Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i engelsk 2013 (10. trinn)


  

38 stemmer

  1. 1. Hvilken oppgave valgte du på Task 3?

    • 3A
      10
    • 3B
      6
    • 3C
      18
    • 3D
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk skal du ha. Ja, jobbet mer enn du aner. :) Skal gå studiespesialiserende, skal gå på katedralen. Drømmen er å bli lege, men tingen er da å opprettholde snittet. Ikke alltid lett :confused:

 

jeg skal også gå til studiespesialisering og vil fortsette studiet med medisin :)

Lenke til kommentar

5 er kjempe bra! Man kommer inn, hvor enn man vil med 5.

 

 

 

Ooooh, sammentreff! Skal du gå på katedralen (Feks Oslo Katedralskolen, hvis de har en sånn der du bor?) :)

 

tusen takk! jeg jeg tror nok at jeg kommer inn :)

jeg har tenk å studere i NTNU :)

 

5 i snitt er jo rævdårlig! Forøvrig har jeg 4, 9 :( Og jeg trodde jeg hadde nokså bra..

 

4,9 er kjempebra, du må være stolt :)

Lenke til kommentar

tusen takk! jeg jeg tror nok at jeg kommer inn :)

jeg har tenk å studere i NTNU :)

 

 

 

4,9 er kjempebra, du må være stolt :)

 

Da tenker du på Trondheim, eller ? Min drøm er også NTNU, men om jeg kommer inn i Bergen ol, sier jeg ja, så lenge det er Norge. Har ikke særlig lyst til å studere i utlandet. Men min søster skal forøvrig ta medisinutdanning, i Norge. Men tror hun vil inn i Oslo.. :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå må ikke dere som har under 5,5 i snitt føle at dere gjør det rævdårlig, det er sykt bra, og sikrer dere plass på hvilken som helst linje på videregående. Likedan med snitt som 4,9 :new_woot:

 

Forresten, prøver å få det oppklart: Er det lov å ta med ferdigskrevne tekster? Litt forskjellige signal her :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da tenker du på Trondheim, eller ? Min drøm er også NTNU, men om jeg kommer inn i Bergen ol, sier jeg ja, så lenge det er Norge. Har ikke særlig lyst til å studere i utlandet. Men min søster skal forøvrig ta medisinutdanning, i Norge. Men tror hun vil inn i Oslo.. :hmm:

ja, jeg vil studere i Trondheim. du kommer inn sikkert, siden du er så flink.

Lenke til kommentar

Nå må ikke dere som har under 5,5 i snitt føle at dere gjør det rævdårlig, det er sykt bra, og sikrer dere plass på hvilken som helst linje på videregående. Likedan med snitt som 4,9 :new_woot:

 

Forresten, prøver å få det oppklart: Er det lov å ta med ferdigskrevne tekster? Litt forskjellige signal her :p

 

Min lærer sier ja. Har spurt en annen lærer, som forøvrig har vært lærer i 30 år. Begge sier at ALT er lov, utenom kommuniserende gjenstander.

 

ja, jeg vil studere i Trondheim. du kommer inn sikkert, siden du er så flink.

 

Takk skal du ha. Har ganske stor tro på at du kommer inn også! :) Alt handler om intiativ, noe du har mye av, ifølge intrykket mitt!

Endret av Shopaholic
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Forresten, prøver å få det oppklart: Er det lov å ta med ferdigskrevne tekster? Litt forskjellige signal her :p

 

du kan ha med tidligere tentamensbesvarelsene dine, men ikke nye ferdigskrevne tekster som ble skrevet før eksamensdagen og har noe med temaet å gjøre. læreren vår sa at det er for å hindre juks, fordi du kan få foreldrene skrive en god tekst og levere den på eksamensdagen. :)

Lenke til kommentar

Min lærer sier ja. Har spurt en annen lærer, som forøvrig har vært lærer i 30 år. Begge sier at ALT er lov, utenom kommuniserende gjenstander.

 

Det har også jeg hørt, men det er litt teit at skolen da ikke bare åpner for kun ikke-kommuniserbare nettsider som wikipedia og SNL og sånt..

Lenke til kommentar

Det har også jeg hørt, men det er litt teit at skolen da ikke bare åpner for kun ikke-kommuniserbare nettsider som wikipedia og SNL og sånt..

Du får jo vite hva temaene er, så du kan jo bare laste ned de wikipedia-sidene du tror blir relevante? :)

 

Wikipedia har en kjempeflott funksjon der du kan laste ned sider som pdf-er. I fjor (tentamen) lagde jeg en mappe på minnebrikka mi, der jeg hadde artikler om HeLa-celler, om filmen, og om selve frk. Lacks. :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du får jo vite hva temaene er, så du kan jo bare laste ned de wikipedia-sidene du tror blir relevante? :)

 

Wikipedia har en kjempeflott funksjon der du kan laste ned sider som pdf-er. I fjor (tentamen) lagde jeg en mappe på minnebrikka mi, der jeg hadde artikler om HeLa-celler, om filmen, og om selve frk. Lacks. :D

 

Smart, men jeg spurte læreren min om det var lov med minnepinne. Hun sa at hun skulle skjekke dette opp. Er det noen som vet om dere har fått lov? :)

Lenke til kommentar

Smart, men jeg spurte læreren min om det var lov med minnepinne. Hun sa at hun skulle skjekke dette opp. Er det noen som vet om dere har fått lov? :)

jeg skal spørre læreren om det mandag. men det var noen som sa at det er lov, men kanskje de sjekker den før eksamen :)

jeg håper at vi får lov til det, fordi det er mange filer og tekster jeg skal ta med meg til eksamen :)

Endret av ja takk
Lenke til kommentar

Smart, men jeg spurte læreren min om det var lov med minnepinne. Hun sa at hun skulle skjekke dette opp. Er det noen som vet om dere har fått lov? :)

 

Vi fikk lov til å ha med minnepinne. Vi fikk også fortalt at vi kan ha med absolutt alle hjelpemidler som ikke kommuniserer, og heller ikke oversetter norsk til engelsk eller vice-versa.

Lenke til kommentar

jeg skal spørre læreren om det mandag. men det var noen som sa at det er lov, men kanskje de sjekker den før eksamen :)

jeg håper at vi får lov til det, fordi det er mange filer og tekster jeg skal ta med meg til eksamen :)

 

Ja, jeg håper på det samme. Men hvis det blir et nei, så kopierer jeg tekstene mv ut :)

 

Vi fikk lov til å ha med minnepinne. Vi fikk også fortalt at vi kan ha med absolutt alle hjelpemidler som ikke kommuniserer, og heller ikke oversetter norsk til engelsk eller vice-versa.

 

Så bra. Da håper jeg at jeg får et JA :)

Lenke til kommentar

Er det slik at elektronisk ordbok er OK, mens oversettelsesprogram (som Google Translate) ikke er det? :huh:

 

Hvor kan man laste ned slike ordbøker? Har en murstein av en ordbok hjemme, men en ordbok på minnebrikka hadde vert LANGT mer praktisk! :grin:

 

Fant en grei ordbok på tpb (Concise Oxford English Dictionary 11th Edition) men den krever at du laster ned en .exe fil som kan kreve administrator id på skole-pc'ene, men skal prøve neste uke og se om det går!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...