Gå til innhold

Samletest: Smartmobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor får Xperia Z førsteplassen over HTC One?

 

Jeg regnet med at HTC One framstår som en bedre telefon.. Det å si at kameraet på Xperia Z er å overdrive en smule..

 

Sammenlignet med One og Samsung S3 er bildet veldig svakt på skarpe detaljer.

 

HTC One har en mye bedre byggekonstruksjon, Greit at Xperia Z er vanntett men den er ikke freset av CNC maskin ut av aluminumsblokk heller..

 

HTC One er mye sprekere, Har null lags der Xperia Z faktisk har noe, Og har også en IR sender så man kan bruke mobilen som tv-guide og fjernkontroll.

 

Seriøst så syns jeg HTC One fortjener øverste plassen, Man får mye mer telefon for pengene. Det er min mening hvertfall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er overhodet ingen fanboy, men synes likevel det er rart at ikke Iphone er inne på topp 10... Enig i at Note 2 er smartere enn mange andre her også

 

På den andre siden så vil oppdragsgiveren (TV2) ha ei liste for "personer uten peil" så vil tro man nesten kan stappe hva som helst inn på lista, og de fleste ville vært fornøyd. Fins ikke mange direkte dårlige telefoner der ute.

Lenke til kommentar

Hmm fire experter fra pocketnow ble spurt om hvilken Mobil som var best for dem av one ,s4,og

Xperia z og alle svarte at det ble Mellom one og s4 fordi Xperiaen hadde dårlig sort nivå. Og valget falt på one, mye pga design og byggekvalitet (lurer også på om redaksjonen har fått med seg at one har fått en programvareopdatering som gjør kameraet bedre i dagslys !)

Lenke til kommentar

Fordi du ikke kan kose deg med HTC One når du dusjer, så klart... :p

Jammen det er ikke god nok grunn alene :p At den er vanntett er fint, Men det er uansett ikke i vannet en mobiltelefon skal være.. Jeg skulle egentlig ha denne telefonen, Men ombestemte meg fort når jeg fikk kikket nærmere på HTC One.

 

Jeg så rett og slett for meg at Xperia Z en dag blir sikkert ødelagt fordi jeg har brukt den for mye i vannet og enten er uheldig med det ene eller det andre.. Enten det er kondens på innsiden av skjermen, Eller at jeg glemte å lukke ene luken helt igjen eller at den var for lenge i vannet osv..

 

Vi har da fint klart oss med mobiler som IKKE er vanntette fram til nå? Hovedårsaken til mobiler som blir ødelagte er jo ved fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har da fint klart oss med mobiler som IKKE er vanntette fram til nå? Hovedårsaken til mobiler som blir ødelagte er jo ved fall.

Du får nesten spørre Swang om hvordan han takler problematikken med såpeglatt telefon og steinhardt flisgulv i dusjen...kanskje gummimatter for dushjørnet for folk som strever med grepet på våte og såpeglatte gjenstander kan bli et nytt tilbehør? ;)

Lenke til kommentar

Er overhodet ingen fanboy, men synes likevel det er rart at ikke Iphone er inne på topp 10... Enig i at Note 2 er smartere enn mange andre her ogsåPå den andre siden så vil oppdragsgiveren (TV2) ha ei liste for "personer uten peil" så vil tro man nesten kan stappe hva som helst inn på lista, og de fleste ville vært fornøyd. Fins ikke mange direkte dårlige telefoner der ute.

 

iPhone er på 7. plass...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kanskje hadde det vært lurt å vente med denne samletesten til dere hadde testet s4 også? Ellers en veldig bra samletest :):)
Kunne også ventet på S5, Nexus 5 og iPhone 6 :)

 

Nei... hvorfor det? iPhone 6 har ikke en gang blitt avduket, det har S4, og den er rett rundt hjørnet. Det er ikke iPhone 6.

Lenke til kommentar

Du får nesten spørre Swang om hvordan han takler problematikken med såpeglatt telefon og steinhardt flisgulv i dusjen...kanskje gummimatter for dushjørnet for folk som strever med grepet på våte og såpeglatte gjenstander kan bli et nytt tilbehør? ;)

Ja da spør jeg deg her ESPEN SWANG! Hvis du leser dette:

 

Jeg så deg på TV idag. Jeg regna med at HTC One skulle kapre heller seieren.

 

Istedet får Xperia Z "Førsteplassen" Jeg mener den IKKE fortjener.

 

Du som driver med mobiltelefoni burde skjønne såpass bedre enn meg som bare har fulgt med litt hvorfor HTC One er bedre.

 

Skjerm vs Skjerm. Det finnes vel ingen tvil her? Skjermen på One er langt bedre med farger, Skarphet, Vinkler osv osv.. Mens skjermen til Xperia Z faktisk blir for stor for mange og blir for klumpete og vanskelig og håndtere.

I tillegg til de vaskede ut fargene, Mislykkede innsynsvinklene.

 

Stereo speakers vs Høytaler. Man skulle ikke tro det var noen big deal, Men fram til man får prøvd disse så er de faktisk mer ønsket enn man skulle tro. Samtalekvalitet på samtaler blir bedret, Man får en helt rå lyd der man faktisk kan bruke telefonen alene til å bare spille musikk uten å føle ekstra tilbehør som trengs..

På Xperia Z er denne dårlig og lav, Og i tillegg plassert på ett sted der man dekker den hvis man holder med høyrehånden (Noe svært mange gjør)

 

Ultrapixel vs kamera, Her tar man bedre bilder i mørket enn noen mobil har gjort før. Skal ikke kverrulere om at kamera på Xperia Z er dårlig, Men kunne man valgt ville man heller gått for One's løsning tross megapixler.

Begge tar bedre bilder, Men man trenger hvertfall aldri være redd for å få dårlige bilder i mørket igjen.

 

Byggekvalitet vs plastic. Asså.. Hver eneste One enhet blir freset ut i monoblokk aluminium. Prosessen tar 3 timer og dette sier litt.. Den vil føles ut som en helt utrolig rå telefon i hånden og mange har nok ikke sett maken.

Den imponerer mer enn iphone 5 så det er noe å glede seg til. Det samme kan ikke sies om Xperia Z. Greit at den er litt stilig men er ikke noe svært utarbeidet mener nå jeg.

 

I tillegg så har one:

 

-Helt sinnsyk bra mikrofon som tar opp klar lyd selv på konserter med høy lydnivå, Og som demper bakgrunnsstøy i tillegg til HD voice over samtaler. Mye bedre mic og lydkvalitet på video osv

 

-Sprekere maskinvare som scorer høyere i benchmarks og er mer egnet for gaming.

 

-Beats audio sier litt

 

-HTC Zoe som er en kul funksjon som kan brukes til litt av hvert

 

-IR Sender så man kan bruke mobilen sin som fjernkontroll (DET ER RÅTT DA, IKKE MINST KJEKT) og tv guide også, Får utrolig god oversikt over programmene da

 

-Har bittelitt bedre batterilevetid tross bittelitt mindre batteri faktisk :)

 

jeg føler det har blitt veldig sånn, ÅNEI DEN ER IKKE VANNTETT SOM Xperia Z, Og så har man blitt veldig påvirket av dette og følt at HTC One er ikke like god telefon når den faktisk er MER telefon for akkurat samme beløp med penger.

 

Og dette Espen, Syns jeg du burde forstått. Jeg følte rett og slett kun fordi den var vanntett så vant den, Og ikke over de andre punktene der den stiller svakere.. HTC har gjort en jobb, Og de har gjort den så utrolig vell på alle områdene. Bortsett fra der kameraet sliter litt med bildene i lyssterke omgivelser og HDR og støy osv..

 

Det er mye mer solid mobil for akkurat samme pengene og kun fordi den ikke er vanntett bør den ikke dømmes ut ifra det. Seriøst hvor ofte har man bruk for å ta tlf med i dusjen, Eller stå ute i sprutregnet å prate?

 

Vi har klart oss fint uten hittil og det vil sikkert uansett komme vanntette cases som gjør HTC One allerede til en vinner hos meg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Når man har blitt vant til det fantastiske sortnivået på super amoled skjermene til Samsung var første opplevelsen med Zperia Z bare: "WTF!? For en drittskjerm!". Full HD eller ei, kan ikke hoppe tilbake til noe sånt mer enn jeg kan hoppe tilbake fra en LED til en bilderør TV..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har Xperia Z, vet ikke helt om den er så bra, tok bare noen uker så var skjermen ødelagt. Røde, grønne striper over skjermen, ingen utvendig skade, men innvendig.

 

Jeg hadde htc desire, den funker forsatt...

Endret av Faddn
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...