Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)


Anbefalte innlegg

Kom med resultater da på overklokk ^^

 

Jeg fikk ikke gjort så mye etter jeg fikk flasha kortene da klokken nærmet seg halv 3. Har såvidt begynt å ta opp dette med overklokking etter nesten 10år uten stasjonær PC så må sette meg inn i BIOS osv.

 

Jeg fikk klokka CPU'n til 4,4Ghz med intel extreme tuning utility (default spenning) og kortene til 1200/7300 med Precision X og tok en fire strike test (Extreme vel å merke) og fikk ca 10 000 poeng men fikk ikke tatt en ordtlig stresstest av skjermkortene.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting er at det enne Ti kortet har "kun" en ASIC på 54% mens det andre har 79% så vet ikke hvor gode oppsettet er til å klokke. Trodde når man kjøpte SuperClock versjoner så fikk man kort med "gode" ASIC nummer.

 

Nå er det jo flere meninger om hvor "viktig" ASIC nummeret er men ja...litt skuffet over det enne kortet.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Fabrikkoverklokkede skjermkort er helt unødvendige å kjøpe. De er sjelden sortert ut til å være noe bedre enn andre. De kjører bare en kjapp økning i frekvens før de shippes ut. Tar du mer eksklusive saker, hvor de har brukt mer tid og er bedre egnet til overklokking så tror jeg de muligens henter ut bedre brikker. F.eks EVGA Classified.

ASIC på 54 % er skikkelig lavt ja XD, men ville nok muligens gjort det bra med flytende nitrogen. ^^

Lenke til kommentar

dagen update :D

 

Flere bilder av godsaken EVGA GTX 780 TI CLASSIFIED K|NGP|N Edition

Core: 1280MHz :)

http://www.guru3d.com/news_story/evga_geforce_gtx_780_ti_kingpin_edition_graphics_card.html

YEY! Hvor har du 1280 core fra? Ser det ikke jeg.

3 GB VRAM HER OGSÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :wallbash:

 

EDIT:

http://videocardz.com/48216/evga-launch-geforce-gtx-780-ti-kingpin-edition-6gb-ram

= 6gb vram.

 

Her: = 3gb vram.

 

Originally Posted by RPGgamesplayer viewpost.gif
The KingPin Card will have 3GB VRAM but will have be clocked @ 1280MHz

according to a guy in a german forum, he said that before videocardz and co posted it, that there will be a KingPin Edition 780 Ti, so it might be true what he is saying.

This is what he said:

 

Name: EVGA GTX 780 TI CLASSIFIED K|NGP|N Edition

Core: 1280MHz

VRAM: 3Gb

TDP: Unlimited

Voltage: Unlimited

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Nias. :)

MEN! Snart trengs det virkelig en ny standard. Hvorfor i all verdens dager trenger man 22!! kabler/ledere til skjermkortet når du like greit kunne hatt to. Du sparer plass, ser bedre ut, og blir billigere for både produsent og forbruker. XD

 

Da hadde JEG i hvert fall spart meg for å lage en konverter som konverterer 16 slike små kabler til to. :p

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Nias. :)

 

MEN! Snart trengs det virkelig en ny standard. Hvorfor i all verdens dager trenger man 22!! kabler/ledere til skjermkortet når du like greit kunne hatt to. Du sparer plass, ser bedre ut, og blir billigere for både produsent og forbruker. XD

 

Da hadde JEG i hvert fall spart meg for å lage en konverter som konverterer 16 slike små kabler til to. :p

Tykkere kabler er stivere, jeg skjønner ikke hvorfor det vil være et fremskritt :p

På en annen side kunne de gjerne kuttet kabeltallet ned litt

Lenke til kommentar

Tykkere kabler er stivere, jeg skjønner ikke hvorfor det vil være et fremskritt :p

På en annen side kunne de gjerne kuttet kabeltallet ned litt

Kan fortsatt ha tynne/tynnere interne ledere i kabelen, og fleksibel isolasjon ville nok fikset biffen.

Og vi snakker ikke om det helt store kobberarealet uansett.

 

Lett å strekke opp kabler og forhindre kabelsalat også. :)

Lenke til kommentar

Jeg har flashet 5 stk, så mulig jeg kan gjelpe :)

Hei. Jeg trenger faktisk litt hjelp. Har flashet 780 kortet mitt med en av skyn3t sine bioser og redigert i cfg filene i afterburner for å få låst opp grensen på 1.212 v. I afterburner så kan jeg stille opp til 1300mv nå MEN når jeg leser mv i Hw-info eller gpu Z så står det at maks mv under load har vært 1.212. Vil ha mer mv :) ! Eller leser gpu z eller hwinfo feil?

Endret av oivindwold
Lenke til kommentar

Støtter 780 Ti quad sli i hele tatt? Trodde dette var forbeholdt Titan. Vanlig 780 støtter ikke mer enn 3.

GTX 780 Ti støtter faktisk Quad-SLI ja.

 

The GeForce GTX 780 Ti supports SLI with up to four cards (confirmed by NVIDIA). This then makes the GTX Titan and GTX 780 Ti the only highest-end products from NVIDIA that can use quad-SLI as the GTX 780 non-TI only supports Triple-SLI.

Kilde.
Lenke til kommentar

Hei. Jeg trenger faktisk litt hjelp. Har flashet 780 kortet mitt med en av skyn3t sine bioser og redigert i cfg filene i afterburner for å få låst opp grensen på 1.212 v. I afterburner så kan jeg stille opp til 1300mv nå MEN når jeg leser mv i Hw-info eller gpu Z så står det at maks mv under load har vært 1.212. Vil ha mer mv :) ! Eller leser gpu z eller hwinfo feil?

 

Man finner fort ut om man har nok "volt" hvis man klarer høyere overklokk enn vanlig "volt", og skjermkortet blir varmere :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Man finner fort ut om man har nok "volt" hvis man klarer høyere overklokk enn vanlig "volt", og skjermkortet blir varmere :)

http://www.3dmark.com/3dm11/7607879

 

Klarte akkurat 1300mhz i 3d mark 11 mot ca 1240/1230 før. Så det betyr vel at hwinfo og gpu z leser feil og afterburner er rett da? Steikj. Er ganske fornøyd hvis det er stabilt på 1300. Har ikke testet høyere enda. Mv er ifølge AB 1.275 nå.

Endret av oivindwold
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...