Gå til innhold

Test: Asus GeForce GTX 650Ti BOOST DirectCU II OC SLI x 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel ser ikke ut som den klarer å slå ut overklokket GTX titan :tease: .

Men prisen blir vel i minstefall en del billigere. ca 3000 kr mot 7000 kr som jeg betalte.

 

Man får faktisk 5 slike skjermkort og en flaske whisky til prisen av ett Titan, så nei, det er ikke akkurat sammenlignbart...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

jeg etterlyser fps analyse. for innafor et sekund skjer det veldig mye mer en bare antall frames de klarer å presse ut. 40fps som bør regnes som spillbart, kan fint se hakkete ut om den halvparten av tiden viser 5 frames. jeg mener at fps bør kombineres med maks antall ms en frame vises.

 

edit: jeg ser jeg brukte veldig mange ord på å etterlyse det samme som post over :p

Endret av kjeLL//
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde vert kult og sett oppsett med 4 veis sli og et dedikert physic x kort. i mot 2x680 kort og et dedikert physic x kort :D

kjører et 680kort med dedikert physic x kort og hadde planer om og kjøre 2 veis sli med 680 kort men er kansje et bedre alternativ og kjøre 4 veis sli med Asus GeForce GTX 650Ti BOOST 2GB :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

SLI x 2? SLI er vel to skjermkort, og SLI x 2 blir vel da egentlig fire skjermkort, eller?

 

SLI står for Scalable Link Interface, og er altså bare navnet på grensesnittet. Selv om det kanskje sier seg selv at det er snakk om to kort, skader det heller ikke å presisere det :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

SLI står for Scalable Link Interface, og er altså bare navnet på grensesnittet. Selv om det kanskje sier seg selv at det er snakk om to kort, skader det heller ikke å presisere det :)

Nvidia har egne navn for hver løsning:

SLI (680 SLI)

Three-way SLI (3x680 SLI)

Quad SLI (690 SLI)

Four-way SLI (4x680 SLI)

 

Man trenger ikke presisere antall kort når det er forskjellige navn på teknologien avhengig av antall kort installert.

 

EDIT:

Må også påstå at konklusjonene deres er svært merkelige:

650 Ti kan ikke kjøres i Three-Way SLI, kortet har nemlig bare en SLI-finger.

Ved å kjøpe denne løsningen har man ingen oppgraderingsmulighet annet enn å kjøpe nye langt dyrere

SLI er fortsatt ikke en perfekt teknologi, microstutter (ja, det eksisterer fortsatt og det er nå testmetoder for å oppdage slikt) og behovet for jevnlige BETA-driveroppdateringer er ikke mulig å fikse fullstendig.

 

Hadde vert kult og sett oppsett med 4 veis sli og et dedikert physic x kort. i mot 2x680 kort og et dedikert physic x kort :D

kjører et 680kort med dedikert physic x kort og hadde planer om og kjøre 2 veis sli med 680 kort men er kansje et bedre alternativ og kjøre 4 veis sli med Asus GeForce GTX 650Ti BOOST 2GB :D

Det er kun 660 Ti og oppover som støtter three- og four-way SLI. Et dedikert PhysX-kort vil 99% av tida stå i ro og tvinne tommeltotter, med mindre du har brukt opp alle SATA-, DDR3-, og PCIe x16-spor i maskinen er det bedre å bruke penga på annet enn dedikert PhysX-kort ;)

Endret av arni90
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mon tro om ikke en verdig oppgradering av stuePC hvor det i dag sitter et AMD HD6870 vil være et 650Ti. Prisen er jo absolutt hyggelig og siden jeg spiller lite, men ønsker muligheten i 1080p, så bør det være et godt alternativ.

 

Ser at GTX660 og GTX660Ti er noe forskjellig priset. Vil det da bety at ytelsen er såpass mye bedre på et Ti kort? Litt ute av dette her, så tilbakemeldinger blir satt stor pris på :)

Lenke til kommentar

Mon tro om ikke en verdig oppgradering av stuePC hvor det i dag sitter et AMD HD6870 vil være et 650Ti. Prisen er jo absolutt hyggelig og siden jeg spiller lite, men ønsker muligheten i 1080p, så bør det være et godt alternativ.

 

Ser at GTX660 og GTX660Ti er noe forskjellig priset. Vil det da bety at ytelsen er såpass mye bedre på et Ti kort? Litt ute av dette her, så tilbakemeldinger blir satt stor pris på :)

http://www.techpowerup.com/reviews/Inno3D/iChill_GTX_650_Ti_Boost/26.html

Tror du bør vurdere noe litt kraftigere enn 650 Ti Boost for en verdig oppgradering ;)

 

660 Ti er såpass mye høyere priset fordi det leverer 10-15% bedre ytelse og 660 er toppen av pris/ytelse for Nvidia.

Lenke til kommentar

Hmmm... Jeg har vært på utkikk etter et alternativ til å oppgradere min 2 x 5870 en stund nå, men har ikke funnet noe som kan erstatte de enda uten at jeg må ut med veeeeeldig mange tusen. Jeg får 8500 poeng med kortene på standard stock, uten overklokk. 2600kr for 1500poeng mer er ikke vits i.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt at folk bruker SLI / Crossfire løsninger som en slags budsjettløsning. Om du har kjøpt et relativt kraftig skjermkort, trenger ekstra ytelse og ikke har råd til eller ønsker å bytte ut hele kortet så kan det kanskje være logisk å supplementere med et kort ekstra for å få litt ekstra boost i ytelse uten å måtte punge ut dyre dommer for å erstatte det kortet du allerede har

 

Men å kjøpe 2x GTX 650 Ti BOOST fordi det gir mer ytelse for pengene virker temmelig lite logisk om du spør meg, da investerer du i en løsning som ikke kan ekspanderes videre (støtter jo maks 2x kort i SLI) og du har allerede skaffe en løsning som vil ha potensielle problemer med microstuttering, AFR tearing og er helt avhengig av spill med god SLI skalering noe som gjerne krever at du til enhver tid kjører på de siste tilgjengelige BETA driverne.

 

 

Gikk nylig fra GTX 690 (SLI) til GTX Titan, som er en degradering på 10-20% i ytelse men ting føles jo faktisk bedre i spill som Far Cry 3 osv med alt på maksimale innstillinger. Rene FPS tall er på ingen måte alt, og jeg kjøper stort sett alltid et av de kraftigere single GPU løsningene på markedet, om det så på papiret gir litt dårligere ytelse for pengene og vurderer å eventuelt å sulpementere med et kort til ved nød om det ikke finnes noen logiske alternativer på markedet som lar meg slippe SLI / Crossfire.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

jeg etterlyser fps analyse. for innafor et sekund skjer det veldig mye mer en bare antall frames de klarer å presse ut. 40fps som bør regnes som spillbart, kan fint se hakkete ut om den halvparten av tiden viser 5 frames. jeg mener at fps bør kombineres med maks antall ms en frame vises.edit: jeg ser jeg brukte veldig mange ord på å etterlyse det samme som post over :p

 

Jeg forsto ikke posten over, så din var veldig hjelpsom :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...