Gå til innhold

Nettverksproblemer SE og Xperia


Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

Jeg bruker mobiltelefon som modem (og telefon). Altså, bruker mobilens internett til å koble til internett på PCen.

 

Har hatt i et par år en Nokia-telefon og brukt den helt uten problemer, og fått raskt og fint nett. Byttet til en «gammel» Sony Ericsson Elm, men denne hadde ustabilt internett(/nett). Kjøpte en ny Sony Ericsson GO for 2-3 uker siden. Den var helt fin, men hadde problemer med nettet. Altså helt umulig.

 

Go funker gjerne som «internett-kilde» i en kort stund, så faller den ut. Jeg prøver alt, men vet ikke om jeg i det hele tatt gjør noe som gjør at den kobler seg på igjen. Virker tilfeldig. Noen ganger varer koblingen lenge. Problemet virker å være uavhengig av PC (kanskje PCen har gjort noe?). Må forsøke ringe flere ganger enkelte ganger, vanlig anrop. Gsm tror jeg fungerer fint.

 

Fått nytt sim-kort (chess har gjort sitt), restartet (programvare), testet forskjellige innstillinger osv. Er ikke ekspert på mobil, men er 20 år. Søkt på nettet en del.

 

Chess og stedet jeg kjøpte den var ikke behjelpelige. Kjøpte ny telefon: ZTE Blade III. Internett, nett – whatever fungerte helt utmerket UTEN problemer. Også som modem.

 

Sånn jeg forstår det, så er det noe med 3G-nettet (Wcdma?) på GO. Men det er det samme på den gamle SE Elm, virker det som. Oppdaterte programvaren her. Telefonen er generelt treg og har gjennomgått en del. Jeg bor ganske sentralt og bruker internett for det meste på et sted (hjemme). 50 m unna er det en Vgs, men får ikke opp nettet deres her, men om jeg går 20 meter. En jeg kjenner som også har Xperia go, men tele2 eller noe, hadde problemer med nettet. Men ikke nå lenger så vidt jeg vet. Hun bor 5-10 min kjøretur unna.

 

Jeg er redd jeg leverer inn Xperia Go og får en regning, og de sier det er min feil. Jeg slakter Xperia Go’en, men ble litt usikker når det som sagt tilsynelatende er samme greia på SE Elm. Nokia x3-02 et eller annet og ZTE Blade fungerte utmerket.

 

Så første spørsmål: Er det noe som jeg kan ha kludret til med innstillinger eller andre ting? Jeg har satt inn "gammelt minnekort" i telefonen, men er Microsd. Bruker (tror jeg) mobilen trygt. Noen ganger kommer feilmeldingen tidsavbrudd kobling.

 

Andre spørsmål: Jeg hater nå Xperia Go’en. Vil ha en annen telefon. Gjerne å betale 500-1000 mellomlegg kanskje for artigere design på telefonen. Gjerne en med «best mulig» batterilevetid. En som tåler å falle i bakken et par ganger. Kjøpte den for et par uker siden, men har drøyd og levere den inn siden den dog funker til ringing etc – påsken og chess, de folka på butikken etc. Hva bør jeg si/gjøre? sånn vanlig liten mobil butikk.

 

Butikken «ville ikke» ta den inn, han fyren sa «bare ha den i gsm, og bytt når du trenger til 3g».? Jeg sa før jeg kjøpte den at telefonen måtte funke som modem. En annen butikk sa at jeg for sikkerheten skyld skulle notere hver gang den falt ut i to uker. Smart tenkte jeg først, men herregud. 20 notater per dag i to uker???

 

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...