Gå til innhold

Samletest: Smartmobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke nødvendig å være så obsternasig. Hvis du absolutt vil ha noe å lese på, kan du ta en titt på denne artikkelen fra PCworld http://www.pcworld.c...urity-risk.html

 

ps. leser ikke itavisen.

Bit9 says that 72 percent of all Android apps in the Google Play market request access to at least one potentially risky permission. For example, 42 percent request access to GPS location data, 31 percent want access to phone number and phone call history, and 26 percent ask for permission to access personal information. Bit9 discovered 285 apps that use 25 or more system permissions.

 

Dette er ting som mer eller mindre er bygget inn i alle apps på iTunes, det er nok neppe farlig og blir heller ikke misbrukt. Leser du artikkelen så gir jo ikke den inntrykk til så stor fare.

 

Det ligger også forklaring rundt på nett hvorfor apps krever disse tillatelsene og svare er ofte ganske logisk og enkelt. Akkurat som på Windows, så skal du være relativt uforsiktig for å klare å få virus eller lignende. Så den artikkelen bygger ikke godt oppunder argumentet ditt. Prøv gjerne igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg synes Blackberryen virker MYYYYEEE mer spennende enn det samme gamle Android-kjøret. ørten hundre gigaherz cpu og 40 tommers skjerm gir ikke nødvendigvis en bra mobiltelefon. Den skal passe i lomma, ha bra batteritid, bra kamera og være enkel å bruke. Der tror jeg BB har en kjempemobil ute akkurat nå. Jeg har ennå til gode å se en Androidmobil med et bra kamera. De tar som regel OK bilder, men på video blir det ofte hakking og dårlig flyt.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Tror ikke du har forstått poenget, raring. Er det du som er kanskje 14 her? Orker ikke diskutere , vi blir aldri ferdig. Kos deg med htc.

Du forsvarer ikke telefonen engang ved å kritisere hva som er bedre. Istedet spiller du mer på fornærmelser ved å kalle meg raring.. Spør du meg så er du ufattelig rar ved å bare skrive kort masse skvip som ikke har noe med saken å gjøre :)

 

Det er tydeligvis vanskelig for de som skal gå for Xperia Z å innse at HTC One faktisk har gjort en bedre jobb.. Hva er det å grine over? Kan man ikke ta av hatten, Å klappe for at andre også har klart å gjøre en bra jobb? Makan å utspekulerte tvangsynte enkelte personer er..

 

Selv var jeg fastbestemt på å kjøpe Sony Xperia Z og ingenting kunne slå den trodde nå jeg.. Helt til jeg bestemte meg å sjekke ut denne HTC One og der så man fort at den hadde en god del ting som var bedre. Jeg tenkte bare enkelt at for samme prisen så får man faktisk en bedre telefon.

Alle omtalene jeg så foretrakk One over Xperia Zen. Rett og slett fordi den leverer bedre på de samme punktene.

 

http://www.youtube.com/watch?v=0HKL_p5rZUc

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bit9 says that 72 percent of all Android apps in the Google Play market request access to at least one potentially risky permission. For example, 42 percent request access to GPS location data, 31 percent want access to phone number and phone call history, and 26 percent ask for permission to access personal information. Bit9 discovered 285 apps that use 25 or more system permissions.

 

Dette er ting som mer eller mindre er bygget inn i alle apps på iTunes, det er nok neppe farlig og blir heller ikke misbrukt. Leser du artikkelen så gir jo ikke den inntrykk til så stor fare.

 

Det ligger også forklaring rundt på nett hvorfor apps krever disse tillatelsene og svare er ofte ganske logisk og enkelt. Akkurat som på Windows, så skal du være relativt uforsiktig for å klare å få virus eller lignende. Så den artikkelen bygger ikke godt oppunder argumentet ditt. Prøv gjerne igjen!

 

Apps i iOS må kjøre i sandbox, så det er klart sikkerheten er bedre der. Men som det viser seg gang på gang så er det ingenting som er sikkert, ting er bare mindre sikkert en andre. Men så obsternasig som du er, så er det ikke vits å bruke mer krefter på å få deg til å forstå noe så enkelt. Så jeg lar det ligge ved det. :)

 

Kom forresten over denne på fremsiden av dagbladet. http://www.dagbladet.no/2013/04/13/nyheter/innenriks/hacking/datasikkerhet/informasjonsteknologi/26647793/

Lenke til kommentar

Du forsvarer ikke telefonen engang ved å kritisere hva som er bedre. Istedet spiller du mer på fornærmelser ved å kalle meg raring.. Spør du meg så er du ufattelig rar ved å bare skrive kort masse skvip som ikke har noe med saken å gjøre :)

 

Det er tydeligvis vanskelig for de som skal gå for Xperia Z å innse at HTC One faktisk har gjort en bedre jobb.. Hva er det å grine over? Kan man ikke ta av hatten, Å klappe for at andre også har klart å gjøre en bra jobb? Makan å utspekulerte tvangsynte enkelte personer er..

 

Selv var jeg fastbestemt på å kjøpe Sony Xperia Z og ingenting kunne slå den trodde nå jeg.. Helt til jeg bestemte meg å sjekke ut denne HTC One og der så man fort at den hadde en god del ting som var bedre. Jeg tenkte bare enkelt at for samme prisen så får man faktisk en bedre telefon.

Alle omtalene jeg så foretrakk One over Xperia Zen. Rett og slett fordi den leverer bedre på de samme punktene.

 

 

La de kjøpe Xperia Z så får du ha HTC One'n din i fred, mens alle andre er inne å leker med telefonen i dusjen sammen med Swang.

Endret av TheWaveable
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Tror ikke du har forstått poenget, raring. Er det du som er kanskje 14 her? Orker ikke diskutere , vi blir aldri ferdig. Kos deg med htc.
Du forsvarer ikke telefonen engang ved å kritisere hva som er bedre. Istedet spiller du mer på fornærmelser ved å kalle meg raring.. Spør du meg så er du ufattelig rar ved å bare skrive kort masse skvip som ikke har noe med saken å gjøre :)Det er tydeligvis vanskelig for de som skal gå for Xperia Z å innse at HTC One faktisk har gjort en bedre jobb.. Hva er det å grine over? Kan man ikke ta av hatten, Å klappe for at andre også har klart å gjøre en bra jobb? Makan å utspekulerte tvangsynte enkelte personer er..Selv var jeg fastbestemt på å kjøpe Sony Xperia Z og ingenting kunne slå den trodde nå jeg.. Helt til jeg bestemte meg å sjekke ut denne HTC One og der så man fort at den hadde en god del ting som var bedre. Jeg tenkte bare enkelt at for samme prisen så får man faktisk en bedre telefon.Alle omtalene jeg så foretrakk One over Xperia Zen. Rett og slett fordi den leverer bedre på de samme punktene.http://www.youtube.com/watch?v=0HKL_p5rZUc

 

Ta en titt på denne du. http://www.youtube.com/watch?v=JpDi95S-PJ8

Så ser du om Htc har gjort en bedre jobb enn Sony eller ikke. Synes det er dårlig at du skryter av htc`en så mye uten å være sikker på det. OBS. Se nøye på videoen,spesielt på vinteren, skal snø være hvit eller skal den være som Htc viser.

 

Lenke til kommentar

Ta en titt på denne du. http://www.youtube.com/watch?v=JpDi95S-PJ8

Så ser du om Htc har gjort en bedre jobb enn Sony eller ikke. Synes det er dårlig at du skryter av htc`en så mye uten å være sikker på det. OBS. Se nøye på videoen,spesielt på vinteren, skal snø være hvit eller skal den være som Htc viser.

Selvfølgelig har HTC gjort en bedre jobb nå er du bare teit ved å vise EN video (Og så skal den liksom sette standarden?!), At farger kanskje framstår en smule bedre på videoen kan ha alt med hvilket kamera som filmet det.

 

Det er tusenvis av forskjellige kamera her i verden. Det kan være kameraer som får HTC One til å se bedre ut også. Såpass skjønner vel du.. Slutt å drit deg ut da! Alle syns HTC One skjermen er bedre.

 

Det står rett og slett svart på hvitt hvilke kontrastverdier skjermen kjører med og den er utrolig lyssvak iforhold til HTC One som får fram gode farger, Skikkelig lysnivå og bra kontrast. Xperia Z skjermen er lavkvalitets.

 

Bare se hvor utrolig lyssvak skjermen er iforhold. Den har rett og slett vaskede ut farger i tillegg! Skjermen på Xperia Z burde vært mye bedre.

http://www.youtube.com/watch?v=yWDiVS5yvh8

 

Så ikke kom her å vis EN video og tro at den har vunnet på skjerm, For det er det ingen som kjøper. Du mener jeg skryter men du kan slutte å drite deg ut nå, For jeg konstaterer kun fakta. Xperia Z fortjener ikke noe annet enn andreplassen. Den kan ikke slå like hardt på stortromma med specs som HTC One i det hele tatt. Espen Swang you fail ;)

 

edit:

Sånn seriøst så syns jeg dere med Xperia Z som mener den er bedre på skjerm kan gå inn i dusjen med Espen Swang og leke sammen mens dere kikker på telefonen eller stå ute i kulda og regn å bli våte mens dere monger på telefonen :)

 

I TILLEGG TIL:

 

screen has low viewing angles

weird placement for speaker

gets finger prints easy

video can get choppy

unimpressive battery

square design is uncomfortable to hold

soft buttons feel weird

camera takes a long time to open

 

Disse problemene eksisterer ikke engang på HTC One :)

Endret av Plizket
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apps i iOS må kjøre i sandbox, så det er klart sikkerheten er bedre der. Men som det viser seg gang på gang så er det ingenting som er sikkert, ting er bare mindre sikkert en andre. Men så obsternasig som du er, så er det ikke vits å bruke mer krefter på å få deg til å forstå noe så enkelt. Så jeg lar det ligge ved det. :)

 

Kom forresten over denne på fremsiden av dagbladet. http://www.dagbladet...ologi/26647793/

 

Applikasjoner i Android er også sandboxed, just so you know.. Hver applikasjon kjører som en egen bruker med egen UID og hver applikasjon har sitt eget Dalvik VM... Sploiter du en app har du tilgang til systemet i kontekst av den applikasjonen, med de rettighetene applikasjonen har, intet mer.

Endret av Untouchab1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg regna med at HTC One skulle kapre heller seieren.

Jeg også. Den har sånn IR-sender som Xperia ikke har, det er bare såå fett, man kan bruke den som fjernkontroll. Også følger det med noen kule HTC-apps som Xperia ikke har som er skikkelig nyttig å ha. Også er den frest ut i tre timer, skikkelig kvalitet, altså. Dumme amobil som ikke valgte telefonen jeg liker best, det betyr så mye for meg å ha den beste mobilen i amobils øyne!! Xperia Z er vanntett, men det er det, liksom. Hvem trenger vel vanntett uansett? Det regner jo aldri i Norge. Fy søren, altså. Skal sende en mail til TV2 og Amobil.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle ønske Amobil også kunne gå over til Disqus, for dette diskusjonsformuet her er ikke veldig bra. Høpløst å følge tråden.

Fullstendig OT her, men kan ikke la være å spørre om du har eierinteresser i Disqus? På hvilken måte er det håpløst å følge tråden her? Denne type forum er mye bedre enn Disqus etter min mening.

Lenke til kommentar

Jeg også. Den har sånn IR-sender som Xperia ikke har, det er bare såå fett, man kan bruke den som fjernkontroll. Også følger det med noen kule HTC-apps som Xperia ikke har som er skikkelig nyttig å ha. Også er den frest ut i tre timer, skikkelig kvalitet, altså. Dumme amobil som ikke valgte telefonen jeg liker best, det betyr så mye for meg å ha den beste mobilen i amobils øyne!! Xperia Z er vanntett, men det er det, liksom. Hvem trenger vel vanntett uansett? Det regner jo aldri i Norge. Fy søren, altså. Skal sende en mail til TV2 og Amobil.

Enten så ville jeg tro at du er homo, At du har ett anfall eller at det er på tide at du går og griner til mammaen din. Eller kanskje en del av alt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Seriøst... Kanskje andre som har Liam Neeson & Poerce Brosnan til avatar burde sjekke homo-nivået sitt...

Ufyselig tone på deg forresten.

Det er ikke akkurat jeg som holder meg off topic og drar inn at avatar er avgjørende for en mobiltråd ;)

 

Når han er ufyselig så får han ufyselighet tilbake. Så ikke kom her og lek kjepphøy med avataren din som er konstruert for kun deprimering. Det funker ikke her, Han var ufyselig først.

 

haha dagens, avatar har alt og si for en diskusjon :D

 

edit: Det staves "Pierce" forresten ;)

Endret av Plizket
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faktisk så ville jeg tro du er veldig deprimert sånn som du holder på nå og bruker en slik avatar :)

Hva er vitsen i å være såpass off-topic som du er nå? Tenk om alle hadde vært som deg?

Du sprer bare bullshit, Og det syns jeg vi må få en stopper på ;)

 

Ville det ikke vært bedre om at du forteller isåfall hva som er bedre med HTC One enn Xperia Z og omvendt.. enn at du oppfører deg som en total jerkoff når du er knapt forelsket i Xperia Z eller HTC One :tease:

 

seriøst skjerp deg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...