Gå til innhold

Test: Asus GeForce GTX 650Ti BOOST DirectCU II OC SLI x 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg etterlyser fps analyse. for innafor et sekund skjer det veldig mye mer en bare antall frames de klarer å presse ut. 40fps som bør regnes som spillbart, kan fint se hakkete ut om den halvparten av tiden viser 5 frames. jeg mener at fps bør kombineres med maks antall ms en frame vises.edit: jeg ser jeg brukte veldig mange ord på å etterlyse det samme som post over :p

 

"As of May 2012, with the latest release of hardware and drivers from nVidia and AMD, AMD's Radeon HD 7000 series is severely more affected by micro stuttering than nVidia's GeForce 600 Series. In tests performed in Battlefield 3, a configuration with two GeForce GTX 680 in SLi-mode showed a 7% variation in frame delays, compared to 5% for a single GTX 680, indicating virtually no micro stuttering at all. A configuration with two Radeon HD 7970 in CrossFireX-mode, on the other hand, showed an 85% variation in frame delays, compared to 7% for a single card, indicating large amounts of micro stuttering. These results are reflected in the perceptual experience when looking at the outputted video" <- sakset fra wikipedia

 

Source: http://www.sweclockers.com/recension/15381-geforce-gtx-690-varldens-snabbaste-grafikkort/18

  • Liker 1
Lenke til kommentar

kan dere ikke snart begynne å teste litt for oss som driver med fotografering og video også ... ikke bare spill ... disse testene sier ikke mye om kortene er bra i sli for bruk med premiere eller PS eller LR eller DxO ...

... eller andre liniære videoredigeringsverktøy som benytter seg av gpu til f.eks. rendering av film ...

Hadde vært okay for den delen av oss som leser på HW som har andre interesser enn spilling ...

 

Spurt før, aldri opplevd ... så takk hvis dere gjør ... bare en gang ...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"As of May 2012, with the latest release of hardware and drivers from nVidia and AMD, AMD's Radeon HD 7000 series is severely more affected by micro stuttering than nVidia's GeForce 600 Series. In tests performed in Battlefield 3, a configuration with two GeForce GTX 680 in SLi-mode showed a 7% variation in frame delays, compared to 5% for a single GTX 680, indicating virtually no micro stuttering at all. A configuration with two Radeon HD 7970 in CrossFireX-mode, on the other hand, showed an 85% variation in frame delays, compared to 7% for a single card, indicating large amounts of micro stuttering. These results are reflected in the perceptual experience when looking at the outputted video" <- sakset fra wikipedia

 

Source: http://www.sweclocke...e-grafikkort/18

 

så om man snur litt på tallene så stuttrer sli ~25% mer en ikke sli :p

men dette er kun et spill og en spillmotor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var jo litt interessant dette. Oppgraderte selv forholdsvis nylig fra GT 260 til GTX 660, og det er jo litt moro om jeg kan få såpass inderlig ytelse ved å bare kjøpe et til, dersom behovet melder seg.

 

Forøvrig, må man ha to identiske, eller kan man ha ett fra f.eks. Gigabyte og ett fra ASUS?

Lenke til kommentar

Var jo litt interessant dette. Oppgraderte selv forholdsvis nylig fra GT 260 til GTX 660, og det er jo litt moro om jeg kan få såpass inderlig ytelse ved å bare kjøpe et til, dersom behovet melder seg.

 

Forøvrig, må man ha to identiske, eller kan man ha ett fra f.eks. Gigabyte og ett fra ASUS?

 

du kan ha forskjellige merker. det funker helt problemfritt. men da vil de stille seg etter det skjermkortet som har lavest frekvens.

 

si du har gigabyte som har en klokkefrekvens på 1050mhz , og asus'en har 895mhz, så vil de BEGGE kjøre på 895mhz, helt til du klokker dem opp til dit du vil ha dem.

Lenke til kommentar
jeg etterlyser fps analyse. for innafor et sekund skjer det veldig mye mer en bare antall frames de klarer å presse ut. 40fps som bør regnes som spillbart, kan fint se hakkete ut om den halvparten av tiden viser 5 frames. jeg mener at fps bør kombineres med maks antall ms en frame vises.edit: jeg ser jeg brukte veldig mange ord på å etterlyse det samme som post over :p
"As of May 2012, with the latest release of hardware and drivers from nVidia and AMD, AMD's Radeon HD 7000 series is severely more affected by micro stuttering than nVidia's GeForce 600 Series. In tests performed in Battlefield 3, a configuration with two GeForce GTX 680 in SLi-mode showed a 7% variation in frame delays, compared to 5% for a single GTX 680, indicating virtually no micro stuttering at all. A configuration with two Radeon HD 7970 in CrossFireX-mode, on the other hand, showed an 85% variation in frame delays, compared to 7% for a single card, indicating large amounts of micro stuttering. These results are reflected in the perceptual experience when looking at the outputted video" <- sakset fra wikipediaSource: http://www.sweclockers.com/recension/15381-geforce-gtx-690-varldens-snabbaste-grafikkort/18

Bf3 er en av de spillene som kjører best i SLI. Jeg har ett gtx 590 og fra nå av blir det singel gpu for alle penngene. Er sykt lei av alle issues med SLI. Ikke verdt det

 

Lenke til kommentar

du kan ha forskjellige merker. det funker helt problemfritt. men da vil de stille seg etter det skjermkortet som har lavest frekvens.

 

si du har gigabyte som har en klokkefrekvens på 1050mhz , og asus'en har 895mhz, så vil de BEGGE kjøre på 895mhz, helt til du klokker dem opp til dit du vil ha dem.

 

Akkurat på det punktet er cfx bedre enn sli.

 

Hvert kort beholder sin klokkefrekvens.

Lenke til kommentar

Ok, nå ble jeg virkelig i tvil. 1 stk GTX 670 koster ca. like mye som 2 stk GTX 650Ti Boost. SLI-oppsettet yter (i følge denne testen) bedre enn GTX 670, men det er så mange av dere som skriver negative ting om SLI (Betadrivere og microstuttering osv) at jeg ikke klarer å bestemme meg...

Lenke til kommentar

SLI x 2? SLI er vel to skjermkort, og SLI x 2 blir vel da egentlig fire skjermkort, eller?

 

SLI er bare teknologien som brukes. SLI med 3 kort er også SLI, så det virker naturlig å benevne det SLI x 2 for å spesifisere at det er 2 kort som brukes, og ikke 3 eller 4.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Sliter med å se logikken bak SLI. Du har skjermkort som glatt klarer å spille alle spill som finnes uten problemer. Men noen velger altså å fordele denne oppgaven til to kort, og forventer at dette skal bli en sømløs oppgradering.

 

SLI = to (eller flere til å gjøre én oppgave). Det blir litt som å forvente at to midt-på-treet jenter suger deg bedre enn én av de aller peneste jentene du kan tenke deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

jeg etterlyser fps analyse. for innafor et sekund skjer det veldig mye mer en bare antall frames de klarer å presse ut. 40fps som bør regnes som spillbart, kan fint se hakkete ut om den halvparten av tiden viser 5 frames. jeg mener at fps bør kombineres med maks antall ms en frame vises.

 

edit: jeg ser jeg brukte veldig mange ord på å etterlyse det samme som post over :p

 

Utstyr for slikt som dette koster veldig veldig mye. Det blir litt urealistisk at HW.no skal gå til anskaffelse av slikt. De kunne vel referert til PcPer sine tester, men det blir bare referering, ikke noe HW selv fant ut under testing :p

Lenke til kommentar

Sliter med å se logikken bak SLI. Du har skjermkort som glatt klarer å spille alle spill som finnes uten problemer. Men noen velger altså å fordele denne oppgaven til to kort, og forventer at dette skal bli en sømløs oppgradering.

 

SLI = to (eller flere til å gjøre én oppgave). Det blir litt som å forvente at to midt-på-treet jenter suger deg bedre enn én av de aller peneste jentene du kan tenke deg.

 

Det blir det jo alldeles ikke. Det blir heller som at to 5/10 jenter suger deg, men så finner du ut i ettertid at den ene hadde herpes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en som har ca 2500 å rutte med, får en vanvittig godt utbytte sammenlignet med et Titan-kort.

 

Når det gjelder nytten av SLi kan det diskuteres.... Det er vel ikke tiltenkt den gjengse PC-bruker, men heller den som er litt "over middels interessert". Husker selv at mine Matrix 5870 i CF spilte skjorta av et GTX 580 for ikke å snakke om forgjengeren 480. Morsomt var det, men dog ikke mer enn ca 60 % ytelsesøkning og dobbelt så mye bråk fra viftene : ))

 

Men skaleringen har vel krysset 80% siden den gang, så en åpenbar gevinst er det jo og hente, ihvertfall for de som er så ekstreme å kjører 3 eller flere skjermer.

 

Men som en annen nevnte her oppe, så burde testpanelet henge litt mer med i svingene hva gjelder testprosedyrer.

http://techreport.com/review/24635/today-mid-range-graphics-cards-in-bioshock-infinite

Her er en utførlig test av de siste budsjettkortene, dog med sikte på siste Bioshock.

 

FPS er ikke alt. Hjelper ikke om det går i 120 FPS, hvis du i løpet av dette ene sekundet har 2-5 av bildene som bruker mer enn 25 mS hver seg på å bli gjødsla ut på skjermen... Sammenhengen og jevnheten på flyten av alle disse bildene innenfor 1 sekund er også avgjørende.......

I dette tilfellet med 120 FPS, bør hvert nye bilde komme i en hastighet tilsvarende 7-9 mSek (8,33333 eksakt)..

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...