Gå til innhold

Samletest: Smartmobiler


Anbefalte innlegg

Hvorfor får Xperia Z førsteplassen over HTC One?Jeg regnet med at HTC One framstår som en bedre telefon.. Det å si at kameraet på Xperia Z er å overdrive en smule..Sammenlignet med One og Samsung S3 er bildet veldig svakt på skarpe detaljer. HTC One har en mye bedre byggekonstruksjon, Greit at Xperia Z er vanntett men den er ikke freset av CNC maskin ut av aluminumsblokk heller.. HTC One er mye sprekere, Har null lags der Xperia Z faktisk har noe, Og har også en IR sender så man kan bruke mobilen som tv-guide og fjernkontroll. Seriøst så syns jeg HTC One fortjener øverste plassen, Man får mye mer telefon for pengene. Det er min mening hvertfall.

 

Det er ikke alle som foretrekker aluminium. Jeg tar gjerne plast i stedet :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å plassere Xperia Z øverst må jeg si meg uenig i da den har en gjennomsnittlig skjerm, dårlig batteritid og et kamera som suger big time (ja har testet det grundig). Note 2 går tlf på denne listen en høy gang :-)

 

Hvordan kan du si at det er dårlig batteritid på denne når den holder ut nesten 2 døgn med masse bruk. Kameraet er faen ikke dårlig heller , desverre.

Prøver du å drite ut sony her eller hva...Fu... Note ,, overdrivende lys og farger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Xperia Z trådløs lading? Gidder ikke åpne luker hver dag..

Den har to kontaktpunkter på siden. Man kan bruke en dock til lading som er omtrent like grei som en trådløslader. Så i praksis er det bare luka til lydtilkobling som er aktuell å åpne ofte, dersom man ikke bruker bluetooth.

 

Edit: htmtg hadde alt svart på det :)

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Da bestilte jeg meg en Xperia Z! Rå telefon!

Nei nei, jeg også hadde lyst på denne (Har en Note2) og fikk prøve brodern sin experia Z, den skuffet stort, veldig "gråaktig" og lyssvak, den er støvsamler, og ikke minst luka for lading!!

Den er en god telefon,men langt bak samsung, og jeg hadde i grunnen veeeeldig lyst å bytte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvordan kan du si at det er dårlig batteritid på denne når den holder ut nesten 2 døgn med masse bruk. Kameraet er faen ikke dårlig heller , desverre.

Prøver du å drite ut sony her eller hva...Fu... Note ,, overdrivende lys og farger.

 

Nei jeg prøver ikke å drite ut Sony bare tilkjenngir mine erfaringer. Xperia Z er oppskrytt . . . . .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål til denne journalisten. Hvorfor i all verden får BlackBerry "Det finnes allerede 100 000" apps, men Microsoft Phone får "Kommer til kort når det gjelder apps".

 

Man har tilgang til adskillig mere apps, nærmere 200 000 stk for Microsoft Phone, og det er strengt tatt ikke mange av de viktige appene man ikke finner der nå. Alikevel klarer journalistene gang på gang å gjøre noe negativ ut av antall apper for Windows Phone, men det er tydelighvis kun for Windows Phone at 200 000 apper ikke er nok. Kan ikke huske noen andre OS'er har fått negativ omtale med så mange apper å velge mellom.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Alikevel klarer journalistene gang på gang å gjøre noe negativ ut av antall apper for Windows Phone, men det er tydelighvis kun for Windows Phone at 200 000 apper ikke er nok. Kan ikke huske noen andre OS'er har fått negativ omtale med så mange apper å velge mellom.

grunn til at andre os ikke har fått negativ omtale om det er nok fordi da så hadde ikke a "alle andre" så mange flere. Mens nå så er 200 000 lite i forhold til de største. men er enig i at det blir feil at blackberry får skryt for 100 000 :p

 

liker hvordan jeg snakker som om 100 000 er lite :p det er jo egentlig syyyyykt mye

Endret av 1BlueAnd1White
Lenke til kommentar

Hei Amobil.

 

Jeg tror dere glemte en telefon som kanskje i Norge ikke er så kjent, men du verden den er bra !!

 

Motorola Razr HD!!

 

Solid, rask, super skjerm, alle mulige tilkoblinger, gjennomført design og god batteritid. Tror egentlig den skulle lagt blant topp 3 på denne testen.

Lenke til kommentar

Jeg har Xperia Z, vet ikke helt om den er så bra, tok bare noen uker så var skjermen ødelagt. Røde, grønne striper over skjermen, ingen utvendig skade, men innvendig.Jeg hadde htc desire, den funker forsatt...

 

Jeg hadde en htc,aldri vært fornøyd, problem etter problem, sendt inn på rep flere ganger, pga masse forsellige feil, Har kjøpt meg Xperia Z nå, knall telefon ,kjempe fornøyd.

Lenke til kommentar

Kall meg sær, men det er ikke bare innmaten som skal stå for karakteren til en telefon, og om den blir anbefalt. Utseende, byggematerialet og kvalitetsfølelse er også viktige momenter.

 

Telefoner i dag er stort sett så spreke at det har lite å si om den ene har 1,6ghz eller 1,7ghz. Trolig vil ikke mannen i gata merke det. Det han vil merke er materialet som er bygget på utsiden av telefon, om det er aluminium, glass, plastikk, eller samsung (Ja, de burde få et eget navn for det, fordi det er SÅ DÅRLIG). Ikke glem å nevn at Xperia Z også tåler en dråpe vann, og det er vel en av hovedårsakene til at telefoner ryker, dette kommer godt med. Nå sier jeg ikke at kvalitetsfølelsen i HTC One er dårlig, for det ser virkelig ikke slik ut.

 

Men skal du anbefale en telefon til mannen på gata, så hadde du trolig ikke anbefalt Nexus 4, til tross for at det er en av telefonene jeg har prøvd med best byggekvalitet, og helhetsinntrykket er fantastisk, du anbefaler den telefon du tror DE vil sette størst pris på. For dem har det vel ingenting å si hva som er inni telefon, de merket nok ikke om det er 1,5 eller 1,7ghz quadcore cpu.

 

Det de merker derimot, er at du kan helle vann på telefon og le.

 

Er veldig trangsynt å si at en telefon burde komme øverst på listen på grunn av tekniske spesifikasjoner. Du kjøper ikke hus, bil, sko, klær og mat for den del på samme grunnlag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal du anbefale en telefon til mannen i gata anbefaler du slett ikke Xpera Z. Men derimot iPhone 5/4S, bedre pakke med mobil og økosystem får du ikke. (Etter min og mange andres mening) Enig med deg at telefoner ikke burde kalles bedre bare basert på ytelse. Men her har ikke Xpera Z annet en at den er litt vanntett og skilte med. Det bringer også selvsagt andre minuser som forverrer brukervenlighet. Man må for eksempel alltid ha dekket alle porter med en plastflipp som henger å slenger når man skal bruke hver enkelt av portene, og som til slutt faller av. Som igjen gjør at den ikke blir vanntett...

Endret av TheWaveable
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig enig med deg, er by now means HTC fan. Eier en iPhone 5 selv. Men teknisk sett så er HTCen vinneren her. Har også rapportert inlegget til htmtg, har også sendt en mail til TV2 om å be dem å bytte leverandør av mobiltelefon tester. De viser seg å være partiske og useriøse gang på gang. Oppfordrer alle til å gjøre det samme. :)

Jeg er ikke ute etter å pirke på noen her, Er fint du rapportere men når han svarer på den måten.. Så må han skjønne det er helt uforskammet og hører ikke hjemme på et forum.

 

Da er det jo tydelig at han er sur over realiteten men i tillegg da så driter han seg jo bare loddrett ut.

 

Det som var cluet når jeg så på TV2hjelper deg igår, Så var det setningen:

 

"Den er vanntett, Den har alt, Denne tar jeg" Og så gikk Swang bort til disken.

 

Halloo?? Er han helt ko-ko? Bare fordi den er vanntett så skulle det gjøre hele telefonen bedre? :) Naturligvis ikke. Da er ikke en bedre skjerm, Bedre høytalere (FOR SISTE gang det er kraftige Stereo speakers), Bedre byggekvalitet, Bedre maskinvare, Rett og slett bedre overall viktig lenger for en som driver å omtaler mobiltelefoner?

 

Da er jo hele poenget borte å ha en som omtaler mobiltelefoner hvis han ikke engang klarer å gjøre det riktig. Blir helt satt ut. Er sikker på jeg kunne gjort det bedre.

Xperia Z er ikke en dårlig mobil, Men man jo sette seg ned å lure på hvor "Much of a big deal" En bedre skjerm, Bedre kvalitet, Bedre osv osv er når man kjøper seg ny telefon, Og at man da velger en som er verre på alle disse puntene bare for å få en som er vanntett syns jeg er helt høl i hue :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...