/Eller quiz/Teoritest, søkerprogram for resultater/navn,beregninger, poll,undersøkelseprogram?

 

Oppgave 3 - "Hovedoppgave": Tabell,skjema, diagram, liste av noe slag, kanskje også påmeldingsskjema til treningscamp o.l.

 

Oppgave 4: Dokumentasjon del:

 

Kravspesifikasjon

 

Pseudokode;Når du kopierer eller skriver koden, så beskriv hva den gjør med å bruke og hvorfor du har valgt den, som nevnt i tråden. "//"

 

Grensesnitt og Planlegging; Forklarkort hvordan programmet fungerer gjerne med tegning

 

Testspesifikasjon

Endret av Linjering
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med gjennomføring av IT2-eksamen i andre språk enn AS3 og VB? Jeg bruker selv Java, og da dette har gått fint på prøver, vet jeg ikke om samtlige sensorer har kompetanse til å vurdere eksamenen da faget ikke er lagt opp for dette.

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med gjennomføring av IT2-eksamen i andre språk enn AS3 og VB? Jeg bruker selv Java, og da dette har gått fint på prøver, vet jeg ikke om samtlige sensorer har kompetanse til å vurdere eksamenen da faget ikke er lagt opp for dette.

 

Etter det læreren sa til meg så skal ikke dette være et problem siden det ikke er gitt HVA slags språk som skal brukes. Så hva slags språk sensor kan skal du ikke bry deg om.

Jeg tror dog du vil ha det veldig vankselig med java siden GUI programmering er et must i mange tilfeller.

Lenke til kommentar

Etter det læreren sa til meg så skal ikke dette være et problem siden det ikke er gitt HVA slags språk som skal brukes. Så hva slags språk sensor kan skal du ikke bry deg om.

Jeg tror dog du vil ha det veldig vankselig med java siden GUI programmering er et must i mange tilfeller.

 

Jeg har gjort to heldagsprøver i Java med GUI, og det har ikke vært et problem. Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Jeg har gjort to heldagsprøver i Java med GUI, og det har ikke vært et problem. Takk for svar! :)

 

Hahaha, kanskje jeg skal prøve meg på LISP?

https://github.com/aemoncannon/las3r/wiki

 

(def pet (let [p (new flash.display.Sprite) g (. p graphics)]
 (doto g
   (beginFill 0xFF0000)
   (drawRect 0 0 50 50)
   (endFill))
  (. *stage* (addChild p)) p))
(. *stage* (addEventListener "enterFrame" (fn [e] (set! (. pet x) (+ (. pet x) 2)))))

 

Kompilert ned blir det masse AS3 objekt filer som ikke gir mening for et menneske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Koden din i førsteposten skal vel ha i < 3, ikke i == 3, i for-løkka?

 

(Upvote for Lisp forresten :p)

 

Gud som jeg hater C-style løkker. Brenner meg enda på dem.

 

EDIT:

Er faktisk bedre med:

for (var i = 0; i < cells.lenght; i++) {...}

Men ser bedre hva som skjer med et tall der.

Endret av JuletreDuden
Lenke til kommentar

Hahaha, kanskje jeg skal prøve meg på LISP?

https://github.com/a...nnon/las3r/wiki

 

(def pet (let [p (new flash.display.Sprite) g (. p graphics)]
 (doto g
(beginFill 0xFF0000)
(drawRect 0 0 50 50)
(endFill))
  (. *stage* (addChild p)) p))
(. *stage* (addEventListener "enterFrame" (fn [e] (set! (. pet x) (+ (. pet x) 2)))))

 

Kompilert ned blir det masse AS3 objekt filer som ikke gir mening for et menneske.

 

Hehe, ift. til Java med GUI er det ikke et problem. Bruker WindowBuilder, en plugin til Eclipse som forenkler dette i svært stor grad. Må dog merkes at blanding av animasjon og programmering er slitsomt i Java, og dette er ikke noe jeg kommer til å gjøre. I det tilfellet lager jeg enten en forenklet løsning uten animasjon, men med noen andre effekter som forhåpentligvis kan "sjarmere" sensor.

Lenke til kommentar

Er det mulig vi får en form for treningsdagbok? Ettersom vi skal fremstille data grafisk, så burde det jo være slik at det har blitt gjort flere målinger? Det er jo ikke så spennende å f.eks. presentere BMI'en til en person i et søylediagram med tanke på at det kun blir en søyle. Jeg tipper vi skal lage et registreringsprogram hvor en registrerer navn, øvelse, tid kanskje lengde, og så oppsummerer all treningen i et søylediagram som gir deg info om hvor mange kalorier du har forbrent osv.

Lenke til kommentar

Vi i klassen valgte å fokusere på bmi kalkulatorer og blant annet kaloriforbruk for forskjellige sporter som ski fotball o.l som vises i et søylediagram.. Samtidig lagde vi en kalkulator for energiforbruk... noen andre her som har noen forslag til noe vi "kan" få?..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...