Gå til innhold

Nå kommer videoreklame på din Facebook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaha. Videoer med reklame som er uforholdsmessig lang i forhold til klippet som normalt vises og i tillegg starter automatisk er årsaken til at jeg blokkerer videoer - og "artikler" med kun video - på sider som dagbladet.no. Synd å miste noe innhold, og at selskaper ikke tjener på meg, men sånn er det. Sponsorer som har plaget meg på slikt vis, forsøker jeg også unngå i det daglige om mulig.

 

At penger må tjenes og at det finnes reklame finner jeg fullstendig akseptabelt og blokkerer heller ikke hva jeg finner uforstyrrende eller relevant. Facebook er nyttig for meg, men det er allerede mer enn nok irritasjonsmomenter med "anbefalte sider"; video i tillegg kan fort bli dråpen for både meg og andre med lik tankegang. Hvor langt tør selskapene strekke seg etter inntjening før kundene forsvinner - og selskapene dermed?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøper bestemt ikke produkter som påprakkes i reklamer med mindre det er noe jeg var ment å kjøpe i forkant av reklamen.

 

Det meste som er verd å kjøpe får man lyst på uten reklame og jeg har allerede mer enn nok fra før til at jeg trenger å kjøpe allverden. Jo mindre jeg kjøper desto bedre.

 

Jeg vet hva jeg vil ha og trenger ingen, spesielt rekalame, til å fortelle meg hva jeg skal kjøpe.

 

Krev heller et fornuftig beløp for å bruke nettsteder jevnlig slik at man kan velge bort reklamen og eventuelt ha reklame på sider man besøker få ganger i løpet av et år. Det er feks tilfeller hvor radiokanaler har latt lytterne gå sammen og kjøpe opp reklamespottene slik at kanalen ble reklamefri under store deler av sendingen.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg pleier å skru av adblock på visse nettsted som jeg gjerne vil støtte, (hardware.no f.eks) men når reklamen blir så gjennomtrengende og irriterende, er det bare på sin plass at vi forbrukere må gjøre noe med det og det blir bare enda verre når disse nettstedene begynner å sutre over at vi foretrekker å blokkere nettreklame. (*kremt*Hardware.no*kremt*)

I stedet for å blokkere alt av reklame uansett, kan du jo selektivt blokkere reklame som er uforholdsmessig plagsom. Hvis siden har reklame tilpasset brukerne og som ikke bryter med design, osv., tjener siden (og de som reklamerer) penger. Om webstedet ikke har en designer med hjerne og/eller ikke velger reklame med omhu, så kan reklamen på den siden bli null. Et rettferdig system som belønner god opplevelse og straffer dårlige.

 

Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg bryr meg så mye. Blir det plagsom, finner jeg (og sikkert resten av verden) en annen tjeneste å bruke i stedet. Facebook er 100% frivillig.

 

For mange er det ikke 100% frivillig. Stadig flere benytter facebook som primærkanalen for informasjonsformidling, som skoler og jobb.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Adblock!Jeg har ikke tv og ser nesten ikke på tv i det heletatt fordi jeg ikke er interresert i all den reklame skiten. Pluss at jeg liker å følge mitt eget skjema da...Men ja, Adblock, internett er sååå mye bedre plass med det installert.
Det er rart at kommersiell TV fortsatt eksisterer. Skjønner ikke at folk frivillig ser på reklame. Jeg kastet TV-en min i 2007, og har aldri angret. Norges eneste brukbare kanal finner jeg uansett gratis på nettet.

 

Reklamene er jo der slik at vi får tid til å drite :p Personlig syns jeg TV fortsatt er sjarm, særlig når internett er proppfullt med DRM-drit.

Lenke til kommentar

Eg bruker Chrome med Adblock plus. Har aldri sett en eneste reklame på youtube. Visste ikkje at det fantes før eg leste det her :green:

Og du har heller ikke gått glipp av noe. Jeg får installere AdBlock, jeg også.

Og der forsvant reklamen :w00t: !

Endret av ronron25
Lenke til kommentar

Facebook er bare såå 2009. Halve gamlehjemmet er jo med der nå og prater det frempå til den andre halvdelen.

 

Ungdommen er lei. Medlemskapet på FB er omtrent som medlemskapet i statskirka. De fleste har en konto der - fordi de ikke har giddet å melde seg ut ennå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Adblock og flashblock er fine greier, bar en huske å slå det av på nettsider en faktisk støtter, har ikke adblock på youtube, siden jeg 90% av tiden ser på video til kanaler jeg støtter og så langt jeg veit miste de også inntekter igjennom adblock.

 

noscript er også must have vis en ikke allerede har det, mindre på grunn av reklame, men mer pga sikkerhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...