Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har rett i at proprietære løsninger ikke ganger forbrukerne i det lange løp. Det er synd, men sånn er det nå en gang. Er motparten noe bedre da? Mantle er vel ikke akkurat åpent det heller.

Vil anbefale deg å lese en av oppsummeringene fra AMDs APU13-event, de har ikke lagt inn sperrer for at Nvidia skal kunne lage sin løsning for Mantle og ifølge DICE er det faktisk svært ønskelig om Nvidia gjør det.

Jeg var rimelig positivt overrasket selv etter å ha lest den oppsummeringen ;)

 

Nå har Nvidia PhysX, CUDA, G-sync, SHIELD, 3DVision, og TXAA som er proprietært for Nvidia uten at det egentlig er noen god grunn for det, AMD har kommet med Forward+, Global Illumination, TressFX, og nå Mantle som alle er åpne løsninger som Nvidia også kan nyttegjøre seg.

 

Jeg har KUN kjøpt nVidia kort så lenge jeg kan huske og kommer nok til å gjøre det i tiden som kommer uansett hva prisen er. Kommer nok aldri til å vurdere AMD heller...hehe, rart med det å være fanboy...

Hver sin smak, personlig mener jeg det bare er Shadowplay, Geforce Experience, og HBAO+ som har vært bra av alt Nvidia har kommet med de siste fem åra :hm:

Jeg er ingen AMD-fanboy, men jeg er misliker sterkt måten Nvidia holder på.

 

Enig med dere begge. Jeg trodde faktisk det var Ti helt til jeg hadde lest et stykke ut i artikkelen. Men da hadde jeg allerede linket til den her inne :blush:

Sier litt om hvor stor forskjellen er mellom 780 Ti og standard 780, og understreker igjen hvorfor jeg mener at 780 Ti er rent tull inntil Kingpin Edition og lignende kommer på markedet.

Lenke til kommentar

 

Hver sin smak, personlig mener jeg det bare er Shadowplay, Geforce Experience, og HBAO+ som har vært bra av alt Nvidia har kommet med de siste fem åra :hm:

Jeg er ingen AMD-fanboy, men jeg er misliker sterkt måten Nvidia holder på.

 

Sier litt om hvor stor forskjellen er mellom 780 Ti og standard 780, og understreker igjen hvorfor jeg mener at 780 Ti er rent tull inntil Kingpin Edition og lignende kommer på markedet.

Ganske enig, proprietært er ikke ønskelig i det hele tatt. Syns dog G-Sync virker lovende, håper vi får tak i en skjerm her snart.

 

Bestilte meg et 780 Ti Classy i dag, bestillingsvare foreløpig. Håper vi får tak i et par kort før jul!

Lenke til kommentar
--

Sier litt om hvor stor forskjellen er mellom 780 Ti og standard 780, og understreker igjen hvorfor jeg mener at 780 Ti er rent tull inntil Kingpin Edition og lignende kommer på markedet.

 

Vet ikke riktig hyva du mener med "lignende", men faktum er at EVGA selv sier Kingpin ikke er noe gunstig som "brukskort".

Sitat dominik fra EVGA : "Generally the King Pin card is built for Extreme Overclocking with face or LN2, under normal usage there is no need for this edition because you would not gain extra performance compared to a normal classified under air or water. As long as you do not want to break world records with LN2 it is not worth to go for the Kingpin Edition! Only if you want to collect it."

Lenke til kommentar

 

Vet ikke riktig hyva du mener med "lignende", men faktum er at EVGA selv sier Kingpin ikke er noe gunstig som "brukskort".

Sitat dominik fra EVGA : "Generally the King Pin card is built for Extreme Overclocking with face or LN2, under normal usage there is no need for this edition because you would not gain extra performance compared to a normal classified under air or water. As long as you do not want to break world records with LN2 it is not worth to go for the Kingpin Edition! Only if you want to collect it."

Har ikke helt oversikt over navnene siden jeg ikke følger så nøye med, jeg mente kort som Classified og Lightning altså som kommer med en solid økning i klokkefrekvenser fra standardmodellene og også har bedre overklokkingspotensiale.

Lenke til kommentar

Det hadde vært bedre å gjøre det til en åpen standard i likhet med displayport slik at flere kunne blitt med på moroa...

Med en lavere inngangspris hadde ikke den psykologiske bindingen til Nvidia vært like sterk, så det er med god grunn at de velger å ta høy pris for G-sync.

 

Nvidia blir mer og mer likt Apple mener jeg, de fortsetter med å introdusere proprietære løsninger på problemer det burde være åpne løsninger for og de markedsfører seg mer og mer på navnet Geforce enn det kortene faktisk tilbyr... Hvordan noen kan mene at de foretrekker Nvidia over andre alternativer skjønner jeg virkelig ikke, selv TWIMTBP-programmet ser ut til å ha blitt redusert til et mål om å stappe mest mulig Nvidia-spesifikke teknologier inn i spillene framfor å forbedre grafikken på noen god måte.

 

Selvfølgelig skulle jeg ønske det var en åpen løsning, jeg bare tenkte hva som hadde vært best for nVidia. Hvis gsync er så bra som de skal ha det til, ville det ikke ha vært bedre å fått det ut til mange? Men igjen, er vel mange som kjøper det asap pga merkenavnet så.

Lenke til kommentar

Var ganske lite, ganske seint ja. ^^

 

Fordelen med kortet er jo at du kan bruke det som en ekstra radiator når du ikke belaster skjermkortet. :p

Ja, kanskej man til og med kunne droppet å hatt radiator fullstendig, og bare brukt skjermkortet for å kjøle ned CPU også. :rofl:

 

Den lille radiatoren for å kjøle skjermkort og CPU? :eek: Regner med at dette blir din nye løsning, eller hva Andrull? :wee:

Lenke til kommentar

En ting som er helt sikkert er at Nvidia har strålende kundeservice. Har nå sittet i telefonen i nesten 2 timer for å prøve å få løst problemet jeg har med Nvidia surround og foreløpig ingen løsning så han skal bruke kvelden og dagen i morgen før han ringer meg opp igjen og forhåpentligvis har han løsningen.

 

Problemet er som så at når jeg setter opp surround og klikker Apply så skal man egentlig bli videresendt til et nytt vindu slik at man kan sette oppløsninger og endre bezel konfigurasjon og lignende, men 2 av mine skjermer går bare i svart så jeg får ikke gjort noe av dette. Når jeg igjen da starter maskinen på nytt fungerer forøvrig surround, men med en elendig oppløsning. Irritert meg over dette i en lang stund nå så godt å se at ekspertene hos Nvidia ikke skjønner hva som er feilen heller, vi har vel mer eller mindre prøvd alt som er å prøve med forskjellige kabler og det som er så blir spennende å høre hva han finner ut.

Lenke til kommentar

En ting som er helt sikkert er at Nvidia har strålende kundeservice. Har nå sittet i telefonen i nesten 2 timer for å prøve å få løst problemet jeg har med Nvidia surround og foreløpig ingen løsning så han skal bruke kvelden og dagen i morgen før han ringer meg opp igjen og forhåpentligvis har han løsningen.

 

Problemet er som så at når jeg setter opp surround og klikker Apply så skal man egentlig bli videresendt til et nytt vindu slik at man kan sette oppløsninger og endre bezel konfigurasjon og lignende, men 2 av mine skjermer går bare i svart så jeg får ikke gjort noe av dette. Når jeg igjen da starter maskinen på nytt fungerer forøvrig surround, men med en elendig oppløsning. Irritert meg over dette i en lang stund nå så godt å se at ekspertene hos Nvidia ikke skjønner hva som er feilen heller, vi har vel mer eller mindre prøvd alt som er å prøve med forskjellige kabler og det som er så blir spennende å høre hva han finner ut.

Du har identiske skjermer regner jeg med?

Lenke til kommentar

Det er jeg fullstendig klar over, men det skal ikke være noe problem å sette det opp egentlig. Så lenge alle mine skjermer standard kjører på 1920x1080 så skal det egentlig ikke veldig mye hokus pokus til for at det skal fungere. Det var som han inderen jeg pratet med fra Nvidia sa at selv om den ene skjermen jeg har er annerledes så skal det egentlig være veldig enkelt å sette det opp.

Endret av - Rudi
Lenke til kommentar

Da fikk jeg nettopp en mail fra Nvidia med en løsning som fungerte veldig bra!

 

1. Download the "DispRegEdit.exe" tool from this incident to your local system. The tool is attached to this case so just go to the file area to download. This tool will take you directly to the registry location where all the graphics drivers registry entries are stored.
2. Run the "DispRegEdit.exe" tool. It should bring up the registry editor and take you directly to the location where all the NVIDIA driver settings are store.
3. Create a new key by right-clicking on the right-hand pan of the registry editor window and then select "New" > "DWORD (32-bit Value".
4. Label the name of the new key as "OverrideIGSyncPolCheck".
5. Once key has been created, double click the new key and then add the "1" to Value data area. Click OK to save.
6. Restart Windows.
7. Once back in Windows try enabling surround again.
Lenke til kommentar

 

Da fikk jeg nettopp en mail fra Nvidia med en løsning som fungerte veldig bra!

 

1. Download the "DispRegEdit.exe" tool from this incident to your local system. The tool is attached to this case so just go to the file area to download. This tool will take you directly to the registry location where all the graphics drivers registry entries are stored.

2. Run the "DispRegEdit.exe" tool. It should bring up the registry editor and take you directly to the location where all the NVIDIA driver settings are store.

3. Create a new key by right-clicking on the right-hand pan of the registry editor window and then select "New" > "DWORD (32-bit Value".

4. Label the name of the new key as "OverrideIGSyncPolCheck".

5. Once key has been created, double click the new key and then add the "1" to Value data area. Click OK to save.

6. Restart Windows.

7. Once back in Windows try enabling surround again.

 

Kult! Denne burde vært klistret i første post i surround tråden :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...