Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Får ikke pinget ipadresser men er på nett...?


Anbefalte innlegg

Jeg kjører en 50Mbit fiberlinje franTelenor med deres vanlige router (Zyxel P2812). Jeg har en HP pc som kjører problemfritt (Google dns), en Ativ Smart PC som fungerer smertefritt (automatisk DNS), Androidtelefon (Galaxy S3) som kjører smertefritt, og en Asus N73 som plutselig har fått det for seg at nettet skal være veldig tregt. Det er like ille på Google DNS og på automatisk DNS. Restart hjelper ikke. Den har fungert fint inntil nylig. Den faller ut, laster sider ufullstendig, lagger i opptil flere minutter, lagger på e-post, men Skype kjører problemfritt, i hvertfall chat. Noen ide om hvorfor akkurat denne maskinen skal henges ut og ikke de andre? Den kjører W7/64. Det gjør også HP-en. Ativen kjører W8\32.

 

EDIT Mer info utover i tråden.

Endret av Snickers-is
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører en 50Mbit fiberlinje franTelenor med deres vanlige router (Zyxel P2812). Jeg har en HP pc som kjører problemfritt (Google dns), en Ativ Smart PC som fungerer smertefritt (automatisk DNS), Androidtelefon (Galaxy S3) som kjører smertefritt, og en Asus N73 som plutselig har fått det for seg at nettet skal være veldig tregt. Det er like ille på Google DNS og på automatisk DNS. Restart hjelper ikke. Den har fungert fint inntil nylig. Den faller ut, laster sider ufullstendig, lagger i opptil flere minutter, lagger på e-post, men Skype kjører problemfritt, i hvertfall chat. Noen ide om hvorfor akkurat denne maskinen skal henges ut og ikke de andre? Den kjører W7/64. Det gjør også HP-en. Ativen kjører W8\32.

 

har samme laptop

 

Asus N73S kjøpt august 2011 17,3"

 

har du noe brannmur aktivert? sånn "programblocker" opplegg?

Lenke til kommentar

Jeg glemte å si at jeg ikke merker noen forskjell på IE og Chrome.

 

kan hende du har fått en trojansk hest eller annet virus på pc?

 

skjedde med meg for noen år siden. begynte med internett..så programmer. så windows. siste gnag eg fikk den pc på tok 6 timer xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...