Gå til innhold

? Apples iOS 7 kan bli fullstendig redesignet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanskelig å forandre på noe som fungerer så bra som iOS gjør, men skal bli spennende å se hva dem kan gjøre for å forbedre det uten å rote til enkelheten som iOS har.

 

En bedre oversikt under instillinger kan nok være en grei plass å starte, samt mulighet for mer info på varslingssenteret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kommer jo med en del ikoner fra før gitt, men problemet er at når hver eneste webside må ha sin egen app for å fungere bra på telefonen så blir det en himla mange apps etter hvert, enten man vil eller ei.

Den kommer med nok ikoner til en side, og nei du trenger ikke en app for hver webside. Isåfall har du et sært bruk av telefonen din :p og når du får flere ikoner så legger du dem akkurat så oversiktlig og ryddi som du vill.

 

På hvilken måte er det her ikke oversiktlig? Dette er alt jeg har på telefonen:

post-259587-0-01637800-1365014226_thumb.jpg

Endret av 1BlueAnd1White
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som er så fint er at man kan enkelt og greit kjøpe og bruke det én selv er mest fornøyd med, og bare skite langt f i hva andre måtte mene om temaet. At noen finner en ting mer oversiktlig og ryddig enn andre kommer ikke som noen stor bombe da vi alle har forskjellige måter som vi liker å ha ting organisert på.

 

 

Det jeg stusser litt på er ryktene om at Apple har trukket ut flere fra utviklingen av Mac OS X 10.9 (foreløpig ikke offisielt navngitt enda) for å arbeide ekstra og mer effektivt med iOS 7.0. For meg bekrefter det egentlig de mistanker jeg har hatt rundt at Apple er et generelt lite selskap satt opp imot konkurrenter som Microsoft og Google når det kommer til ren arbeidskraft.

 

Apple er fryktelig gode på det de gjør best, å ta gode konsepter som gjerne har falt litt igjennom på egenhånd, kombinere disse sammen og sette det sammen til en sømløs og brukervennlig pakke som fungerer bra for forbrukere men jeg syntes det alltid virker som om at Apple må fokusere hele selskapet på gitte områder for at det skal bli noe fortgang på saker og ting. Det burde da ærlig talt være mulig å ha fult fokus på både Mac OS X 10.9 og iOS 7.0 på samme tid?

 

Har alltid lurt litt på hvorfor Apple bruker såpass lang tid på å få ut ny iWork pakke, dagens versjoner av Pages, Keynote og Numbers kom tilbake i 2009 og har knapt sett noen utvikling siden den tid og faller jo temmelig flat sammenlignet med Microsoft Office selv om deres OS X satsning ikke har vært allverden til nå men her kommer det jo en ny utgave til neste år som Microsoft selv påstår ikke skal stå tilbake for Windows varianten. Samme kan vell egentlig sies om Apple sine egne iOS applikasjoner, disse oppdateres veldig sjeldent og selv om de riktignok gjerne kommer med store oppdateringer når du først setter i gang så føler jeg at så fort det utvikles på et par tre ting, så stopper det nesten helt opp på de andre områdene.

 

 

Dette har jo ikke vært noe nevneverdig stort problem til nå, men etterhvert som markedsandelen til Apple har økt en god del og de nå har blitt et såpass mye større selskap på børsen og hover inn penger som ingen andre i markedet så skulle man jo tro de klarte å hyre inn litt større tropp så de kunne fortsette utviklingen av programvare en smule mer effektivt? Men de er vell kanskje litt for perfeksjonister til at de tørr å hyre inn for store arbeidsmengder som kan risikere å gå utover kvalitetskontrollen. Det er viktig å ikke bite over mer enn hva man klarer å svelge, men jeg føler at Apple tygger temmelig tungt som det er allerede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

post-227811-0-25026000-1365045477_thumb.jpg

 

Det kan jo ikke skade å fornye seg litt mer. iOS har fremdeles mange segmenter som er identiske helt tilbake fra 2007. Den gangen var det eksotisk og spennende. Idag er det kjedelig og utdatert. Utviklingen ha stoppa opp.

 

Jeg har angrepet iOS tidligere for total mangel på endring av oppsett, og den der tivolifølelsen med et "bobble-utseende". Så jeg ønsker et mer flatt iOS 7 hjertelig velkommen! Og det spekuleres også i at det blir mer form for widgets, men håper det ikke blir restriksjoner på hvor og hva her.

 

Dette kan gjøre iPhone spennende for dagens eiere av android også. Spesielt om det kommer noe større enn bare 4" skjerm i tilegg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Du er gammel Vice! Hører du :grin2:Merkelig argument. IOS er utgått på dato. Det funker, men mulighetene er meget begrenset. Man kan kun sjekke vær og beskjeder om man drar ned menyen. At Apple også hermer er jo nedtrekksmenyen et bevis på, og det er helt greit. Men jeg forventer at Apple gjør noe virkelig kult nå!

Man må skille mellom å "herme" og det å følge naturlige teknologiske framskritt. Vil ikke si at det å ha touch på en telefon er å herme lenger f.eks. Selve Steve Jobs har jo uttalt dette: "Picasso had a saying. He said, 'Good artists copy, great artists steal.? And we have always been shameless about stealing great ideas and I think part of what made the Macintosh great was that the people working on it were musicians and poets and artists and zoologists and historians who also happened to be the best computer scientists in the world."

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...