Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i engelsk 2013 (10. trinn)


  

38 stemmer

  1. 1. Hvilken oppgave valgte du på Task 3?

    • 3A
      10
    • 3B
      6
    • 3C
      18
    • 3D
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha. Likte ikke de første oppgavene (1 og 2). Men 3 var ikke så ille :)

 

jeg syns det motsatte. oppgave 1 og 2 ikke er så ille. du klarer jo å skrive noe. du trenger ikke tenke så mye.

men... det tredje oppgaven er det verste :( jeg bruker alt for langt tid til tenke

 

Joda, men liker aldri temaene...

 

Hva fikk du i standpunkt i engelsk?

Lenke til kommentar

jeg syns det motsatte. oppgave 1 og 2 ikke er så ille. du klarer jo å skrive noe. du trenger ikke tenke så mye.

men... det tredje oppgaven er det verste :( jeg bruker alt for langt tid til tenke

 

 

 

Hva fikk du i standpunkt i engelsk?

 

Sant det. Jeg fikk 6 i engelsk muntlig, og 6 i engelsk skriftelig. :w00t: Relativt fornøyd med snittet, med hard jobbing. Puh! :confused:

Endret av Shopaholic
Lenke til kommentar

Tenkte det var på tide å ta del i diskusjonen(e) her. Kan tenke meg at årets tema blir like kjedelig som vanlig. Hat, rettferdighet, fremtid eller kommunikasjon kan jeg se for meg som tema. Task 1 tipper jeg blir tilbakemelding på en problemstilling Focus Magazine har utarbeidet, Task 2 en form for analyse av en tekst fra forbredelsesheftet, og Task 3 tørr jeg ikke å tippe på en gang... :)

 

Lurer forresten på en ting. Kan man bringe alle papirer og hefter man vil på eksamensdagen, så lenge de ikke er ferdigskrevne oppgaver? :hmm:

Lenke til kommentar

Kom opp i Engelsk jeg også. Er ekstremt fornøyd siden jeg er halvt britisk :)

 

Har samlet omtrent 25 filer med informasjon, men er det noen som vet om en nedlastbar ordbok? Snakket med læreren min og hun sa at vi fikk lov til å ha med ordbok på minnepenn.

Lenke til kommentar

Sant det. Jeg fikk 6 i engelsk muntlig, og 6 i engelsk skriftelig. :w00t: Relativt fornøyd med snittet, med hard jobbing. Puh! :confused:

 

wow, så bra karakterer i engelsk. da må du være kjempefornøyd for å komme opp i engelsk, ikke sant? gratulerer med de gode karakterene. :)

hva har du snittet? :hmm:

Lenke til kommentar

Kom opp i Engelsk jeg også. Er ekstremt fornøyd siden jeg er halvt britisk :)

 

Har samlet omtrent 25 filer med informasjon, men er det noen som vet om en nedlastbar ordbok? Snakket med læreren min og hun sa at vi fikk lov til å ha med ordbok på minnepenn.

 

da tipper jeg at du snakker engelsk veldig godt, det er ikke problem for deg å skrive på engelsk. :)

hva har du i de filene? kan du legge noen av dem sånn at vi også kan bruke dem i eksamensdagen?

jeg vet ikke det med ordboka. læreren min har sagt at de er veldig strenge med ordbok. så vi ikke får lov til å ha det. men hvis du søker på nettet kan du kanskje finne det du leter etter. :)

 

 

Lurer forresten på en ting. Kan man bringe alle papirer og hefter man vil på eksamensdagen, så lenge de ikke er ferdigskrevne oppgaver? :hmm:

 

du kan ha med alt, så lenge de ikke er ferdigskrevne :)

Lenke til kommentar

da tipper jeg at du snakker engelsk veldig godt, det er ikke problem for deg å skrive på engelsk. :)

hva har du i de filene? kan du legge noen av dem sånn at vi også kan bruke dem i eksamensdagen?

jeg vet ikke det med ordboka. læreren min har sagt at de er veldig strenge med ordbok. så vi ikke får lov til å ha det. men hvis du søker på nettet kan du kanskje finne det du leter etter. :)

 

Har det relativt greit å skrive engelsk ja :wee: men jeg bruker som regel å få 4-5, pga jeg har dritt dårlig fantasi og ikke har tatt i på tentamener haha, men ja skjeldent noen verb, gramatikk eller lignende feil.

 

Noen av filene er registrert til meg fra studienett.no, så jeg kan ikke legge ut de, men her er en liste over de andre filene jeg har samlet opp: https://drive.google.com/folderview?id=0B_voLjcBtY_HNE5fQnMtWkFFSkU&usp=sharing :)

Lenke til kommentar

Tenkte det var på tide å ta del i diskusjonen(e) her.

Kom opp i Engelsk jeg også. Er ekstremt fornøyd siden jeg er halvt britisk :)

Velkommen hit til forumet! :)

 

Med oss har engelsk-forberedelsen stoppet helt opp.... hatt sånn derre "prøve-muntlig" de siste to dagene. Fikk om DNA og arvelære i naturfag. Deilig å bli ferdig med! :wee:

Lenke til kommentar

hva var temaet i norsken da?

Husker ikke hva temaet i fjor var men vi har hatt temaene hope og love, som jeg kan huske.. selvfølgelig på tentamen da.. men:P

 

Forresten, noen som vet om en nettside eller som har et ark om slike ord som høres/uttales likt men skrives forskjellig..

f.eks:

three og tree

to, too og two

hear og here

 

Jeg mener det er litt viktig å huske å skille mellom dem, men husker jo aldri forskjellen selv =P

 

Kom på at jeg faktisk har to sånne ark.. men fant bare ett.. Men skal fortsette å lete, for sånne ordark er veldig nyttige :p

Her er i hvert fall det ene :p :

Homophones.docx

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hva var temaet i norsken da?

Husker ikke hva temaet i fjor var men vi har hatt temaene hope og love, som jeg kan huske.. selvfølgelig på tentamen da.. men:P

 

Forresten, noen som vet om en nettside eller som har et ark om slike ord som høres/uttales likt men skrives forskjellig..

f.eks:

three og tree

to, too og two

hear og here

 

Jeg mener det er litt viktig å huske å skille mellom dem, men husker jo aldri forskjellen selv =P

 

https://docs.google.com/file/d/0B_voLjcBtY_HRHVVdjlqRXBVWUU/edit?usp=sharing Her er en lang liste med "Homonyms"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har det relativt greit å skrive engelsk ja :wee: men jeg bruker som regel å få 4-5, pga jeg har dritt dårlig fantasi og ikke har tatt i på tentamener haha, men ja skjeldent noen verb, gramatikk eller lignende feil.

 

Noen av filene er registrert til meg fra studienett.no, så jeg kan ikke legge ut de, men her er en liste over de andre filene jeg har samlet opp: https://drive.google...SkU&usp=sharing :)

 

samme her :) jeg har også dårlig fantasi og derfor bruker alltid alt for langt tid for å tenke på oppgaven :(

 

Tusen takk for de filene :) de er kjempenyttige :)

Lenke til kommentar

Tenkte det var på tide å ta del i diskusjonen(e) her. Kan tenke meg at årets tema blir like kjedelig som vanlig. Hat, rettferdighet, fremtid eller kommunikasjon kan jeg se for meg som tema. Task 1 tipper jeg blir tilbakemelding på en problemstilling Focus Magazine har utarbeidet, Task 2 en form for analyse av en tekst fra forbredelsesheftet, og Task 3 tørr jeg ikke å tippe på en gang... :)

 

Lurer forresten på en ting. Kan man bringe alle papirer og hefter man vil på eksamensdagen, så lenge de ikke er ferdigskrevne oppgaver? :hmm:

 

Alle hjelpemidler er tillatt, utenom mobil. Har spurt læreren min om det ca. 100 ganger nå. Så da stemmer nok det :)

Lenke til kommentar

Med oss har engelsk-forberedelsen stoppet helt opp.... hatt sånn derre "prøve-muntlig" de siste to dagene. Fikk om DNA og arvelære i naturfag. Deilig å bli ferdig med! :wee:

 

hvordan gikk det? var det vanskelig tema?

jeg hadde også prøve-muntlig. jeg kom opp i norsk og fikk om krigslyrikk. det var veldig vanskelig å finne informasjon om temaet og i tillegg syns jeg at det var så kjedelig oppgave. men gikk bra til slutt og jeg fikk 5er. ble ganske fornøyd. :w00t:

 

Kom på at jeg faktisk har to sånne ark.. men fant bare ett.. Men skal fortsette å lete, for sånne ordark er veldig nyttige :p

Her er i hvert fall det ene :p :

Homophones.docx

takk for listet :)

Lenke til kommentar

wow, så bra karakterer i engelsk. da må du være kjempefornøyd for å komme opp i engelsk, ikke sant? gratulerer med de gode karakterene. :)

hva har du snittet? :hmm:

 

Ganske fornøyd, ja. Snittet er jo basert på alt du gjør, men eksamen er 1 dag. Failer du den gangen, har karakteren røket. Jeg har 5,7 i snitt, hard jobbing (glad det er over). :)

Lenke til kommentar

Ganske fornøyd, ja. Snittet er jo basert på alt du gjør, men eksamen er 1 dag. Failer du den gangen, har karakteren røket. Jeg har 5,7 i snitt, hard jobbing (glad det er over). :)

 

så bra :) gratulerer med den. du må ha virkelig jobbet hard for å få det til :)

hvilken linje skal du ta neste år? :hmm: du kan jo gå hvor du vil med det høye snittet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

så bra :) gratulerer med den. du må ha virkelig jobbet hard for å få det til :)

hvilken linje skal du ta neste år? :hmm: du kan jo gå hvor du vil med det høye snittet.

 

Takk skal du ha. Ja, jobbet mer enn du aner. :) Skal gå studiespesialiserende, skal gå på katedralen. Drømmen er å bli lege, men tingen er da å opprettholde snittet. Ikke alltid lett :confused:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...