Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i engelsk 2013 (10. trinn)


  

38 stemmer

  1. 1. Hvilken oppgave valgte du på Task 3?

    • 3A
      10
    • 3B
      6
    • 3C
      18
    • 3D
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva gjør dere for å øve disse dagene som vi ikke vet hva tema er?

jeg bare leser bøker, lærer nye ord, jobber litt med grammatikk. bare det :) gjør dere noe annet?

Jeg vet ikke hvordan jeg skal jobbe med gramatikkdelen :p Så jeg bare samler på alt av ark o.l jeg kan finne som nyttig :p Jeg leser "The life of Pi" og så har jeg sett et par filmer med engelsk teksting :) Dessuten vurderer jeg å begynne å skrive på en engelsk novelle/roman :))

Jeg gjør det samme. Nå har jeg gjort ferdig gramatikk-delen, og er usikker på hva jeg skal gjøre. Det jeg har tenkt å gjøre er å skrive en random tekst på engelsk, bare for øvingens skyld. Det kan du jo gjøre, hvis du vil! :)

Det skal jeg gjøre^^

Kva trur dykk tema kan bli?

Eg trur at nokre tema som er ganske sannsynlegt er fridom eller rettigheitar pga. 100 år med stemmerett for kvinner. :)

Det har jeg faktisk ikke tenkt på, men når du sier det.. så er det VELDIG sannsynlig egentlig :p

Vet dere om man garantert får skrive artikkel i del tre, sånn at man bare trenger å øve på å skrive artikkel?

Ingenting er garantert, men det som er det er at du vil få oppgaver slik at du kan velge mellom de skjønnlitterære og de faglitterære ;)

Lenke til kommentar

Åja, ja det samme har jeg gjort, og jeg har også lagret alle dokumenter og gjort alle nettsider om til pdffiler som jeg lagret på en minnepenn.

 

Har gjort det samme. Men har spurt læreren min om minnepinne, hun sa at hun var usikker, men skulle skjekke det opp. Har dere fått lov? :) Foreløpig har jeg gjort det samme som deg, og lagd pdf-filer :w00t:

Lenke til kommentar

Har gjort det samme. Men har spurt læreren min om minnepinne, hun sa at hun var usikker, men skulle skjekke det opp. Har dere fått lov? :) Foreløpig har jeg gjort det samme som deg, og lagd pdf-filer :w00t:

 

Jeg skal spørre om det i morgen. Håper at jeg får lov :)

Lenke til kommentar

Sant det. Jeg fikk 6 i engelsk muntlig, og 6 i engelsk skriftelig. :w00t: Relativt fornøyd med snittet, med hard jobbing. Puh! :confused:

 

Gratulerer med gode karakterer!!

 

Kunne du tenkt deg å legge ut engelsk-tentamen(er) som du har skrevet? Har selv ikke kommet opp i engelsk, men andre kan muligens ha bruk for det. Dessuten liker jeg å lese gode tekster! :)

Lenke til kommentar

Gratulerer med gode karakterer!!

 

Kunne du tenkt deg å legge ut engelsk-tentamen(er) som du har skrevet? Har selv ikke kommet opp i engelsk, men andre kan muligens ha bruk for det. Dessuten liker jeg å lese gode tekster! :)

 

er helt enig med Hhaugh :) plizzz.

Lenke til kommentar

Gratulerer med gode karakterer!!

 

Kunne du tenkt deg å legge ut engelsk-tentamen(er) som du har skrevet? Har selv ikke kommet opp i engelsk, men andre kan muligens ha bruk for det. Dessuten liker jeg å lese gode tekster! :)

er helt enig med Hhaugh :) plizzz.

 

Jo takk! :) Ja, hvis dere har et ønske om det. Da må jeg jakte litt, og skrive dem inn.

Endret av Shopaholic
Lenke til kommentar

Huh? Serriøst. Spurte faglæreren min. I tillegg fikk folk, som hadde norskeksamen ha med minnepinne.. :)

faglæreren min sa at jeg kan ikke ha med minnepenn. Han ville at jeg skal helst skrive ut på papirformat. :( jeg syns at det er så kjipt. og det er urettferdig at noen får, mens andre ikke får :(

Lenke til kommentar

Jeg ikke fikk lov til det :(

 

faglæreren min sa at jeg kan ikke ha med minnepenn. Han ville at jeg skal helst skrive ut på papirformat. :( jeg syns at det er så kjipt. og det er urettferdig at noen får, mens andre ikke får :(

 

Det står i sensorveiledningen at "Alle hjelpemidler er tillatt, bortsett fra Internett og andre verktøy som kan brukes til kommunikasjon".. og du kan ikke kommunisere gjennom en minnepenn så etter reglene er det tillatt med minnepenn... Jeg spurte også faglæreren min for sikkerhets skyld, og hun sa at det er lov med minnepenn, men de går da igjennom hva som er på den i tilfelle du har gjettet deg til hva oppgavene er og har skrevet en ferdig tekst..

Lenke til kommentar

faglæreren min sa at jeg kan ikke ha med minnepenn. Han ville at jeg skal helst skrive ut på papirformat. :( jeg syns at det er så kjipt. og det er urettferdig at noen får, mens andre ikke får :(

 

Helt enig. Vil egentlig påstå at noe med eksamen, er dårlig organisert! :nei: BUUU!

Lenke til kommentar

Har dere som ikke fikk lov med minnepenn prøvd å ta med teksten der det står at "Alle hjelpemidler er tillatt, bortsett fra Internett og andre verktøy som kan brukes til kommunikasjon" ?

Om læreren sier nei, kan dere jo bare vise teksten, de kan vell ikke nekte da? Evt. ta det opp med rektoren?

 

Plus at vi får heftet i morgen, så da har dere mer bevis (står i heftet tror jeg).

Endret av AlexLW
Lenke til kommentar

Det står i sensorveiledningen at "Alle hjelpemidler er tillatt, bortsett fra Internett og andre verktøy som kan brukes til kommunikasjon".. og du kan ikke kommunisere gjennom en minnepenn så etter reglene er det tillatt med minnepenn... Jeg spurte også faglæreren min for sikkerhets skyld, og hun sa at det er lov med minnepenn, men de går da igjennom hva som er på den i tilfelle du har gjettet deg til hva oppgavene er og har skrevet en ferdig tekst..

Jeg tror grunnen til at vi ikke får lov til å ha med minnepenn er at for å hindre at vi tar med ferdigskrevne tekster. men de kan bare sjekke minnepenn før eksamen og sikre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...