Gå til innhold

Illuminati = underholdning


Anbefalte innlegg

Jeg har sett en del videoer på youtube i det siste som omtaler illuminati, NWO, og slikt.

Det er fantastisk underholdende, men er det kun det det er ment som?

Jeg spør sikkert et spørsmål som en hel haug andre har spurt før, men er det noen som kan gi et handfast svar på hva illuminati er eller er det bare et luftslott for lett påvirkelige psykisk syke?

 

 

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=42N6LrEpPyI

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er opphavet til de aller fleste konspirasjonsteoriene som florere idag rundt "Illuminati":

http://en.wikipedia....inatus!_Trilogy

Ganske artig, men relativt "tungt" materiale etter min mening. Av nyere litteratur er vel denne http://en.wikipedia....gels_%26_Demons noe av det som i svært stor grad har bidratt til opprettholdelse og spredning av mystikken og konspirasjonsteoriene rundt "Illuminati".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

lluminati eksisterer ennå, det er ikke noen "konspirasjonsteori" Som de politisk korrekte gjerne vil prøve å trøste seg selv med.

Illuminati har i flere århundrer jobbet for å oppnå sitt mål, og det er en ny verdensorden og en verdensregjering ledet av dem selv med deres "gud" satan, på toppen.

 

http://adventofdeception.com/history-illuminati-freemasonry-weishupt-albert-pike/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det gjorde jeg, en idiotisk side som er like vag i beskrivelsen av denne såkalt organisasjonen som alle andre sider.

 

Jeg kan ikke noensinne huske å ha sett, lest, eller hørt noen forklare HVA det er slags organisasjon og hvem den isåfall består av.

Spør jeg nå om hvem personene er så får jeg vel til svar: noen hemmelige mektige mennesker...

Om de er hemmelige så hadde vel ingen visst om de? :lol:

Lenke til kommentar

lluminati eksisterer ennå, det er ikke noen "konspirasjonsteori" Som de politisk korrekte gjerne vil prøve å trøste seg selv med.

Illuminati har i flere århundrer jobbet for å oppnå sitt mål, og det er en ny verdensorden og en verdensregjering ledet av dem selv med deres "gud" satan, på toppen.

 

http://adventofdeception.com/history-illuminati-freemasonry-weishupt-albert-pike/

 

Til å ha så mye makt og ressurser er dem sannelig lite effektive

Lenke til kommentar

Til å ha så mye makt og ressurser er dem sannelig lite effektive

 

Nei, de er tvertimot svært smarte og effektive, noe som bla de fleste her på forumet er beviser for. iluminati har jo klart å skjule seg så godt at de fleste tror de ikke eksisterer og tror at det bare eren "konspirasjonsteori, selv om illuminati har infiltrert samfunnet på de fleste områder.

 

Den beste måten for en forholdsvis liten organisasjon på verdensbasis, er jo å overbevise folk om at de ikke eksisterer, for så å innfiltrere samfunnene og jobbe tålmodig mot målet på den måten.

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når man er i et land som USA som hadde fundament i individuell frihet og liten stat, og hvor trenden i senere tiår har gått mot mere politi, mer kontroll og mye større stat samt dårlig utvikling sosialt, mye disinfo i media, og generelt paranoia til alt, så er det ikke rart at ett konsept som the Illuminati fyller et tomrom - "hvorfor skjer dette"? spør man seg selv, og faen heller det virker som de på toppen kynisk misbruker og stjeler fra de som ikke har økonomisk kraft.

 

Det er så utrolig mye som har gått galt i det moderne samfunnet. Både intelligens, regjeringens rolle i samfunnet, økonomisk makt som styrer alt, dummere og mindre informerte innbyggere, bare fjås og tull i media, og det virker som det bare blir verre. Hvem vet eller kan i det hele tatt prøve å definere eller forklare hva som foregår? Det eneste jeg kan se er at de rike blir rikere, og samfunnet globalt sett blir atomisert, fragmentert, akkurat som en statskapitalistisk økonomi støtter. Alle personer, naturlige ressursjer og aktiviteter har blitt økonomiske, på en eller annen måte. Mennesker er en ressurs, man har sikkert laget formler for å kalkulere en persons verdi. Koblet med hovedsaklig en kaotisk og uoversiktlig kultur så leter man etter struktur og forståelse, og man må henge seg på en forklaring eller så mister man fotholdet og ender opp i en slags kulturell vertigo. Jeg tror Illuminati gir noen man kan skylde på, og man føler man har en forståelse av hva som skjer i/med samfunnet. Edit: Samt man kan bli jævlig forbanna å få ut sinnet som man føler.

Endret av b3ta
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nicida, det er ikke så snilt sagt. Jeg vil legge til at her i Norge har vi vært heldige fordi vi føler ikke som innbyggere at vi har mistet all individuell makt, vi har ikke blitt overkjørt av øknomiske og statlige krefter, samt vi er ikke så opptatt av individuell frihet som de er i USA. De kommer fra en helt annen kultur og historie, og man må ha forståelse for det syntes jeg. Jeg tror mange der føler at den store øknomiske og statlige maskinen tar all makten vekk fra dem, og denne maskinen blir en fiende. Hvis det går så langt her i Norge, og vanlige folk blir fattige og mister sosial sikkerhet, så kan det skje her også...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, de er tvertimot svært smarte og effektive, noe som bla de fleste her på forumet er beviser for. iluminati har jo klart å skjule seg så godt at de fleste tror de ikke eksisterer og tror at det bare eren "konspirasjonsteori, selv om illuminati har infiltrert samfunnet på de fleste områder.

 

Den beste måten for en forholdsvis liten organisasjon på verdensbasis, er jo å overbevise folk om at de ikke eksisterer, for så å innfiltrere samfunnene og jobbe tålmodig mot målet på den måten.

 

Du tror kanskje illuminati er effektive men det er ingen ting i forhold til de grønne mennene fra Mars. Det er jo dette forumet ett bevis på, da de fleste tror disse bare er oppspinn, selv om de har infiltrert samfunnet på de fleste områder.

 

Den beste måten for en forholdsvis liten organisasjon på verdensbasis, er jo å overbevise folk om at de ikke eksisterer, for så å innfiltrere samfunnene og jobbe tålmodig mot målet på den måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nicida, det er ikke så snilt sagt. Jeg vil legge til at her i Norge har vi vært heldige fordi vi føler ikke som innbyggere at vi har mistet all individuell makt, vi har ikke blitt overkjørt av øknomiske og statlige krefter, samt vi er ikke så opptatt av individuell frihet som de er i USA. De kommer fra en helt annen kultur og historie, og man må ha forståelse for det syntes jeg. Jeg tror mange der føler at den store øknomiske og statlige maskinen tar all makten vekk fra dem, og denne maskinen blir en fiende. Hvis det går så langt her i Norge, og vanlige folk blir fattige og mister sosial sikkerhet, så kan det skje her også...

 

Det er ikke ment frekt, det er fakta

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...