Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Titan har ganske lave frekvenser, og var ikke mye bedre ytelse da. :-P

Med en SMX mindre (som jeg/vi tror 780Ti vil ha), så trenger 780Ti å ha ca 15-20 % høyere klokkefrekvenser om det skal yte ca 10% bedre.

 

Dette gir 780Ti ca 960-1000MHz standard kjernefrekvens og tilsvarende økning i minne og boost frekvens. På ingen måte noe stort sjokk i sådann, og fullt mulig. :-)

Lenke til kommentar

6GB hørtes litt tvilsomt ut ja. Bedre ytelse OG 6GB minne til 780 pris... hmm for godt til å være sant, og for mye minne til å passe særlig godt til å være et kort som skal gi bedre pris/ytelse.

Vi vet jo allerede at Nvidia er voldsomt opptatt av å eie toppen av GPU-markedet så de kan maksimalisere profitten sin, dette har jo vært tilfelle siden tidenes morgen.

Kan forestille meg at det virker bedre for Nvidia å selge et 780 Ti som slår R9 290X på alle måter, slik at kundene ikke har en eneste grunn til å velge 290X utenom pris, 6GB er derfor en selvfølge ettersom 3GB er for lite og en ujevn minnekonfigurasjon er uønsket for et slikt kort.

 

Med en SMX mindre (som jeg/vi tror 780Ti vil ha), så trenger 780Ti å ha ca 15-20 % høyere klokkefrekvenser om det skal yte ca 10% bedre.

Det er ikke alltid ytelsen skalerer lineært med antall SMXer, det er svært sjelden dette er tilfelle og Titan yter definitivt ikke 1/6 bedre enn 780 per MHz i spill.

Lenke til kommentar

Vi vet jo allerede at Nvidia er voldsomt opptatt av å eie toppen av GPU-markedet så de kan maksimalisere profitten sin, dette har jo vært tilfelle siden tidenes morgen.

Kan forestille meg at det virker bedre for Nvidia å selge et 780 Ti som slår R9 290X på alle måter, slik at kundene ikke har en eneste grunn til å velge 290X utenom pris, 6GB er derfor en selvfølge ettersom 3GB er for lite og en ujevn minnekonfigurasjon er uønsket for et slikt kort.

 

Det er jo greitt nok, men hvis Nvidia virkelig vil "knekke" 290X på alle måter, så kan de ikke ha en mye høyere pris enn 780, litt ja, men ikke nært opptil Titan. Og gjør de det, vil de jo skyte seg selv i foten da det ikke vil være en kjeft som vil kjøpe Titan mer når 780 Ti leverer mye bedre ytelse til en lavere pris. Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Vi vet jo allerede at Nvidia er voldsomt opptatt av å eie toppen av GPU-markedet så de kan maksimalisere profitten sin, dette har jo vært tilfelle siden tidenes morgen.

Kan forestille meg at det virker bedre for Nvidia å selge et 780 Ti som slår R9 290X på alle måter, slik at kundene ikke har en eneste grunn til å velge 290X utenom pris, 6GB er derfor en selvfølge ettersom 3GB er for lite og en ujevn minnekonfigurasjon er uønsket for et slikt kort.

 

 

Det er ikke alltid ytelsen skalerer lineært med antall SMXer, det er svært sjelden dette er tilfelle og Titan yter definitivt ikke 1/6 bedre enn 780 per MHz i spill.

Nei, det er jo greit. Derfor jeg satte 5-10% for en SMX. Som jo er ganske stor varianse og det må du vel være enig i er for ille. Ok kanskje så lite som 4%, men poenget er jo at det ikke er store problemet for dem å øke frekvensen slik at det overgår Titan. :-)
Lenke til kommentar

Medium er fin grafikk det, og sikkert noe 580k-klarer, men ikke forvent noe topp ytelse. Mente 480-kortet mitt klarte noe ala 50-60 FPS ved 1080p, men fikk bare testet en dag med skikkelig prosessor. (med i5 750 @3,5 GHz så fikk jeg rundt 20 FPS, mens jeg fikk fjernet falskehalsen helt med 3930K)

Er også avhengig av oppløsning (jeg testet mest på 2560x1440), hvor jeg bare fikk rundt 40 FPS.

Lenke til kommentar

Medium er fin grafikk det, og sikkert noe 580k-klarer, men ikke forvent noe topp ytelse. Mente 480-kortet mitt klarte noe ala 50-60 FPS ved 1080p, men fikk bare testet en dag med skikkelig prosessor. (med i5 750 @3,5 GHz så fikk jeg rundt 20 FPS, mens jeg fikk fjernet falskehalsen helt med 3930K)

 

Er også avhengig av oppløsning (jeg testet mest på 2560x1440), hvor jeg bare fikk rundt 40 FPS.

 

 

 

GTX 480 med 850MHz og i5 3570K på 5000MHz klarte BF4 Beta sømløst på medium, var fint 80-90FPS.

 

Klarer nok high med en annen CPU og litt høyere klokk på GPU.

 

Ergo, GTX 580, gjerne litt overklokket, med en overklokket i5 2500K klarer det fint på 1080P.

Lenke til kommentar

Ser prisene har gått ned en del. Anbefaler dere å bestille et EVGA780 Classified nå som prisen har gått ned? Eller blir det en merkbar stor forskjell mellom vanlig 780 og Ti? Tenker jeg blir å klokke litt på kortet hvis jeg kjøper det.

vurderer selv en classy ;) det er et forum her for classy. Kortet ser ut som et meeeget godt kjøp.

selv skal eg vente til 780 ti kommer ut,

 

men nå ligger

GIGABYTE GTX780 hos supersmart.....for 3599 kr. hehe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...