Gå til innhold

Samletest: Smartmobiler


Anbefalte innlegg

Skal du anbefale en telefon til mannen i gata anbefaler du slett ikke Xpera Z. Men derimot iPhone 5/4S, bedre pakke med mobil og økosystem får du ikke. (Etter min og mange andres mening) Enig med deg at telefoner ikke burde kalles bedre bare basert på ytelse. Men her har ikke Xpera Z annet en at den er litt vanntett og skilte med. Det bringer også selvsagt andre minuser som forverrer brukervenlighet. Man må for eksempel alltid ha dekket alle borter med en plastflipp som henger å slenger når man skal bruke hver enkelt av portene.

 

Skal du anbefale en telefon til mannen i gata anbefaler du slett ikke Xpera Z. Men derimot iPhone 5/4S, bedre pakke med mobil og økosystem får du ikke. (Etter min og mange andres mening) Enig med deg at telefoner ikke burde kalles bedre bare basert på ytelse. Men her har ikke Xpera Z annet en at den er litt vanntett og skilte med. Det bringer også selvsagt andre minuser som forverrer brukervenlighet. Man må for eksempel alltid ha dekket alle porter med en plastflipp som henger å slenger når man skal bruke hver enkelt av portene, og som til slutt faller av. Som igjen gjør at den ikke blir vanntett...

Det er ingen tvil om at iPhone er en brukervennlig telefon. Men det er ganske mye styr med å legge inn musikk og lignende. Ofte er det enklere for folk å gjøre det slik de gjør på kamera, eller gjennom WMP. Klart det er fordeler meg iPhone 5, men den du anbefaler til skal være ganske teknologisk hjernedød før jeg hadde valgt å anbefale den, de fleste i dag som er ute etter en smart telefon kan iallefall litt, eller er motivert til å lære. Selv mine besteforeldre har Android tablet, og det funker som bare det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen tvil om at iPhone er en brukervennlig telefon. Men det er ganske mye styr med å legge inn musikk og lignende. Ofte er det enklere for folk å gjøre det slik de gjør på kamera, eller gjennom WMP. Klart det er fordeler meg iPhone 5, men den du anbefaler til skal være ganske teknologisk hjernedød før jeg hadde valgt å anbefale den, de fleste i dag som er ute etter en smart telefon kan iallefall litt, eller er motivert til å lære. Selv mine besteforeldre har Android tablet, og det funker som bare det.

 

Har du sjekket den for malware? Det er jo det store minuset med Android og folk som ikke er så veldig stødige teknologisk. Kan trekke frem Windows her, hvis du sjønner ;)

Lenke til kommentar

Har du sjekket den for malware? Det er jo det store minuset med Android og folk som ikke er så veldig stødige teknologisk. Kan trekke frem Windows her, hvis du sjønner ;)

Har du noen eksemper på hvilke problemer Android har med malware, kjenner du noen som noen gang har hatt malware på Andreoid. Selv har jeg ukritisk lastet ned alt jeg kommer over av apps og ROM til Android og aldri hatt noe problem med malware. Eneste kjennskap jeg har med malware og android er jeg i blant leser en artikkel om at det eksisterer et sted der ute. Alle platformer får malware, Windows har mest virus fordi det er mest brukte operativsystemet og derfor også mest ettetraktet og lage virus til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du noen eksemper på hvilke problemer Android har med malware, kjenner du noen som noen gang har hatt malware på Andreoid. Selv har jeg ukritisk lastet ned alt jeg kommer over av apps og ROM til Android og aldri hatt noe problem med malware. Eneste kjennskap jeg har med malware og android er jeg i blant leser en artikkel om at det eksisterer et sted der ute. Alle platformer får malware, Windows har mest virus fordi det er mest brukte operativsystemet og derfor også mest ettetraktet og lage virus til.

 

Du blander virus og malware i en og samme suppe. Det er to forsjellige ting. Problemet med begge er at du sjeldent vet at du er infisert. Men som du sier, det er ikke det helt store problemet enda. Men det er et voksende problem. Nå synker jo også Windows og PC salget pga folk går mer og mer over på nettbrett og smartmobiler. Som igjen vil si at det vil bli mer attraktivt og lage malware for Android platformen. Finner man et hull i Android tar det veldig lang tid å få oppgradert alle enheter til siste versjon. Er ikke helt oppdatert, men er ikke lenge siden de fleste android enheter fremdeles kjørte på v2. Siste versjon som begynner å komme nå er 4.0.1 som er noen versjoner fra siste byggenummer 4.2.2.

Endret av TheWaveable
Lenke til kommentar

4.0.1 kom for godt over et år siden, og 4.2.2 er ikke byggnummer, men versjon av os, at oppdateringer tar tid er ikke et android problem, men et problem som kommer fra produsenten sin side.

 

*

btw, hvis du tenker Malware som "uønsket programvare" så kommer de fleste branded android telefoner ferdig spekket med det ;)

 

Haha, det er desverre sant ;)

Endret av Backpfeifengesicht
Lenke til kommentar

4.0.1 kom for godt over et år siden, og 4.2.2 er ikke byggnummer, men versjon av os, at oppdateringer tar tid er ikke et android problem, men et problem som kommer fra produsenten sin side.

 

ja beklager, mente selfølgelig versjonnummer, byggenummer er til info JDQ39 i revisjon 1 ;)

 

Det ligger ikke på Googles side som sagt, men hos OEM og teleselskapene. Det er veldig få telefoner som kjører 4.2.2. Om man ikke går via XDA da ;)

Endret av TheWaveable
Lenke til kommentar
Kanskje hadde det vært lurt å vente med denne samletesten til dere hadde testet s4 også? Ellers en veldig bra samletest :):)
Kunne også ventet på S5, Nexus 5 og iPhone 6 :)
Hvorfor? Samsung Galaxy S4 er annonsert, ingen av de andre er det.

 

Jeg har hatt LG optimus G pro ganske lenge nå, synes personlig den er langt overlegen galaxy S3 LTE og de andre telefonene, burde bli ranket #1 på den lista.. Antagelig kommer den til Norge noen gang den også, så da burde vel den vaere med den å?

 

Nei synes dem goer riktig i å kun ta med telefoner tilgjengelig i landet, når de foerste S4 er blitt leverert så kan dem begynne å ta den med!

Lenke til kommentar

Har du sjekket den for malware? Det er jo det store minuset med Android og folk som ikke er så veldig stødige teknologisk. Kan trekke frem Windows her, hvis du sjønner ;)

Folk som ikke er så stødig med Android har vel uansett ikke tendenser til å søke etter "XXX" "Naked asians" "Nude" og folkefavoritten "Amputee dwarf" på Google Play, så malware blir et særdeles svakt argument. Jeg har enda til gode å høre om noen som faktisk har hatt virus på telefon sin, annet enn fra itavisen.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Folk som ikke er så stødig med Android har vel uansett ikke tendenser til å søke etter "XXX" "Naked asians" "Nude" og folkefavoritten "Amputee dwarf" på Google Play, så malware blir et særdeles svakt argument. Jeg har enda til gode å høre om noen som faktisk har hatt virus på telefon sin, annet enn fra itavisen.

 

ignoranse kalles det.

Lenke til kommentar

Uansett rekkefølge og telefoner som er med i listen, så er det alltid noen som ikke er enige. Men det er jo litt gøy når man vil slutte å bruke nettsider, fordi de ikke liker akkurat samme telefon som deg selv. :xmas:

 

Jeg har selv bestilt SGS4. En test av kamera viser at det er bedre enn det på Nokia Lumia 920 på de fleste punkter.

http://www.phonearena.com/reviews/Samsung-Galaxy-S4-vs-Nokia-Lumia-920_id3294/page/3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...